MTV: Kokoomukselta miljardien eurojen kattava säästölista sosiaaliturva, asumistuet, ansiosidonnainen leikkuriin
Kommentit (486)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumistuet saisi poistaa kaikki
Mihin laitetaan asumaan pienituloiset yh:t lapsineen sen jälkeen?
Asuntoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Karua luettavaa mutta hupakoitten neljän vuoden holtittoman rahankylvön jälkeen täysin odotettavissa. Vai miten pitkään kuvittelitte valtion talouden voivan perustua velanottoon?
Orpo puhui menojen priorisoinnista mutta gebardihatuille ja Eu:lle kylvetään edelleen velkarahaa. Oma kansa viimeiseksi. T. Urpo
Suomi nousuun, paksu ja suonikas nytkähtelee puolelta toiselle kärki märkänä, suupielissä maitia ja karvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoloihin.
Eurokommunistinen kokoomus ajaa kolhoosimallia Suomeen. Täysiä pellejä koko puolue.
Miljardbiljardia säästöjä kikytalkoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Asumistuki sentään kannustaa työntekoon suojaosuuden takia eikä siihen vaikuta omaisuus toisin kuin toimeentulotukeen. Parempi idea on palauttaa rikkaiden varallisuusvero.
Ehei, nyt on aika lopettaa tuhlaaminen. Rikkaat maksavat jo nyt köyhien kuluista ison osan, joten nyt olisi aika ryhtyä toimiin rahankäytön suitsemiseksi. Ei meillä saa olla yhteiskuntaa, jossa osa katsoo olevansa muiden yläpuolella eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Koskee kaikenvärisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tässä kaikessa on se, että kun kokoomus nyt on etukäteen kertonut jo pistävänsä köyhät kadulle telttoihin asumaan nälässä hortoilemaan. Jos kaiken tämän jälkeen kuitenkin kansa äänestää kokoomusta, silloin asia muuttuu suoraksi kansan antamaksi luvaksi kokoomukselle toimittaa tämä teurastus täysimääräisesti.
Ei muuta kuin molotovit valmiiksi. Mikään muu ei enää auta.
Ei h*lvetti mitä luusereita tännekin kirjoittelee. Reipastu nyt vähän, mene töihin ja ansaitse itse omat rahasi.
Vierailija kirjoitti:
No ansiosidonnainen joutaa mennä ensimmäisenä. Se on suorastaan suunniteltu tukemaan paremmin ansaitsevien työttömyysjaksojen pitkittymistä jos työt jostain syystä loppuvat. Passivointimekanismi.
Päinvastoin, sovitellun päivärahan ansiosta kannattaa ottaa vastaan sijaisuuksia ja keikkatöitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tässä kaikessa on se, että kun kokoomus nyt on etukäteen kertonut jo pistävänsä köyhät kadulle telttoihin asumaan nälässä hortoilemaan. Jos kaiken tämän jälkeen kuitenkin kansa äänestää kokoomusta, silloin asia muuttuu suoraksi kansan antamaksi luvaksi kokoomukselle toimittaa tämä teurastus täysimääräisesti.
Ei muuta kuin molotovit valmiiksi. Mikään muu ei enää auta.
Moni voisi protestina erota reservistä. Kokoomuksen viedessä köyhältä omaisuuden ja leivän suusta on turha puolustaa isänmaanvastaisia liskoja.
Eiköhän venäjä tule tänne sen oikeuden jakamaan jossain vaiheessa ukrainan jälkeen. Siinä voi westendin vinkujat ihmetellä kun niiden torppia polttaa niin omat kuin vihollisetkin. Itse olen ainakin "talkoissa" mukana siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoloihin.
Eurokommunistinen kokoomus ajaa kolhoosimallia Suomeen. Täysiä pellejä koko puolue.
No jos ei ole varaa maksaa asumistaan itse, niin sitten muuttaa asuntolaan, jossa on yhteiskeittiö ja yhteiset tilat. Miksi muiden pitää maksaa vääristä valinnoista ja tarjota keskiluokkainen elintaso niille, joiden mielestä juuri heidän ei tarvitse tehdä osuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Asumistuki sentään kannustaa työntekoon suojaosuuden takia eikä siihen vaikuta omaisuus toisin kuin toimeentulotukeen. Parempi idea on palauttaa rikkaiden varallisuusvero.
Ehei, nyt on aika lopettaa tuhlaaminen. Rikkaat maksavat jo nyt köyhien kuluista ison osan, joten nyt olisi aika ryhtyä toimiin rahankäytön suitsemiseksi. Ei meillä saa olla yhteiskuntaa, jossa osa katsoo olevansa muiden yläpuolella eikä heidän tarvitse tehdä töitä. Koskee kaikenvärisiä ihmisiä.
Rikkaiden veroja on alennettu vuodesta 1993 lähtien..nyt on aika tehdä suunnanmuutos. Eliitin porsastelulle loppu.
Pois, pois julkiset palkat ja laiskojen eläkkeet ja sen sellaiset turhat kulut!
Kokoomus ei ole ajatellut ihan loppuun asti. Hehän ne sijoitusasunnot omistavat, joiden vuokralaisille maksetaan asumistuki, joka loppujen lopuksi päätyy kokoomuksen äänestäjän taskuun. 😂 Tuskin kokoomuksen äänestäjät haluavat itseään vahingoittaa. Tää ei nyt ole oikein hyvä taktiikka.
Pois, pois turhat verot ja sääntösuomimääräykset! Kyllä töitä tekevälle löytyy ja Pikku-Marjukalle makeaa mehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä osallistun talkoisiin sitten kun milan jaffit heitetään lentokoneesta suoraan irakin maan kamaralle takasin. Aikaisemmin. Palakoot koko paska. Ei kiinnosta moisia hyysätä.
Katsotaan miten käy. Minulla on pieni aavistus...
Milloin Orpo ja Mykkänen kokeilee oikeita töitä? Ei näy herrojen työhistoriassa esim. Raksatöitä, maataloustöitä ja tehdashommia. Toista oli Sorsan, Virolaisen ja Kekkosen aikaan. Nämä ajoivat Suomen kansan etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoloihin.
No jos ei ole varaa maksaa asumistaan itse, niin sitten muuttaa asuntolaan, jossa on yhteiskeittiö ja yhteiset tilat. Miksi muiden pitää maksaa vääristä valinnoista ja tarjota keskiluokkainen elintaso niille, joiden mielestä juuri heidän ei tarvitse tehdä osuuttaan.
Entä jos haluaakin asua omalla tontillaan itse rakentamassaan töllissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä osallistun talkoisiin sitten kun milan jaffit heitetään lentokoneesta suoraan irakin maan kamaralle takasin. Aikaisemmin. Palakoot koko paska. Ei kiinnosta moisia hyysätä.
Katsotaan miten käy. Minulla on pieni aavistus...
Ja kokoomus roudasi nämä Suomeen 2015 velkarahalla. Nyt tästä nerosta ollaan tekemässä pääministeriä🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoloihin.
Miten pienituloinen työssä käyvä ei tekisi osuuttaan? Jos hän tekee 8 h päivä, mutta saa 1472e/kk käteen. Miten kehtaat sanoa, ettei hän tekisi osuuttaan?