Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökortin saannin helppous

Vierailija
30.10.2022 |

Henkilökortti vanhentumassa. Laitoin uuden tilaukseen poliisin sivuilta. Valokuvaamossa käyty. Sormenjälkinäyte pitää käydä antamassa. Tähän sain ajan helmikuun puoliväliin ensi vuonna. Mulla ei ole passia enkä ole hankkimassa, ainoa ns virallinen todiste henkilöllisyydestä on kelakortti, jossa ei ole kuvaa.

Olen nyt sitten kolme ja puoli kuukautta suorastaan paperiton. Kaiken lisäksi mun piti maksaa 54 euroa kortista jo nyt, joka on kyllä hävytöntä rahan keruuta. Ja vielä, poliisilla käynti helmikuun puolivälissä ja sen jälkeen sen kortin toimitus voi kestää ainakin kuukauden,

Tässä maassa on kyllä kaikki tehty niin hankalaksi että ei ole tosikaan. Puolentoista tonnin eläkkeestä olen nyt antanut poliisille yli viisikymppiä kenties 4-6 kuukaudeksi, ennenkuin palvelua saan.

Joku voisi kertoa, miten todistan henkilöllisyyteni nyt.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, eikö ne sormenjäljet voi käydä antamassa missä tahansa poliisilaitoksella?

Täh? Olisko jossain muualla vähemmän jonoa? Pääseekö valitsemaan, missä käy sormenjäljet antamassa?

En tiedä mitä kaksinpuhelua tässä käydään samassa viestissä, mutta sormenjäljet voi käydä antamassa muuallakin kuin lähimmällä poliisiasemalla.

Henkilöllisyystodistuksiin liittyvät asiat voi hoitaa myös ilman ajanvarausta, mutta se ei nähtävästi milloinkaan sopinut aloittajalle.

Kaksinpuhelua? En tiedä mitä tarkoitat! Mutta minä en lukenut kuin aloittajan tekstin, joten pyydän nöyrimmästi anteeksi jos kirjoitin jotain sellaista, jonka sinä olet jo aiemmin kirjoittanut. Tuhannet anteeksipyynnöt!

Paikan päälle hän joutuu menemään kuitenkin, kun ne sormenjäljet on käytävä antamassa, joten... voi sitten mennä johonkin toiseenkin kaupunkiin jos lähellä sopivasti jokin pikkupaikka on.

Vierailija
22/23 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mennyt vaikean kautta tai sitten olet itse tehnyt sen vaikeamman kautta. 

Kyllä noi yleensä aika hyvin kaikki hoituu verkossa, ja kuvatkin voi itse ottaa. 

Ei hoidu. Joka toinen hakukerta on käytävä antamassa sormenjäljet poliisille. Kaikki muu hoituu kyllä netissä.

Asiaansa nopeuttaakseen ap voi mennä vaikka heti huomenna asemalle jonottamaan kuten muutkin, ei tarvitse odottaa ajanvarausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mennyt vaikean kautta tai sitten olet itse tehnyt sen vaikeamman kautta. 

Kyllä noi yleensä aika hyvin kaikki hoituu verkossa, ja kuvatkin voi itse ottaa. 

Ei hoidu. Joka toinen hakukerta on käytävä antamassa sormenjäljet poliisille. Kaikki muu hoituu kyllä netissä.

Asiaansa nopeuttaakseen ap voi mennä vaikka heti huomenna asemalle jonottamaan kuten muutkin, ei tarvitse odottaa ajanvarausta.

Näin juurikin, mutta se ei nyt missään tapauksessa sovi aloittajalle vaan on paljon hauskempaa harmitella vasta helmikuulle saatua ajanvarausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme