Kainalot kipeänä - mikä hiivatti mua vaivaa?
Mulla oli sama vaiva useampi vuosi sitten ja sain lähetteen erikoislääkärille kainaloiden ultraan. Ultrasi kainalot ja totesi, että kainalot on täynnä rintarauhaskudosta, ei sen vakavampaa. Naureskeli vain, että imetys voi olla tuskallista. Ei onnistunut imetys sitten ollenkaan, ei noussut maito missään vaiheessa rintoihin saakka.
Mutta siis nyt särkee taas. Voiko tuo särky olla merkki jostain kasvaimesta?
Kommentit (6)
todennäköisesti ihan hormonaalista. mulla on olltu samaa vaivaa murrosiän alkuvuosista lähtien...ja mulla siis on rintarauhaskudosta kainaloissa niin, että esim. maidon noustessa kainalot paisuivat kipeiksi möykyiksi rintojen ohella...ja se tosiaan oli kivuliasta. mutta siis mulla kipuilevat kyllä kainalot hormonaalisista syistä aina silloin tällöin.
Jospa olis nyt vaan kyse hormonaalisista ongelmista. Ihmetyttää vaan, miksi just nyt, eikä esim. joka kuukausi tiettyyn aikaan. Plääh!
ap
aina samaan aikaan tule ja nyr raskauden aikanakin ajoittain tosi kovasti kipeät ja sit taas ei mitään. vaihtelee. kuvittelin mm. jo 15-vuotiaana, että mulla on rintasyöpä noiden oireiden perusteella mutta ei se sitä ollut.
Mulla kipuili imetyksen aikaan rinnat ja kainalot niin kovasti, että jouduin lopettamaan imetyksen reilun kuukauden jälkeen sen kivun vuoksi. Elämäni kovin kipu.
se on tosiaan älyttömän kovaa kipua mutta helpottaa kyllä vähitellen eli koko imetysaikaa en kärsinyt, lähinnä vaan sen alun.
Mua hermostuttaa tämä kovasti. En kehtaisi mennä lääkäriin, kun viimeksikin lääkärillä oli naurussa pitelemistä, kun kerroin kainaloiden olevan vaivana.
Kiitos, jos jollain olisi jotain hajua.