Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko mennä isovanhemman hautajaisiin?

Vierailija
29.10.2022 |

Siis sosiaalinen pakko. Kaikki muistot isoäidistä ovat ainakin nyt negatiivisia, vaikka kai joskus jotain hyvääkin on ollut. En haluaisi mennä hautajaisiin teeskentelemään että välittäisin, mutta vanhempieni mielestä pitäisi. En tiedä pitäisikö miellyttää vanhempia ja sukulaisia, vai luottaa omiin tuntemuksiin vaikka siitä tulisi riitaa. Mieheni, joka on saanut osansa isoäidin ilkeilystä, sanoi että tulee mukaan tuekseni jos päätän mennä, mutta että hänenkään ei tee mieli sinne. Ajatuksia, mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hautajaisissa mitään esitetä. Lapsellista ajatella, että hautajaisissa kaikki aidosti surisivat. Hautajaisiin mennään, koska tuetaan paikalla olemisella lähimpiä surevia, vaikka ei itse surisikaan.

Millä tavalla se muka tukee ketään? 

Minua lohduttaisi ja tukisi ajatus, että äitini on ollut muillekin rakas ja merkityksellinen ihminen. Jos oma aikuinen tytär osoittaisi mieltään, niin ajoitus olisi pielessä.

Entä, jos rakas äitisi olisi kohdellut tytärtäsi niin huonosti, että tyttärellä ei ole hänestä mitään hyviä muistoja?

Se ei kyllä tullut ilmi aloituksessa. Eikös vanhemmat toivoneet osallistumista?

"Kaikki muistot negatiivisia" kertoo riittävästi.

Mikäli vanhemmat toivovat tukea - heilläkin voi olla jaettavana niitä negatiivisia muistoja - menisin.

Sen verran ole hautajaisia käynyt, että pidän huolen, ettei niitä minulle järjestetä. - Sitä hymistelyn määrää on vaikea kestää, jos itse on saanut juhlakalulta lähinnä potkuja suoraan naamaan.

Vierailija
42/45 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset ovat ihan väärä tilaisuus osoittaa mieltänsä ja loukkaantumista. Hyviin tapoihin kuuluu mennä lähiomaisten siunaustilaisuuteen.  Tuollaisella lapsellisella oikuttelulla yritetään vain vetää huomiota itseensä. Se on todella huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kysyy noin tyhmiä.

Itsekkäitä paskoja on osa ihmisistä.

Vierailija
44/45 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kun kuolla mutta aikamoinen itiootti on ihminen joka ei osallistu lähisuvun hautajaisiin.

Vierailija
45/45 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pakkoa, mutta älä sitten ruikuta parin kuukauden kuluttua kun omat vanhemmat ei pidä sinuun enää yhteyttä ja muutkin sukulaiset välttelee. Saataa käydä että vanhempasi tekevät johtopäätelmän ja tekevät testamentin jollekin muulle, kun ei se kuitenkaan tuu edes hautajaisiin.