Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään yritystä, joka palvelisi asiakkaita yhtä ALA-ARVOISESTI kuin Posti?

Vierailija
29.10.2022 |

Postin slogan = Asiakas joutaa aina odottamaan.

Syksyi sai, kirjettä odottava ei.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkien palvelut on paljon pahempia kuin postin.

Mitähän ne pankin "palvelut" nykyään onkaan? Palvelumaksuja maksellaan siitä hyvästä, että saadaan käyttää nettiä täysin itsenäisesti pankkiasioiden hoitoon. Saakohan pankkiin nykyään astua jalallaankaan, ellei ole aikaa varattuna lainaneuvotteluihin?

Vierailija
42/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.posti.com/media/mediauutiset/2018/nain-tunnistat-oikean-jak…

Tästä löydät eri jakekuyhtöiden koodit.

Kirjekuoressasi lukee tuo koodi jossain nurkassa.

Kannattaa tarkistaa, mihin firmaan valitukset osoitetaan.

Miten saan koodin kirjekuoresta, kun ongelma on ettei kirje edes saavu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Vr.

VR sentään järjestää korvaavan kuljetuksen, jos myöhästyminen on kohtuuttoman pitkä. Rahat on mahdollista saada takaisin, ainakin jossain lippuluokassa.

Ainoastaan Posti ei ota mitään vastuuta hukkaamastaan lähetyksestä. En ymmärrä miten se voi olla mahdollista

Vierailija
44/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa ärsyttää se, ettei paketti tule koskaan sinne mihin on sen pyytänyt. Olen kokeillut paria eri lähialueen automaattia, ei vaan onnistu. Aina ne siirretään jonnekin tai vähintään täytyy hakea tiskiltä.

Toinen kummallisuus on postikortit. Saan joitakin kortteja vuodessa ja osa niistä matkustaa useita kuukausia. Esim. syyskuussa sain kesäkuussa lähetetyn kortin.

Vierailija
45/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettikaluste

Vierailija
46/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti taitaa sentään kertoa mistä paketin voi noutaa, jos ei saa sitä perille. Asun Saksassa ja täällä Deutsche Post tuo vain pikkupaketit ja muut joko DHL, Hermes, GLS, harvemmin UPS ja DPD. Jos et ole kotona kun paketti tulee, niin ihan yleisesti se jätetään jollekin naapurille kerrostalossa tai viedään esim. alakerran kiskalle ja postiluukkuun jätetään lappu että hae tuolta Herr Doktor Schweigersteinerilta.

Ähäkutti! DHL aika usein ei jätä lappua ja sittenhän se paketti voi olla jollain kymmenestä naapurista, jossain liikkeessä tahi postissa. Jos hyvin käy niin maili tulee ja siinä lukee Naapuri mutta ei nimeä. Paras veikkaus on että ykköskerroksessa joku asunto, koska kuskia ei kiinnosta portaat. Mutta voi olla myös vaikka ihan toisen talon tyyppi kuten eksoottinen espanjaa puhuva wannabe-DJ joka sitten ehkä kuukauden päästä tulee huutamaan hola, senorita paket por favor. Kerran Suomesta tullut paketti oli baarissa joka paloi just silloin ja lähetettiin takaisin sellaisena kärtsänneenä kun en tajunnut just sieltä hakea.

Noh, DPDn tapana ei ole jättää naapurille vaan niillä on pisteitä joskin aika harvassa. Vaan se paketti ei ikinä koskaan mene edes siihen kilsan päähän vaan johonkin kioski-kahvila-kampaamoon toiselle puolelle kaupunkia ja jos sinne asti jaksaa lähteä noutamaan niin siellä on vähintään sata muuta pakettia ei missään järjestyksessä ja sitten lipität jotain vegaanista lattea vaivautuneena tunnin etsinnän ajan ellet sorru heti ottamaan jotain päähieronta ja hiushoitoa siinä samassa.

Hermes on nykyään ihan jees, UPS never again ja GLS ei ole koskaan saanut tuotua paketin pakettia perille. Niin ja toki Amazonin omat kuljettajat on päättäneet, että meille voi jättää koko talon paketit koska olen etätöissä ja siis availemassa ovea ja sivutyönä oon sitten vähän niinku postineitinä naapureille, jotka toki ottaa välillä mun paketteja vastaan koska kukaan ei todellakaan halua metsästää niitä mistä lie.

Eli, Posti nyt oli sentään paskuudessakin silleen luotettava että se paketti ei varmasti tullut ovelle mutta meni aina sinne samaan Saleen koska se nyt oli ainoa pakettipiste.

Tämmönen vuodatus Berliinistä :D

Vierailija
47/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kädetön ja aivoton? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti on "palvellut" minua ihan juuri niinkuin olen itse olettanut. Ei minulla ole Postia kohtaan mitään eritysvaatimuksia. Kaikki on omalla kohdalla pelittänyt ihan varsin mallikkaasti, en tiedä, mitä näille valittajille on tapahtunut, yksikään ei kerro, miksi valittavat Postin toiminnasta, mutta esimerkkejä ei tule yhtäkään. Olkaa hiljaa, jos ette pysty spesifioimaan, miten Posti on kohdellut teitä väärin, eikö ole tullut pesemään teidän lattioita tai lämmittämään teidän saunaanne?

Minulla ainakin syynä on se, että Posti ei lähes koskaan tuo pakettejani sinne, minne olen ne tilannut. Maksan Postille siitä, että he tuovat paketin valitsemaani paikkaan, mutta sitten joudunkin maksamaan vielä lisää bussilipusta, jotta saan hakea paketin Postin valitsemasta paikasta. Kuulostaako reilulta? Mielestäni Postin pitäisi palauttaa kuljetusmaksu, jos paketti ei tule sinne, minne se on tilattu.

Morjensta TYPERYS! Onko pienessä likaisessa mielessäsi käynyt se, että tilaukseen valitsema noutopiste on ehkä OLLUT JO TÄYNNÄ, joten siksi ohjautuu toiseen noutopaikkaan. ÄLÄ TILAA MITÄÄN MISTÄÄN JOS SINULLA ON JALAT POIKKI TAI ET OMISTA AUTOA. EI NE SINUN PAKETTIA NAPAPIIRILLE TOIMITA. 

Minä kun olin ajatellut, että se kalliimpi vaihtoehto eli kotiinkuljetus on juuri niitä varten, joilla on jalat poikki tai jotka eivät omista autoa.

Vierailija
48/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on täysin utopistinen yritys. Palvelun laatu heikkenee vuodesta toiseen, mutta hinnat senkun nousee. Silti se on yhä pystyssä.

Vierailija
49/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti, kun posti ilmoitti siirtyvänsä jakeluun joka toinen päivä. Meille on jo pitkään jaettu niin. En usko, että tämäkään jakelu toimii, pian aletaan taas vähentämään. Toissaviikolla koko viikon posti jaettiin perjantaina. Valitin postin asiakaspalveluun. Oli kuulemma ollut sairsuslomia. No voi, voi, ei moni yritys voi silti jättää hommia hoitamatta ja postilla ne hommat ovat vieläpä lakisääteisiä. Eniten vituttaa tuo asenne.

Vierailija
50/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti taitaa sentään kertoa mistä paketin voi noutaa, jos ei saa sitä perille. Asun Saksassa ja täällä Deutsche Post tuo vain pikkupaketit ja muut joko DHL, Hermes, GLS, harvemmin UPS ja DPD. Jos et ole kotona kun paketti tulee, niin ihan yleisesti se jätetään jollekin naapurille kerrostalossa tai viedään esim. alakerran kiskalle ja postiluukkuun jätetään lappu että hae tuolta Herr Doktor Schweigersteinerilta.

Ähäkutti! DHL aika usein ei jätä lappua ja sittenhän se paketti voi olla jollain kymmenestä naapurista, jossain liikkeessä tahi postissa. Jos hyvin käy niin maili tulee ja siinä lukee Naapuri mutta ei nimeä. Paras veikkaus on että ykköskerroksessa joku asunto, koska kuskia ei kiinnosta portaat. Mutta voi olla myös vaikka ihan toisen talon tyyppi kuten eksoottinen espanjaa puhuva wannabe-DJ joka sitten ehkä kuukauden päästä tulee huutamaan hola, senorita paket por favor. Kerran Suomesta tullut paketti oli baarissa joka paloi just silloin ja lähetettiin takaisin sellaisena kärtsänneenä kun en tajunnut just sieltä hakea.

Noh, DPDn tapana ei ole jättää naapurille vaan niillä on pisteitä joskin aika harvassa. Vaan se paketti ei ikinä koskaan mene edes siihen kilsan päähän vaan johonkin kioski-kahvila-kampaamoon toiselle puolelle kaupunkia ja jos sinne asti jaksaa lähteä noutamaan niin siellä on vähintään sata muuta pakettia ei missään järjestyksessä ja sitten lipität jotain vegaanista lattea vaivautuneena tunnin etsinnän ajan ellet sorru heti ottamaan jotain päähieronta ja hiushoitoa siinä samassa.

Hermes on nykyään ihan jees, UPS never again ja GLS ei ole koskaan saanut tuotua paketin pakettia perille. Niin ja toki Amazonin omat kuljettajat on päättäneet, että meille voi jättää koko talon paketit koska olen etätöissä ja siis availemassa ovea ja sivutyönä oon sitten vähän niinku postineitinä naapureille, jotka toki ottaa välillä mun paketteja vastaan koska kukaan ei todellakaan halua metsästää niitä mistä lie.

Eli, Posti nyt oli sentään paskuudessakin silleen luotettava että se paketti ei varmasti tullut ovelle mutta meni aina sinne samaan Saleen koska se nyt oli ainoa pakettipiste.

Ai kamala, mä en enää tilaisi netistä jos joutuisi noin säätämään. Tai sit vaan jostain tietystä paikkaa mistä tietää että mikä firma toimittaa kotiin.

Vierailija
51/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvitti, kun posti ilmoitti siirtyvänsä jakeluun joka toinen päivä. Meille on jo pitkään jaettu niin. En usko, että tämäkään jakelu toimii, pian aletaan taas vähentämään. Toissaviikolla koko viikon posti jaettiin perjantaina. Valitin postin asiakaspalveluun. Oli kuulemma ollut sairsuslomia. No voi, voi, ei moni yritys voi silti jättää hommia hoitamatta ja postilla ne hommat ovat vieläpä lakisääteisiä. Eniten vituttaa tuo asenne.

Posti tulee ihan milloin sattuu ja paketit menee minne menee, ei ne mene sinne minne ne on tilattu. Olen tähän jo ihan turtunut. Mutta se että sen lisäksi tuhotaan lähetyksiä, eli yritysten ja asiakkaiden omaisuutta? Siihen en ole vielä tottunut ja vaipunut hiljaisen hyväksynnän kautta epätoivoon.

Vierailija
52/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, mä en enää tilaisi netistä jos joutuisi noin säätämään. Tai sit vaan jostain tietystä paikkaa mistä tietää että mikä firma toimittaa kotiin.

Taktisesti Amazonista tulee tilattua kosmetiikkaa ja kodintarpeita ja jopa joitain juomia, kun ns. peruskaman saa seuraavana päivän. Ja niillä on tosiaan omat kuskit ja voi seurata millon on ovella. Joillain nettikaupoilla voi valita parin firman välillä ja Hermes yleensä on hyvä, paitsi voi tulla aamulla aikaisin tai iltamyöhään. DPD toimii jos on varma että on kotona ja DHL on monesti ainoa vaihtoehto eli pakon edessä.

Lockdownien aikaan tilattiin kaikki paitsi tuoreet ruoat, oli ainoa vaihtoehto kun vain ruokakaupat ja apteekit oli auki. Siis kuukausien ajan, joten paketit ja muut lähetykset kuten joulukuusi, tuli tutuksi.

Vierailija
53/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös! 😡 Posti on saatettava vastuuseen ala-arvoisesta toiminnastaan ja se on meidän kuluttajien tehtävä. Postin johto nostelee lihavia palkkoja ja samaan aikaan asiakkaille haistatetaan pitkät ja Posti ostelee palveluita kaikenmaailman epämääräisiltä alihankkijoilta, mistä vaan halvimmalla saa.

Vierailija
54/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ja muut ovat lukeneet uutisia, niin postilla on aika vähän työntekijöitä ja uusia vaikea saada tilalle. On tullut muita  postipalveluita, joten postilaitokset pikkuhiljaa väheni ja sitä mukaan myös henkilökunta. Jostain uutisesta luin, että eihän sitä postia edes jaeta joka päivä, vaan tietyt päivät viikossa ja työtunteja saa tehdä päivässä jopa 10 h. Nämä siis uutisista luettuna. 

Kahdesti v:kossa riittäisi  jakotiheys tai jopa kerran. Myös lehtien ilmestymistä voisi harventaa.

Erkkolaisuuden vallitessa on meillä yksi lehti riittävä, Kun on yksi totuus vaan. Marx näki pidemmälle.

Vierailija
55/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ja muut ovat lukeneet uutisia, niin postilla on aika vähän työntekijöitä ja uusia vaikea saada tilalle. On tullut muita  postipalveluita, joten postilaitokset pikkuhiljaa väheni ja sitä mukaan myös henkilökunta. Jostain uutisesta luin, että eihän sitä postia edes jaeta joka päivä, vaan tietyt päivät viikossa ja työtunteja saa tehdä päivässä jopa 10 h. Nämä siis uutisista luettuna. 

Kahdesti v:kossa riittäisi  jakotiheys tai jopa kerran. Myös lehtien ilmestymistä voisi harventaa.

Erkkolaisuuden vallitessa on meillä yksi lehti riittävä, Kun on yksi totuus vaan. Marx näki pidemmälle.

Ehkä koko postin jakamisesta tulisi luopua, kun se vaikuttaa olevan Postille ylitsepääsemättömän vaikea rasti.

Vierailija
56/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä Jyväskylässä myös energialaitos Alva, joka ehkä vielä huonompi kuin Posti. 

Myös Giganttiin meno väärällä hetkellä on tuskallinen ja hermoja kiristävä kokemus.

Olisi kyllä kätevää, jos pärjäisi ilman näitä kolmea.

lisäksi gradia ja jva

Vierailija
57/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kyselyyn otettu ay liittojen "palvelua"  taisi kolahtaa kun sai 98% negatiivistä palautetta. koko henkilöstö suhteilla ja jäsen kirjalla palkattuja. eivät rassukat tajua että se kyselijä on se joka hänenkin palkaansa maksaa. 

Vierailija
58/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahdesti asioinut maskussa ja molemmilla kerroilla minulle on valehdeltu tuotteista. Otin ennen kauppaan menoa selvää tuotteista ja niiden ominaisuuksista ja sitten (naisasiakkaan roolissa) kyselin samat tiedot myyjältä. Valehteli ihan päin näköä ja ohjasi (tai yritti ohjata) ostamaan jotain muuta tuotetta kuin sitä mitä aioin ostaa. Molemmilla kerroilla totesin, että en sitten osta mitään, koska tuo haluamani tuote oli sinun mielestäsi niin huono, jolloin myyjällä vaihtui sävy ja hän yritti selittää, että ei se nyt sillä lailla huono ole, mutta....

tuolla toisella kerralla  myyjä selitti virossa valmistetun tuotteen olevan valmistettu kiinassa ja ohjasi minut ostamaan tuotetta, joka oli valmistettu eu:ssa ja joka ei ollut mikään lastulevysohva. No... se sohva, jota minulle yritettiin myydä oli nimenomaan valmistettu kiinassa ja oli pehmusteilla päällystettyä lastulevyä, se sohva, josta olisin halunnut tehdä kaupat oli valmistettu virossa ja siinä oli ihan laadukkaat sisukset. Kun sanelin nämä tietoni, niin taas oli myyjän ilmettä hauska katsella. 

Vierailija
59/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tärkeää asiakirjaa ei uskalla postissa lähettää.

Vierailija
60/63 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on kahdesti tullut paksut kirjeet oikeudelta ja molemmilla kerroilla oli kirje kätevästi avattu ennenkuin minä sain ne käsiini. Molemmissa kirjeissä oli toisten ihmisten yksityisiä tietoja. Hirveä rumba siitä sitten, kun piti ilmoittaa asiasta oikeudelle, että joku oli avannut kirjeen ja rikkonut kirjesalaisuutta. 

Sen jälkeen sitten oikeus lähetti kaikki postinsa minulle turvapostina.

Veetuttaa oikeasti että posti ei kanna mitään vastuuta tuollaisista asioista. aina piilouutana johonkin diipadaapa jargoniin, että "meidän postin jakelussa kaikki työntekijät ovat sitoutuneet noudattamaan tätä ja tätä", voihan sitä kaikenlaista lupailla, mutta toisin on käytännössä...

naapurini on siivoojana yhdessä siohkossa yrityksessä ja juoruaa ihan kaikki siivouskohteidensa asiat eteenpäin. minäkin tiedän monen yrityksen salaisia asioita, mikä ikävinät, monen yksityishenkilön terveysteitoja, tuon juoruilevan siivojan vuoksi. Heti jos onnistun saamaan veebpitäviä todisteita, esim. hänet puhumaan ne asiat muidenkin todistajien läsnäollessa, niin ilmiannan hänet.

puhumattakaan siitä, että toisinaan naapurini saa minulle tulleita posteja, avaa ne, lukee ja sitten laittaa alas postiluukustani. Vähin mitä voi tehdä ennen kirjeiden avaamista olisi lukea se saamarin osoitelappu, että kenelle kirje on tullut ja sitten vasta avata se. Tai jos joskus vahingossa avaakin kirjeen, niin ihan rehellisesti tulee sanomaan siitä, sillä jos ei sano mitään, niin silloin voi jo olettaa, että tahallisesti ja uteliaisuuttaan on avattu kirjeet. tämäkin on lopulta postin vika, kun jakavat kirjeet väärin, tosin virhejakelut toki ovat inhimillisiä huolimattomuusvirheitä. tahallisesti toiselle avatun kirjeen avaaminen ei enää ole huolimattomuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi