Tiedätkö yhtään yritystä, joka palvelisi asiakkaita yhtä ALA-ARVOISESTI kuin Posti?
Postin slogan = Asiakas joutaa aina odottamaan.
Syksyi sai, kirjettä odottava ei.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ja muut ovat lukeneet uutisia, niin postilla on aika vähän työntekijöitä ja uusia vaikea saada tilalle. On tullut muita postipalveluita, joten postilaitokset pikkuhiljaa väheni ja sitä mukaan myös henkilökunta. Jostain uutisesta luin, että eihän sitä postia edes jaeta joka päivä, vaan tietyt päivät viikossa ja työtunteja saa tehdä päivässä jopa 10 h. Nämä siis uutisista luettuna.
Siinä Postin tv-ohjelmassa joku esimies sanoi, että uusista työntekijöistä kahdeksan kymmenestä lopettaa miltei heti. Enkä kyllä ihmettele, työajat prseestä eikä edes joka päivä. Ja samaisessa ohjelmassa vielä huokui miten esimiehet eivät arvostaneet työntekijöitä.
Se on kiva kun menee postilaatikolle ja näkee että itselle on jaettu jopa naapureitten tarjous lehdet ja postit. Uskon että jakajatkin ovat täysin kyrpääntyneitä postin toimintaa.
Helppoa, NORDEA on surkeampi kuin POSTI.
Jos pitää miettiä yritystä jonka arvostus on laskenut eniten, niin postihan se on.
Kun aiemmin yleishyödylliseksi katsottu laitos muuttuu äkkiä kaikkia mahdollisimman huonoja globaalin liikemaailman tapoja noudattavaksi, niin on aika hurjaa.
Tuota se on, kun tj saa sitä isompaa palkkaa mitä huonompaa palvelua annetaan.
Millä alueella odotat postiasi??
N puolitoista viikkoa sitten löyty ROSKIKSESTA yli sadan kirjeen nippu 00400 alueen erään JAKELUYHTIÖ OY:n jakamattomia kirjeitä, mm lehtifirmojen laskua, sairaalan ja verottajan kirjeitä yms. Jakaja ilmeisesti heittänyt roskiin, kun päivä oli pulkassa.
Muistaakaa aina Postia haukkuessanne, ettå Suomessa toimii tällä hetkellä useita jakeluyhtiöitä, sillä postilakia muutettiin. Jakeluyhtiön tietää pienestä numerosarjasta kirjekuoressa, joskus jopa kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Posti on "palvellut" minua ihan juuri niinkuin olen itse olettanut. Ei minulla ole Postia kohtaan mitään eritysvaatimuksia. Kaikki on omalla kohdalla pelittänyt ihan varsin mallikkaasti, en tiedä, mitä näille valittajille on tapahtunut, yksikään ei kerro, miksi valittavat Postin toiminnasta, mutta esimerkkejä ei tule yhtäkään. Olkaa hiljaa, jos ette pysty spesifioimaan, miten Posti on kohdellut teitä väärin, eikö ole tullut pesemään teidän lattioita tai lämmittämään teidän saunaanne?
Minulla ainakin syynä on se, että Posti ei lähes koskaan tuo pakettejani sinne, minne olen ne tilannut. Maksan Postille siitä, että he tuovat paketin valitsemaani paikkaan, mutta sitten joudunkin maksamaan vielä lisää bussilipusta, jotta saan hakea paketin Postin valitsemasta paikasta. Kuulostaako reilulta? Mielestäni Postin pitäisi palauttaa kuljetusmaksu, jos paketti ei tule sinne, minne se on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Posti on "palvellut" minua ihan juuri niinkuin olen itse olettanut. Ei minulla ole Postia kohtaan mitään eritysvaatimuksia. Kaikki on omalla kohdalla pelittänyt ihan varsin mallikkaasti, en tiedä, mitä näille valittajille on tapahtunut, yksikään ei kerro, miksi valittavat Postin toiminnasta, mutta esimerkkejä ei tule yhtäkään. Olkaa hiljaa, jos ette pysty spesifioimaan, miten Posti on kohdellut teitä väärin, eikö ole tullut pesemään teidän lattioita tai lämmittämään teidän saunaanne?
Onpa lapsellinen kommentti.
Vastaan silti: Posti on systemaattisesti huonontanut palveluitaan vuosi vuodelta samalla kun hinnat ovat pompanneet pilviin. Posti on hidas, tehoton ja epäluotettava. Jos jotain kirjepostia odotat, saat odottaa todella kauan. Me, jotka emme ole halunneet siirtyä kokonaan e-laskuihin, odotamme joskus laskuja tulevaksi niin kauan, että kun lasku lopulta kolahtaa postiluukusta, on laskulla maksuaikaa enää todella vähän. Laskusta kyllä näkee, milloin se on päivätty, joten kyllä se on Posti, joka on hillonnut kirjettä ikuisuuden. Samoin, jos odotat etälääkäriltä sairaslomatodistusta, eipä tule päivässä eikä kahdessakaan. Postia ei edes jaeta joka päivä.
Jakajille tapahtuu virheitä: jaetaan vääriin laatikoihin, survotaan voimalla niin että lehdet repeytyvät tai jäävät laatikon väliin huonosti, jolloin kastuvat. Jakajat eivät tunnu välittävän työstään.
Ja ne hinnat: Postimerkin hinta on niin korkea, että jos asut samassa kaupungissa kuin vastaanottaja, sinun kannattaa mieluummin ajaa autolla ja viedä joulukortti suoraan vastaanottajan postilaatikkoon, tulee halvemmaksi.
Tässä muutamia huononnuksia, mitä äkkiseltään tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti o8n "palvellut" minua ihan juuri niinkuin olen itse olettanut. Ei minulla ole Postia kohtaan mitään eritysvaatimuksia. Kaikki on omalla kohdalla pelittänyt ihan varsin mallikkaasti, en tiedä, mitä näille valittajille on tapahtunut, yksikään ei kerro, miksi valittavat Postin toiminnasta, mutta esimerkkejä ei tule yhtäkään. Olkaa hiljaa, jos ette pysty spesifioimaan, miten Posti on kohdellut teitä väärin, eikö ole tullut pesemään teidän lattioita tai lämmittämään teidän saunaanne?
Onpa lapsellinen kommentti.
Vastaan silti: Posti on systemaattisesti huonontanut palveluitaan vuosi vuodelta samalla kun hinnat ovat pompanneet pilviin. Posti on hidas, tehoton ja epäluotettava. Jos jotain kirjepostia odotat, saat odottaa todella kauan. Me, jotka emme ole halunneet siirtyä kokonaan e-laskuihin, odotamme joskus laskuja tulevaksi niin kauan, että kun lasku lopulta kolahtaa postiluukusta, on laskulla maksuaikaa enää todella vähän. Laskusta kyllä näkee, milloin se on päivätty, joten kyllä se on Posti, joka on hillonnut kirjettä ikuisuuden. Samoin, jos odotat etälääkäriltä sairaslomatodistusta, eipä tule päivässä eikä kahdessakaan. Postia ei edes jaeta joka päivä.
Jakajille tapahtuu virheitä: jaetaan vääriin laatikoihin, survotaan voimalla niin että lehdet repeytyvät tai jäävät laatikon väliin huonosti, jolloin kastuvat. Jakajat eivät tunnu välittävän työstään.
Ja ne hinnat: Postimerkin hinta on niin korkea, että jos asut samassa kaupungissa kuin vastaanottaja, sinun kannattaa mieluummin ajaa autolla ja viedä joulukortti suoraan vastaanottajan postilaatikkoon, tulee halvemmaksi.
Tässä muutamia huononnuksia, mitä äkkiseltään tulee mieleen.
Esim verottaja ja vakuutusyhtiöt lähettävät kirjeitään nykyään eri jakeluyhtiöiden kautta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0c46ea3b-e69c-4bc8-b33c-185e0eacfdbf
Tätä ei lähes kukaan tiedä. Olen itse postissa ja meille palautuu huomattava määrä muiden jakeluyhtiöiden kirjeitä, jotka Posti kokoaa yhteen ja palauttaa kyseiseen jakeluyhtiöön näiden kustannuksella.
https://www.posti.com/media/mediauutiset/2018/nain-tunnistat-oikean-jak…
Tästä löydät eri jakekuyhtöiden koodit.
Kirjekuoressasi lukee tuo koodi jossain nurkassa.
Kannattaa tarkistaa, mihin firmaan valitukset osoitetaan.
Mikä olikaan se lafka, jonka hernekeitoista löytyi torakoita, mutta he eivät noteeranneet sitä mitenkään? Päinvastoin, nyt kesän aikana heidän tuotteensa ovat vaan kallistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin syynä on se, että Posti ei lähes koskaan tuo pakettejani sinne, minne olen ne tilannut. Maksan Postille siitä, että he tuovat paketin valitsemaani paikkaan, mutta sitten joudunkin maksamaan vielä lisää bussilipusta, jotta saan hakea paketin Postin valitsemasta paikasta. Kuulostaako reilulta? Mielestäni Postin pitäisi palauttaa kuljetusmaksu, jos paketti ei tule sinne, minne se on tilattu.
Morjensta TYPERYS! Onko pienessä likaisessa mielessäsi käynyt se, että tilaukseen valitsema noutopiste on ehkä OLLUT JO TÄYNNÄ, joten siksi ohjautuu toiseen noutopaikkaan. ÄLÄ TILAA MITÄÄN MISTÄÄN JOS SINULLA ON JALAT POIKKI TAI ET OMISTA AUTOA. EI NE SINUN PAKETTIA NAPAPIIRILLE TOIMITA.
Oletko kädetön ja aivoton? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morjensta TYPERYS! Onko pienessä likaisessa mielessäsi käynyt se, että tilaukseen valitsema noutopiste on ehkä OLLUT JO TÄYNNÄ, joten siksi ohjautuu toiseen noutopaikkaan. ÄLÄ TILAA MITÄÄN MISTÄÄN JOS SINULLA ON JALAT POIKKI TAI ET OMISTA AUTOA. EI NE SINUN PAKETTIA NAPAPIIRILLE TOIMITA.
Moi ex-postiukko :D Unohdit tyynykarjaisun!
Oletko kädetön ja aivoton? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, älä tilaa mitään, ellet voi itse mennä kauppaan ja hakea sitä! Posti ei ole mikään kuljetusfirma, joka toisi paketteja asiakkailleen!
Pankkien palvelut on paljon pahempia kuin postin.
Kumma että aina saatu hyvää palvelua Postilta.
Vierailija kirjoitti:
Minua niissä ärsyttää eniten se kun kotiinkuljetuksella tilattua pakettia ei edes yritetä toimittaa vaan jätetään vain se lappu että on yritetty ja paketin voi hakea 10 km päästä.