Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pakotettuna lopettanut alkoholinkäytön ja olen koko ajan kireä ja onneton

Vierailija
29.10.2022 |

Vaimoni vaati juomisen lopettamista, harrastin tätä kerran viikossa. Nyt on koko ajan hermot kireällä, kun ei ole enää mitään iloa elämässä. Tupakanpolton olen lopettanut jo vuosia sitten, samoin olen laihduttanut ja korjannut ruokavaliotani. Ainoa pahe on ollut se ihana perjantainen hetki, kun olen saanut killittää kaljaa työpäivän jälkeen, saunoa, ja killittää taas kaljaa. Lauantaina pitkät unet ja sillä selvä. Olen elänyt noita perjantaita varten.

Vaimoni kuitenkin alkoi valittaa tästä ja riisti sen mahdollisuuden. Lopetin, koska haluan panostaa suhteeseen. Nyt tehdään niitä asioita mitä vaimo haluaa. Sitten se ihmettelee, että miksi olen koko ajan niin kireä. Joo, ei huvita perjantaina töiden jälkeen lähteä anoppilaan kahvittelemaan. Joo ei huvita juosta marjametsässä. Haluan nauttia kerran viikossa oluesta ja vaan olla. Mutta eipä käy enää. Nyt on sitten hermot kireällä ja vaimo miettii että mistä johtuu.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Ei kerran viikossa pari kaljaa paha ole. Antaisin oman ukkoni juoda. Eikö sinulla ole yhtään neuvotteluvaraa?

Vierailija
62/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoihmisellä  ei ole iloa eikä juhlaa, joulua eikä juhannusta, aina vain se känni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollakseen onnellinen mies tarvitsee emätintä kahtena päivänä viikossa ja tuoppia huulille yhtenä päivänä viikossa.

Vierailija
64/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Lue oma aloituksesi. Siellä sanotaan, että enää ei ole mitään iloa elämässä, kun ei ole viikoittaista perjantaikaljoittelua. 

Onhan se ongelma, jos elämässäsi ei ole mitään muuta iloa kuin känni. 

Vierailija
65/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut tuollainen perjantajuoja. Täysin mahdollista, jopa vuosikymmeniä. Määrät saattaa kasvaa, juontikerrat ei. Tämä on mahdollista hyvin vahvoille, tahdonlujille ihmisille. Olen ihan varma, ettei ap vähätellyt. Tunnen muitakin perjantaijuojia. Uusi perjantaihan tulee kohta jo taas.

Vierailija
66/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen ja kaljan sijaan tykkään juoda perjantaina tai lauantaina viiniä. Yleensä se yksi pullo tulee juotua ja aina jos alkaa tehdä mieli enemmän, pidän taukoa, koska tuo on ihan riittävä määrä. Mitään krapuloita ei tule kun juon hitaasti ja syön hyvin. Toki uneen vaikuttaa ja sen takia on seuraavana päivänä väsyneempi, kuten normaalistikin huonosti nukutun yön jälkeen. En mistään kännäämisestä perusta, mutta myönnän, että se tunne kun avaa viinipullon ja kaataa lasiin, siitä tulee hetkellisesti olo että elämässä on kaikki hyvin ja huoleton ja rento olo, millaista tunnetta ei vaan mistään muusta tule, kokeiltu on. Tai no, avantouintia en ole kokeillut ja uskon että siitä tulisi tosi hyvä olo, mutta en omista autoa ja lähettyvillä ei ole mitään avantouintipaikkoja, enkä asu järven tai meren rannalla.

Mutta siis en näe itsekään ap:n juomista ongelmallisena jos ei tosiaan koko lauantai mene krapuloissa ja jaksaa kumminkin hoitaa osansa kotitöistä ja tehdä vaimonkin kanssa jotain. Toki jos vaimo on absolutisti niin voihan toi olla vaimosta ärsyttävää, senkin ymmärrän.

Vierailija
67/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten moni suhtautuu alkoholiin niin negatiivisesti.

Vierailija
68/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaimo ääneen ihmettelee miksi olet kireä, niin kai olet ääneen sanonut että tämän asian takia. Näin asiasta avautuu keskustelu, joka monesti on tärkeää.

Vierailija
69/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keholla menee viikko saada juomisen aiheuttamat juttuset nollattua ja prosessoitua. 5/5 kitata sitten heti perään lisää myrkkyä keholle prosessoitavaks kun just ja just entisistä on päästy.

Vierailija
70/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti alkoholi on huono ja monin tavoin erittäin haitallinen päihde. Vaikutuskin perustuu myrkytystilaan josta seuraa karmea olo. Valtiolle suuri taloudellinen rasite. Alkoholin aiheuttamat kulut terveydenhuollossa ovat miljardiluokkaa.

Vierailija
71/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella vaimosi tossun alla. Kerran viikossa kaljat ei ole todellakaan alkoholismia.

Vierailija
72/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo alkoholisti. Se ei aina ole sitä päivittäistä kännäämistä. Joskus se on juuri tuota, että elät sitä perjantain kaljaa varten. Tekee sulle ihan hyvää raitistua, koska sulla on jo ongelma. Sun läheiset todellakin huomaa, että sinä elät sitä olutta varten ja se on tärkeämpi kuin mikään tai kukaan. Mun isä oli tuollainen ja oli tosi raskasta, kun isä odotti koko viikon sitä olutta ja perhe oli jossain sivuroolissa.

Vierailija
73/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No montako niitä oluita meni illassa?

Tämä olisi aika  olennainen tieto. Rivien välistä olen lukevinani, että oluita kului mäyräkoirallisen verran, ehkä enemmänkin. Toisin sanoen ihan kunnon kalsarikänni joka perjantai. Kittaamista, joka päättyy loppuillan simahtamiseen. Siinä tapauksessa ei ole ihme, että vaimoa häiritsee, kun jo etukäteen tietää miehen katoavan umpihumalan hankkimiseen joka perjantai.

Mikäli kyse on vain muutamasta rentoutusoluesta työviikon päätteeksi, ydinongelma tuskin oli itse alkoholi, vaan se, että katosit hänen elämästään joka perjantai. Kirjoitat, että joit niitä oluita omissa oloissasi. Et siis ollut läsnä, et ollut parisuhteessa käytettävissä. Arvelisin tämän olleen suurin ongelma vaimollesi alkoholin määrästä riippumatta.

Jos olisit nauttinut muutaman perjantaioluen vaimosi kanssa seurustellen, yhdessä kokkaillen tms., se ei ehkä olisi ollut hänelle ongelma -kunhan et olisi juonut itseäsi umpitunneliin.

Vierailija
74/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia ratkesi kun rupesin käyttämään vaimosta muotoa, tuleva ex vaimoni..

Anoppi oli sanonut sille jotain, kun kuuli uuden puhuttelumuodon.

Vierailija
75/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No montako niitä oluita meni illassa?

Tämä olisi aika  olennainen tieto. Rivien välistä olen lukevinani, että oluita kului mäyräkoirallisen verran, ehkä enemmänkin. Toisin sanoen ihan kunnon kalsarikänni joka perjantai. Kittaamista, joka päättyy loppuillan simahtamiseen. Siinä tapauksessa ei ole ihme, että vaimoa häiritsee, kun jo etukäteen tietää miehen katoavan umpihumalan hankkimiseen joka perjantai.

Mikäli kyse on vain muutamasta rentoutusoluesta työviikon päätteeksi, ydinongelma tuskin oli itse alkoholi, vaan se, että katosit hänen elämästään joka perjantai. Kirjoitat, että joit niitä oluita omissa oloissasi. Et siis ollut läsnä, et ollut parisuhteessa käytettävissä. Arvelisin tämän olleen suurin ongelma vaimollesi alkoholin määrästä riippumatta.

Jos olisit nauttinut muutaman perjantaioluen vaimosi kanssa seurustellen, yhdessä kokkaillen tms., se ei ehkä olisi ollut hänelle ongelma -kunhan et olisi juonut itseäsi umpitunneliin.

Luulen, että kirjoittaja osuu tässä ihan ytimeen. Humalahakuisuutta on monenlaista, jotkut hakevat hilpeää euforiaa, toiset tekosyytä päästä purkamaan aggressioita. Sitten on myös tämä, että haluaa vajota syvään alkoholin pumpuloimaan kuplaan, jossa ei tarvitse yhtään ponnistella, eikä tunnu elämän ankara taisto.

Jos ap:n koko viikko on vain perjantaikooman odottamista, tottakai se heijastuu vuorovaikutukseen lähisuhteissa.

Vierailija
76/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kerran viikossa pari kaljaa paha ole. Antaisin oman ukkoni juoda. Eikö sinulla ole yhtään neuvotteluvaraa?

Ihan rehellisesti nyt, kuinka monella se kaljan juonti tapahtuu kerran viikossa ja määränä PARI eli 2 kaljaa? Jos AP:n tapauksessakin puolet lauantaista menee toipumiseen, niin niitä kaljoja on varmaan aika monta paria juotu.

Vierailija
77/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se aiheuttaa moneen perheeseen paljon ikäviä asioita. Tosi moni vähättelee omaa alkoholin käyttöään ja sen vaikutusta perheen ja läheisten elämään.

Vierailija
78/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä alkoholitonta olutta voi killittää mielin määrin, mutta humalan hakuisuuteen se alkoton on vähän huono. Siinä on ainakin hyvä puoli se että sitä voit lipitellä vaikka aamusta iltaan ja voit silti hypätä rattiin.

Vierailija
79/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan rehellisesti nyt, kuinka monella se kaljan juonti tapahtuu kerran viikossa ja määränä PARI eli 2 kaljaa? Jos AP:n tapauksessakin puolet lauantaista menee toipumiseen, niin niitä kaljoja on varmaan aika monta paria juotu.

Oikeasti pari kaljaa on yhtä tyhjän kanssa. Kunnon lärvät tai ei ollenkaan.

Vierailija
80/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä huolestuttavaa, että odotat koko viikon humaltumista. Etkö keksisi mitään muuta?

Onhan noita lääkkeitä ja luontaistuotteita, mitkä auttaa alkoholin himoon, oletko kokeillut?

Jos vaimo on raitis, niin varmaan se häiritsee kun ns katoat suhteesta ulottumattomiin ja haisevan ja kuorsaavan ukon vieressä ei ole kiva nukkua. Oletko kysynyt mikä siinä niin häiritsee? Humala? Olet epämiellyttävä tai poissaoleva?

Itse tosin ymmärrän tuon, että työviikon päälle haluaa olla omissa oloissaan ja vaan hiljaa musiikkia kuunnellen pienessä tumussa. Mutta meillä juo kumpikin ja kummallakin jonkinlainen alkoholiongelma kun ei osaa olla ilman, se on niin automaatio. Mutta tosiaan, siitä voi oppia pois.

Itsellä ainakin raittiina kausina on mennyt se pari kolme viikkoa, että pinna ei ole niin kireällä ja kaipaa sitä alkoholia. Jos on pahemmin koukuttunut, niin voi mennä enemmän aikaa.

Puolisoilla pitäisi olla samankaltaiset mielipiteet päihteiden käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä