Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pakotettuna lopettanut alkoholinkäytön ja olen koko ajan kireä ja onneton

Vierailija
29.10.2022 |

Vaimoni vaati juomisen lopettamista, harrastin tätä kerran viikossa. Nyt on koko ajan hermot kireällä, kun ei ole enää mitään iloa elämässä. Tupakanpolton olen lopettanut jo vuosia sitten, samoin olen laihduttanut ja korjannut ruokavaliotani. Ainoa pahe on ollut se ihana perjantainen hetki, kun olen saanut killittää kaljaa työpäivän jälkeen, saunoa, ja killittää taas kaljaa. Lauantaina pitkät unet ja sillä selvä. Olen elänyt noita perjantaita varten.

Vaimoni kuitenkin alkoi valittaa tästä ja riisti sen mahdollisuuden. Lopetin, koska haluan panostaa suhteeseen. Nyt tehdään niitä asioita mitä vaimo haluaa. Sitten se ihmettelee, että miksi olen koko ajan niin kireä. Joo, ei huvita perjantaina töiden jälkeen lähteä anoppilaan kahvittelemaan. Joo ei huvita juosta marjametsässä. Haluan nauttia kerran viikossa oluesta ja vaan olla. Mutta eipä käy enää. Nyt on sitten hermot kireällä ja vaimo miettii että mistä johtuu.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, nyt niitä lukuja. Kerro totuus.

Tai muuten ilmiannan.

Vierailija
42/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelmani on ettei viina enää maistu.

Pari vuotta sitten tämä alkoi sydänleikkauksen jälkeen.

Alkuaikoina en edes uskaltanut juoda, mutta kun aikaa kului, alkoi tekemään mieli nousuhumalan tuomaa mielihyvää ja kevyen humalan aiheuttamaa rentoutta ym. humalatilaan liittyviä asioita.

Otin alkuun muutaman kaljan ja alkoi väsyttämään, joten söin ja sinnittelin tietsikan äärellä kunnes painuin illalla nukkumaan.

Yritin juoda eri aineita, siideriä, likööreitä, tiukkaa viinaa, vodkaa ym. mutta kun ei prkele vieköön enää huvittanut ottaa kuin muutama paukku ja sitten alkoi vaan väsyttämään ja vt uttamaan koko touhu.

Matkailusta katosi koko hohto kun ei perille päästyä enää ollutkaan siirtymäriittinä kevytjuopottelu ja muijaa alkaa ottamaan päähän ainainen kotona oleskelu, mutta kun en näe enää matkailussa mitään mieltä.

Ennen sitä pienessä sievässä vaikuttui vähemmistäkin kohteista ja jaksoi rampata museoissa ja muissa kohteissa, mutta ihan selvään hauliin ne kohteet vaikuttavat kaikki niin samanlaisilta ettei vaan jaksa enää.

VAnhoina hyvinä aikoina sitä tuli kierreltyä matkailuautolla Eurooppaa ristiin rastiin ja juotua iltaisin paikallisten raflojen tarjontaa, mutta nyt ei jaksa lähteä edes Pohjois-Norjaan valleusreissuille kun tietää että pitkän vaelluksen jälkeen matkailuautolle takaisin saavuttaessa ei ole miellyttävää tapaa rentoutua.

Istu nyt siellä ahtaassa kopissa sormi p rseessä odottamassa, että ilta tulisi ja pääsisi nukkumaan.

Kuinka tästä eteenpäin ja avioeron uhka on päällä ja kaikki vain siksi etten enää jaksa vipinää ja vaakalentoa ympäri eurooppaa selvinpäin.

Hauskasti kerroit ongelmastasi. Ei tuohon muu auta kuin omaksua rauhallisempi elämäntyyli ja etsiä rentouttavaa mukavaa tekemistä kotona. Musiikkia, elokuvia, kirjoittamista, ruoanlaittoa... Matkoilla ja museoissa voi käydä jos tekee mieli. Muijasi on vain hyväksyttävä ettet jaksa ihmisten ilmoilla olemista selvinpäin samalla tavoin kuin alkoholin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllå kauheaa kuulla, että jollakulla on elämä, jossa ainoa nautinto on juoda kaljaa. Kyllä niin ankeaa.

Eikö kannattaisi mieluummin hankkia elämä?

Ei ole mitenkään harvinaista että ainoa nautinto on juominen. Se kun on suomessa ainoa laillinen nautinto päihteillä.

Vierailija
44/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllå kauheaa kuulla, että jollakulla on elämä, jossa ainoa nautinto on juoda kaljaa. Kyllä niin ankeaa.

Ei ole mitenkään harvinaista että ainoa nautinto on juominen. Se kun on suomessa ainoa laillinen nautinto päihteillä.

Surkeata elämää jos päihteet on ainoa nautinto.

Vierailija
45/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeata elämää jos päihteet on ainoa nautinto.

Ihan normia suomessa. Sekä surkeus että päihteet. Kunnolla otettuna voi unohtaa sen surkeuden edes hetkeksi. Ei tästä maasta parempaa saa vielä vuosikymmeniin jos koskaan.

Vierailija
46/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Miksi tottelet sitä vaimoa? :D Ei hänellä ole oikeutta kieltää sinulta tuollaista, tai edes puuttua siihen. 

Vierailija
47/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vastaava tilanne.

Lopetin juomisen, aloin käymään maksullisissa naisissa.

Ei sen takia etten bimbeldonia muuten saisi, vaan riippuvuuden takia.

Riippuvuus pysyi, se vain vaihtoi muotoaan.

Kerro naisellesi että näin voi käydä 🤣

M40

On muuten totta. Tupakoin 15 vuotta ja sain lääkäriltä nootin lopettaa. Lopetin ja addiktio siirtyi viinin juomiseen, vaikka ennen en juonut. Lihoin siinä samalla kun lopetin tupakoinnin ja aloin winettää. Addiktio tosiaan siirtyy addiktiivisilla ihmisillä vain paheesta toiseen, joten ymmärrän. N45

Vierailija
48/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä ei ole elää naisen vaatimusten mukaan. Ota ero ja ala elää elämääsi. Deittimarkkina on globaali. Ulkomailta löytyy ihan oikeita naisia.

Vierailija
49/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surettaa, jos elämän ainoa nautinto on tissuttelu tai kännääminen. Jos asiat on hyvin ja elämä tasapainossa, ei päihteitä tarvitse. Veikkaan, että näillä enemmän tai vähemmän alkkiksilla on oikeasti taustalla masennusta tai vastaavaa.

Jos on niin riippuvainen, että aina on pakko olla jokin riippuvuus, niin ehkä se kannattaa suunnata vaikka liikuntaan tai muuhun terveelliseen.

Vierailija
50/107 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Käy kauniissa huorissa. Se korvaa alkoholin ja olo on mukava.

Vierailija
51/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surettaa, jos elämän ainoa nautinto on tissuttelu tai kännääminen. Jos asiat on hyvin ja elämä tasapainossa, ei päihteitä tarvitse. Veikkaan, että näillä enemmän tai vähemmän alkkiksilla on oikeasti taustalla masennusta tai vastaavaa.

Jos on niin riippuvainen, että aina on pakko olla jokin riippuvuus, niin ehkä se kannattaa suunnata vaikka liikuntaan tai muuhun terveelliseen.

Alkoholi on ainoa itsehoitolääke mitä saa ilman reseptiä. Eikä lääkäriin hyödytä mennä kun niiltä saa vain mielialalääkkeitä joista ei ole mitään hyötyä tai apua.

Vierailija
52/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu. Syy: ei lukuja/lähteitä.

Vierailija
53/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu. Syy: ei lukuja/lähteitä.

Joku justiina taas.

Vierailija
54/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tympeä kuvio että tiedetään parisuhteen alussa tasan tarkkaan, minkälainen ihminen toinen on ja sitten kun parisuhde on kestänyt jonkin aikaa, niin toinen ei enää kelpaakaan sellaisena ihmisenä mihin rakastuttiin, ja aletaan yrittää muuttaa häntä. Vaimosi haluaa sinun olevan moitteettoman pikkuporvallinen mies, jolla ei ole yhtään pahetta. Se on epäinhimillinen vaatimus.

Vierailija
55/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on ainoa itsehoitolääke mitä saa ilman reseptiä. Eikä lääkäriin hyödytä mennä kun niiltä saa vain mielialalääkkeitä joista ei ole mitään hyötyä tai apua.

Jos olet köyhä työtön niin ei niiltä saa edes niitä. Ei saa mitään.

Käyttääkö vaimo muuten psyykenlääkkeitä? Ne ovat huumeita, vaikuttavat samoihin reseptoreihin kuin huumeet, vaikkakin hyvin lievästi.

Vierailija
56/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tapa nollata viikko on ottaa muutama olut, niin sitten teet niin. Kunhan se pysyy sellaisena, että et älämölöä ja olet seuraavana päivänä kunnossa. t. nainen

Vierailija
57/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies ottaa muutaman kaljan perjantai-iltaisin, mutta en näe siinä mitään ongelmaa.  Itse en juo ollenkaan.  Olen ymmärtänyt, että sillä tavalla pääsee rentoutumaan raskaasta työviikosta.  Ei ole häiriöksi mitenkään lapsille eikä minulle, vaikka on vähän ottanutkin.  Muuten alkoholinkäyttöä ei ole viikolla eikä ole ongelmakäyttäjä.  Parempi säyseä mies kuin jatkuvasti pinna kireällä oleva.  Vaikka kemiallisestikin.

Kuinka monta on muutama kalja? Moni ongelmajuoja sanoo, että en ottanut tai en ota kerralla kuin muutaman kaljan. Osalle muutama on kolme, osalle se voi olla 10. Lähipiirissä nähnyt näitä tapauksia, että perheeltä piilossa autotallissa juodaan lisää ja sitten näytillä on vain muutama pullo tai tölkki, että en ole ottanut kuin muutaman.

Vierailija
58/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaihda vaimoa. Ota sellainen, joka tykkää juoda sinun kanssa. Ties vaikka jatkossa juotte koko viikonlopun, siinä nollautuu kivasti.

Mulla on tämmönen. Antaan bimbledoniakin herkästi, kun on humalassa tai krapulassa. Suosittelen.

Vierailija
59/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sulla bimbledon nyt olikaan, vaimo vai maksullinen? Vai molemmat kun olet noin hassunhahhahhaahauska verbaalivirtuoosi?

Vierailija
60/107 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pari kertaa aa:ssa, yksi mies sanoi suunnilleen samoin. Elämänsä tylsimmät 7v.

Kaikille ei sovi AA kerhot toislle se on elämän lähde ja lopunelämän käynti kuolemaan asti. Toiset menee terveyskeskus pyytää läheteen A-polilnikka.Vai saako sen ihan sosialiviraston kautta päääsyn? Kun niden A-poliklinikojen vastaan otot,terapiat,läkeiden saanit saa sietä.Jotta ei ole viinan himoa ja ei raskasta olla juomatta.Kysyvä ei koskaan eksy.Soitto terveyskeskus tai sossun saa oikean tiedon.Istuntoja on myös perhe tai vaimo mukana silloin tällöin.Jotta se alkoholistin perhe saa tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi