Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pakotettuna lopettanut alkoholinkäytön ja olen koko ajan kireä ja onneton

Vierailija
29.10.2022 |

Vaimoni vaati juomisen lopettamista, harrastin tätä kerran viikossa. Nyt on koko ajan hermot kireällä, kun ei ole enää mitään iloa elämässä. Tupakanpolton olen lopettanut jo vuosia sitten, samoin olen laihduttanut ja korjannut ruokavaliotani. Ainoa pahe on ollut se ihana perjantainen hetki, kun olen saanut killittää kaljaa työpäivän jälkeen, saunoa, ja killittää taas kaljaa. Lauantaina pitkät unet ja sillä selvä. Olen elänyt noita perjantaita varten.

Vaimoni kuitenkin alkoi valittaa tästä ja riisti sen mahdollisuuden. Lopetin, koska haluan panostaa suhteeseen. Nyt tehdään niitä asioita mitä vaimo haluaa. Sitten se ihmettelee, että miksi olen koko ajan niin kireä. Joo, ei huvita perjantaina töiden jälkeen lähteä anoppilaan kahvittelemaan. Joo ei huvita juosta marjametsässä. Haluan nauttia kerran viikossa oluesta ja vaan olla. Mutta eipä käy enää. Nyt on sitten hermot kireällä ja vaimo miettii että mistä johtuu.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kertaa aa:ssa, yksi mies sanoi suunnilleen samoin. Elämänsä tylsimmät 7v.

Vierailija
2/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti alkoholi on sinulle niin tärkeää, että suret koko ajan sen menettämistä. Miksi et raivaisi elämääsi tilaa juomiselle, vaikka joka päivä? Eroa vaimosta ja ala juoda, tulee parempi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Vierailija
4/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava tilanne.

Lopetin juomisen, aloin käymään maksullisissa naisissa.

Ei sen takia etten bimbeldonia muuten saisi, vaan riippuvuuden takia.

Riippuvuus pysyi, se vain vaihtoi muotoaan.

Kerro naisellesi että näin voi käydä 🤣

M40

Vierailija
5/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työmies on käsittääkseni kopsunsa ansainnut, varsinkin kun vaikuttaa olevan ihan normaali mies muuten eikä putki hirtä päälle. Ehkä vaimo voisi ottaa jonkun harrastuksen perjantai-illoille? 

Vierailija
6/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ei tainnut olla kerran viikossa? Näitä tarinoita on Suomessa sadoittain. Oisko peiliin katsomisen paikka jos ainoa ilo elämässä on kaljan lipittely?

Sitäkö mietit 7-vuotiaana iltaisin kun haaveilit mitä teet sitten isona? Että jee, sitten vaan juon kaljaa! Mikäpä sitä estää muutenkaan, jos se on todella ainoa ilo, päästä vaimo kärsimyksistään, odotuksistaan. LÄhde, asu yksiössäsi ja juo kaljaa vaikka joka ilta.

Vierailija
7/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää omaa elämäänsä parisuhteessakin. Jos se on kumppanille ylitsepääsemätön ongelma, kannattaa erota. 

Vierailija
8/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killittää eli katsoa kaljaa?? Sekin kielletty :o

Vierailija
9/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Killittäminen on juontia kuvaava verbi ainakin osassa Suomea. 

Vierailija
10/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aikuinen mies. Älä usko vaimoasi kuin orja. Saat elää niin kuin haluat, jos siitä ei ole mitään oikeaa haittaa kenellekään.

T: N 47

Vierailija
11/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni juo myös perjantaisin töiden jälkeen, killittää kaljaa pe-la välisen yön, la aamuna lopettaa, syö ja menee nukkumaan. Eipä tuosta mitään haittaa ole enkä nää syytä miksi pitäisi valittaa tai yrittää kieltää. Se on hänen tapansa nollata työviikko. Itse olen absolutisti. En ymmärrä ap:n vaimoa.

Vierailija
12/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työmies on käsittääkseni kopsunsa ansainnut, varsinkin kun vaikuttaa olevan ihan normaali mies muuten eikä putki hirtä päälle. Ehkä vaimo voisi ottaa jonkun harrastuksen perjantai-illoille? 

Hommaa rouvalle lahjakortin zumbaan perjantai-illoille, niin saa siellä heilua ja purkaa energiaansa. Mies saa sillä aikaa ottaa kuppia, saunoa ja kuunnella rock-klassikoita Youtubesta. Molemmat voittaa. 

Vierailija
13/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni juo myös perjantaisin töiden jälkeen, killittää kaljaa pe-la välisen yön, la aamuna lopettaa, syö ja menee nukkumaan. Eipä tuosta mitään haittaa ole enkä nää syytä miksi pitäisi valittaa tai yrittää kieltää. Se on hänen tapansa nollata työviikko. Itse olen absolutisti. En ymmärrä ap:n vaimoa.

Kiitos tästä. 

ap

Vierailija
14/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse näe kerran viikossa röpöttelyä niin pahana, varsinkin kun meillä ei ole lapsia, en ole väkivaltainen tai en lähde edes baariin. Kuuntelen musiikkia ja kupittelen omissa oloissani. Aamulla olen vähän väsynyt, mutta se menee ohi puoleen päivään. Tämä on minulle hyvin tärkeä rituaali ja keino nollata, mutta vaimolle se ei kelpaa. Nyt on pinna koko ajan kireällä.

ap

Mun mies juo niin paljo, että makaa vuorokauden krapulassa, tällästä pari kertaa kuukaudessa, niin ja lähtee baariin

Vierailija
15/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittius lähtee aina omasta halusta raitistua , ei pakottamalla. Mulla kohta 2 vuotta täys raittiutta , tein itse valinnan , ei olis muuten onnistunut.

Vierailija
16/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaihda vaimoa. Ota sellainen, joka tykkää juoda sinun kanssa. Ties vaikka jatkossa juotte koko viikonlopun, siinä nollautuu kivasti.

Vierailija
17/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Killittäminen on juontia kuvaava verbi ainakin osassa Suomea. 

Vaikea kieli. Minustakin se on katsomista.

Vierailija
18/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko sinä lauantaisin tehdä mitä haluat vai pitääkö sinun olla hiljaa, ettei mies häiriinny kesken unien? Milloin te siivoatte, sunnuntainako?

Vierailija
19/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että Ap valehtelee, hän juo enemmän. On tutkittua että esim. lääkärissä ihmiset kysyttäessä, noin puolittavat alkoholinkäyttönsä. Hän on siis riippuvainen alkoholista, suomeksi: alkoholisti. 

Siksi ap:n vaimoa ei näillä tiedoin voikaan ymmärtää, yksi ilta viikossa ei tee alkoholistiksi.. yleensä.  Se että ilman oleminen ottaa niin koville on ns. kuiva humala. Alkoholisti kärsii vaikka ei olekaan fyysisiä vieroitusoireita.

Vierailija
20/107 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavalinta kysymys: vaimo vai kalja?

Valittu vaimo.

Tympäsee

EXTRA BONUS! Omavalintakysymys uudelleen: vaimo vai kalja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi