Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan mielipuolisia nämä raskaudenaikaiset ruokasuositukset

Vierailija
29.10.2022 |

Mitään ei saisi syödä, jos ihan oikeasti aletaan seuraamaan myös muiden kuin Suomen suosituksia 😂 jotkut hysteerikot elää varmaan pelkällä vedellä eikä saa riittäviä ravintoaineita. Joo, on ok, että tutkitaan, mutta tuollaiset epäselvät/epävarmat on ihan naurettavia... Ymmärrän, että alkoholia, tupakkaa, huumeita, raakaa lihaa ja kalaa ei ole ok nauttia, mutta se kaikki muu, niin hohhoijaa...

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te moralisoijat noudatatte kaikkia muitakin suosituksia lapsen kasvaessa, sillä niitä kyllä riittää! Esimerkiksi ei ruutuaikaa taaperoille.

Vierailija
62/70 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin paljon salmiakkia ja lakritsia kun olivat ainoita helpottamaan pahoinvointia. Ja maksaa olen aina rakastanut. Nam! Viinit ja raa'at kalat meni joulupöydässä hyvällä omalla tunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kaloissa on se listeriariski, mutta sitäkin voi välttää käyttämällä mahdollisimman tuoretta kalaa. Itse söin graavikalaa raskausaikana satunnaisesti. Huolehdin vaan siitä, että kala oli aina mahdollisimman tuoretta ja valmistus hygienistä. Valmista tuotetta säilytin pakastimessa, koska siellä mahdollinen listeria ei pysty lisääntymään, toisin kuin jääkaapissa. Joulupöydässä söin jotain toisen tekemää kylmäsavulohisalaattia, missä oli jonkin verran kalaa. En saanut listeriaa mistään näistä.

Toki jos kovasti listerian vaara huolettaa, niin ehkä kannattaa olla syömättä noita. Mutta kannattaa muistaa, että listeriaa voi saada myös ihan tavallisista vihanneksista ja hedelmistä. Lämminsavukalahan on vaihtoehtona myös ok.

Vierailija
64/70 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki kasvissyöjät, jotka eivät syö merilevää, kärsivät jodinpuutteesta. Raskausaikana jodintarve vielä nousee, koska se on erittäin tärkeä sikiönkehitykselle.

Inkivääristä taas on useita tutkimuksia, joissa se on todettu hyväksi miedoksi apukeinoksi raskausajan pahoinvointiin.

Ehkä pöljintä noissa listoissa on, että ne lyödään vain pötkönä kuten jossain naistenlehdessä avaamatta lainkaan, mikä idea takana ehkä olisi, mieluummin viittauksilla asianmukaisiin tutkimuksiin. Nyt tulee vain sellainen olo, että mieluummin etsin itse tietoni.

Vierailija
65/70 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka raskaudessa juonut kahvia sekä syönyt maksaruokia ja lakua. Terveitä kaikki kolme lasta.

Älytöntä ajatella,että pari markkinoiden metrilakua tai aamukahvi vahingottaisi vauvaa.

Kovin tiukilla kuulostavat nykyiset suositukset (itse synnytin 1999,2001.ja 2006).

Vierailija
66/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä 9 kk ajan yltiöterveellisesti, vältä melkein kaikkea ja varo jopa rispsiväriä. Mene synnyttämään, kätilö ei kuuntele tuntemuksiasi ja synnytä lopulta hapenpuutteesta kymmeniä minuutteja kärsinyt vammautunut lapsi.

Aikuisten oikeasti: sillä ei ole isoa merkitystä, miten elät raskausajan, koska synnytys on nykyisin käsittämätöntä arpapeliä. Enemmän tuttavapiirissä on nykyisin synnytyksessä vaurioituneita lapsia kuin koskaan ennen. Murtuneita solisluita, vinoja neniä, pahoja aivovaurioita jne.

Vierailija
68/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitäs siellä sitten on? Ihan normisti sai syödä vielä 10-15 vuotta sitten kun omat lapseni tein.

No ei kyllä saanut. Tai sai toki käytännössä, suosituksiahan ne oli. Mutta itselleni ei ollut mitenkään ylivoimaista pidättäytyä varmuudeksi sitä vajaata vuotta vakuumipakatuista ruoista, graavilohesta, tuorejuustoista ja mitä näitä nyt oli.

Lapseni menee just tuohon 10-15 ikähaarukkaan.

Vierailija
69/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä luulla, että useimmat haluaisit terveen lapsen ja edes muutaman kuukauden jaksaisi  elä kohtuullisella ruokavaliolla.

Vierailija
70/70 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskausdiabetesta hillitsevällä dieetillä, mm. söin paljon ruisleipää. Lakua ja kahvia vältin. Maksaa tai muuta A-vitamiinia sisältävää en syönyt, mutta maksapasteija raudan saamisen vuoksi ja raskaana oleville tarkoitetut omega-rasvahapot ilman A-vitamiinia olivat OK.

Raskausvitamiineja söin päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme