joulukuu 2006
Heippa!
Onko täällä ketään joilla yritys alkaa joulukuussa eli aivan pian? Meillä poika 8/04 ja pikkukakkosen yritys alkaa joulukuussa, pillerit loppuu joulukuun alussa.
Kommentit (25)
että edes yksi kuumeilija, jos tulee enemmän mukaan vois perustaa jonkun ryhmän. olis kiva kuumeilla yhdessä.
Nyt voi sitten virallisesti kuumeilu alkaa! Juteltiin miehen kanssa tänään ja päätettiin isänpäivän kunniaksi, että kierukka saa lähteä.
Täytyy se lääkäri vielä hoitaa, joten joulukuulle varmaan yrittelyn aloitus menee. Oon tosi innoissani ja toivottavasti tulee muitakin mukaan porukkaan!
Äitsy
Eli järki sanoo, että odottaa pitäisi (että edes toinen saisi pysyvän työpaikan) mutta tuntuu, että ei me enää millään pystytä odottelemaan kauempaa. Kamalaa :) No, toivottavasti mekin rohkaistuttais ryhtymään toimeen samoihin aikoihin teidän kanssa, mutta epävarmaa se valitettavasti vielä on.
minä ilmottaudun mukaan! meillä pillerit jätettiin pari viikkoa sitten pois, tänään loppui menkat, joten aletaan työstämään!!! IHANAA!!!!
Liityn mukaan tähän sakkiin eli pillerit loppuivat juuri ja yrittämään alamme joulukuussa. Oikeastaan haluaisin lapsen syntyvän vuoden vaihteessa 2007/2008 koska silloin työprojektini on valmis. Esikoisen (04/05) yritykseen meni kuitenkin puoli vuotta eli haluan aloittaa nyt yrityksen tarpeeksi ajoissa.
Ilmoittaudun myös mukaan joulukuun 2006 porukkaan. E-pillerit loppuu marraskuun loppupuolella ja sitten alkaa ensimmäisen lapsosen yritys.
Kiva kun on muitakin kohtalotovereita :)
Tsemppiä kaikille!
Miekin haluun mukaan!:) herra vaan pistää hanttiin!
Hei!
Ehtiikö vielä mukaan? Aivan kädet tärisee innosta, että löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia. Koko ilta on mennyt keskusteluja kahlatessa ja nyt tuntuu tärppäävän omannäköinen keskustelu.
Elieli, viimeinen pilleripaketti meneillään. Loppuu joulukuun alussa. Sitten ois tarkoitus katsella, milloin kuukautiset tulevat sen jälkeen " luomusti" ja sitten alkaa tositoimiin. Eli yrityksen aloittaminen menisi ihan vuodenvaihteeseen - vähän sen jälkeen, jos kuukautiset tulevat monen vuoden pillerikäytön jälkeen normaalisti. Sovinko kuitenkin tähän porukkaan, vaikka tosiyritys " vasta" tammikuussa alkaisikin?!
Onko muuten teillä tietoa siitä, onko tuollainen kuukauden pilleritön tauko hyvä pitää ennen tositoimia? Joskus aiemmin gynekologini sanoi, että tauko olisi siinä mielessä hyvä, että pystyy arvioimaan hedelmöittymisajankohdan tarkemmin. Ei tokikaan välttämätöntä. Miten te muut toimitte?
Teistä iloiten :)
Mä ilmottaudun kanssa. Kierukka lähti syyskuussa ja nyt ekat menkat loppumassa (halusin nähdä ne ennen kun yrittely alkais) Skeptisenä kuitenkin ajattelen ettei varmaan tärppää aikoihin.
Mulla on ennestään kaksi lasta ja he ovat kumpikin saaneet alkunsa heti kun pillerit on loppuneet eli ekasta kierrosta. Lasketun ajan kanssa meni metsään sillä mulla on luonnostaan toooosi pitkä kierto ja aika laskettiin 28 mukaan silti. Jotenkin se pillerien lopetus sotki normaalikiertoa että se piteni vielä entisestään. Raskaus meni 2 viikkkoa yli lasketun ja kun vauva käynnistyksen jälkeen syntyi niin hän olikin keskentekoinen ja kovin pieni (2600g) Toisen kanssa oli käydä sama juttu mutta otettiin toi pitkä kirto huomioon ja " tiesin" koska hedelmoitys oli tapahtunut. Poika syntyi päivää ennen laskettua aikaa.
Heippa! Me aikoinaan esikoisen kohdalla pidettiin muutaman kuukauden tauko pillereiden jälkeen. Se kyllä tasan johtui siitä, että soudettiin ja huovattiin aloituksen ajankohdan kanssa. Mulla se toimi hyvin ja kierto ehti tasaantua suunnilleen siihen 28 päivään ennen kun tärppäs. Mulla kyllä muutenkin tuli menkat ihan suht järkevästi heti lopetuksen jälkeen. Kai siitä kuukauden tauosta nimenomaan sen lasketun ajan takia puhutaan, mutta esim. mun yks kaveri tuli raskaaks ilman yksiäkään menkkoja pillereiden jälkeen ja kyllä sillekin se laskettu päivä löytyi.
Mä oon nyt perjantaina menossa kierukkaa ottamaan pois ja kyllä vähän jänskättää. Mulla ei nimittäin ole mitään hajua kierron vaiheesta, kun ei oikein mitään vuotoja ole ollut. Mutta sittenhän sen näkee ja pääsee kunnolla kuumeilemaan.
Kiva, että on näin paljon porukkaa löytynyt!
pian me saadaan oma pino. Kuka keksiis nimen? me alotetiin aikanaan esikoisen yritys heti pillerien lopetuksen jlk. Gynekologi sanoi että heti voi aloittaa koska ultrat kertoo hyvin la. n. mullahan kierto oli ihan sekaisn 47, 31, 33 mut sit 4. kierroosta plussasin. mulla enää yks laatta koka alkaa su ja sit ei enää, ihanaa...
Äitsy05. Kiva kuulla kokemuksistanne. Itekin tosiaan ajateltiin tuo tauko pitää. Jotenkin rohkaisevaa kuulla, että tutuillasi oli tärpännyt heti saman tein. Kun jotenkin pessimistisenä sitä ajattelee (joku muukin taisi aiemmin kirjoittaa samaa), että ei meillä kuitenkaan vielä pitkiin aikoihin. Mutta kuitenkin toisaalta toivoo ja salaisesti uskoo, että mahd. pian :)
Rohkaisevaa, etten ole ainut sekaisista kierroista kärsijä. Ja aina mukavampi kuulla, että sinulla Manteli, oli kuitenkin tärpännyt pian. Kun jotenkin näin ensikertalaisena sitä ajattelee kaikkea ja kaikesta ja noita menkkojanikin olen murehtinut. Mutta ehkäpä ne nyt pillereiden käytön jälkeen ovat normalisoituneet? Ainakin pääsisi yrittämään nopeammin :)
Hmm, hyvää nimiehdotusta en nyt osaa tähän antaa...heitän pallon muille :)
Mukavaa kun porukkaa alkaa kertyä. Ei sitten tarvitse yksinään ihmetellä kaikkia juttuja, vaikka onhan minulla mies, mutta hänelle vauva taitaa olla vielä kovin abstrakti ajatus kun ei ole vielä alullakaan, niin en viitsi hänelle vauva-asioita koko ajan jauhaa. Minulla kaksi pilleriä vielä jäljellä..gulp!
Haluaisin kommentoida tätä pilleriasiaa hieman. Mietin itsekin että täytyykö pillerien jälkeen odottaa oman kierron normalisoitumista. Olin kuullut " juttua" että kahdet kuukautiset olisi hyvä odottaa ennen raskautumisen yrittämistä. Kysyin gynekologilta ja hän teilasi koko jutun heti ja sanoi tällaista ns. varoaikaa urbaaniksi legendaksi :) Elikkäs hänen mukaansa voi alkaa heti yrittämään. Ainut asia mihin olen törmännyt on juuri tämä mainittu lasketunajan määrittämisen vaikeus..riippuu varmaan tapauksesta?
Kaveripiirissäni on tapauksia että on raskauduttu heti pillerien lopettamisen jälkeen ja myös tapauksia ettei normaali kiero ole alkanut millään ilman lääketieteellistä apua. Aika lienee näyttää kuinka omalla kohdalla käy..
Porukan nimestä, se voisi olla hyvin jouluinenkin..porot, possut, tontut jne. ;)
Eli ilmoittaudun mukaan joulukkun porukkaan.
Pyörin palstalla joskus toisella nikillä, mutta silloin isäntä ei ollut vielä valmis. Ensimmäistä siis haaveillaan.
Nyt on päästy asiasta yksimielisyyteen ja aloitus on sovittu seuraavaan kiertoon joka menee tuonne joulukuulle.
Jätin pillerit pois yli vuosi sitten ja oma kiertoni tasaantui tuonne 30 vrk noin puolessa vuodessa.
Mukava tutustua siis kaikki joulukuun kuumeilijat!
laitetaanko ehdotuksia nimeksi?
joulutontut 2006, joulutähtöset 2006, ehdotuksia....
Mun mielestä joulutontut 2006 on ihan hyvä nimi :)
Eipä muuta tällä erää..
Minusta kanssa joulutontut 2006/joulutontut-06 kuulostaa hyvältä nimiehdotukselta. Pillerittömästä kaudesta puheen ollen: aion aloittaa yrityksen itse heti. Tosissani (siis seurata ovulaatiota jne.) meinasin kuitenkin yrittää vasta toisesta/kolmannesta kierrosta eteenpäin.
tuo tottuteema, vähän on tonttumainen olokin kun ei tiedä mitä on tiedossa;)
Itselleni oli yllätys tuo pillereiden jälkeinen tila: Ovulaatio erottuu todella selvästi. Tosin käytin pillereitä melkein kymmenen vuotta joten sitä ennen en osannut moista edes pongata.
Mutta tunnelmat ovat meidän perheessä välillä vähän sekavat, ensimmäistä on paljon kuumeiltu, mutta nyt kun aloittaminen on lähellä, on ilmennyt vähän paniikkioireita. Onko muilla " ensikertalaisilla" samalaista että vähän hirvittää kun ei tiedä mitä on tulossa ja koska??
Mulla taitaa olla aika samanlainen tilanne kun sulla calle77. Olen myös syönyt pillereitä lähemmäs 10 vuotta ja ensimmäistä lasta ollaan nyt yrittämässä.
Täytyy sanoa että aika paljon jännittää minuakin tuleva. Jotenkin on kuitenkin myös tosi innostunut ja onnellinen olo. Minulla on ystäväpiirissä useita lapsiperheitä ja ajattelin pitkään että en ole vielä valmis äidiksi. Mutta nyt alkaa olla elämäntilanne kohdallaan ja päätimme isännän kanssa että nyt olisi sopiva aika jättää pillerit pois ja jotenkin tunsin itseni yhtäkkiä täysin valmiiksi tähän " projektiin" .
Olen jotenkin kyllä ihan pihalla (siis tonttu) näistä raskautumisasioista, kierrot, ovulaatiot, testit ja muut mistä tällä palstalla keskustellaan. Ajattelin että näin aluksi mennään ihan fiiliksellä ja katsotaan mitä tuleman pitää..
Hiukan varauksella ilmoittaudun mukaan. Meillä poika 12/05 ja mies on toitottanut, että ei ennen kuin on vuosi sektiosta. Joulukuussa siis vuosi tulee ja toiveissa on pikkukakkosen yrityksen aloitus. Mulla kierukka, joka tietysti täytyy käydä poistamassa. Mies on sitä mieltä, että todellakin pitää se vuosi olla täynnä eikä varmaan päästä mua lääkäriin ennen kun poika sen vuoden täyttää puolivälissä kuuta, joten saattaapi mennä tammikuullekin, mutta saa nähdä. Aika hauskaa, että se noin kirjaimellisesti ottaa ton jutun, mistä on joskus ollut puhetta, mutta mikäpä siinä.
Nyt oon niin vauvakuumeissani, että kaikki vapaahetket melkein kuluu täällä palstalla. Viimeks oli kyllä sama juttu, mutta kun raskaus eteni niin jotenkin palstailukin vähän jäi.
Mutta kaikille hyviä vauvakuumeita ja plussasäteitä jakoon!