* * * Elolintusille sunnuntaita * * *
Huomenia vaan kaikille tasapuolisesti! Onnittelut plussanneille ja lohdutushalit ainakin Öttikselle!
Esikoinen taapersi seitsemän aikaan omasta huoneestaan, joten oli se sitten itsekin herättävä. Isäntä oli eilen kavereidensa kanssa juhlimassa ja kotiutui neljän aikaan, eli nyt vielä koisii ihan taju kankaalla. Yhdeksään asti saa lorvia, sen jälkeen alan imuroimaan. Oon nyt aamusella tehnyt väehmmän ääntäpitäviä kotitöitä, tyhjentänyt tiskikoneen, laitanut sen uudelleen päälle, laittanut pyykit kuivumaan ja pyykkikonekin laulaa jo uudestaan. Lisäksi olen keräillyt tytön leluja lelulaatikkoon, kun joku on ne TAAS levittänyt, vaikka just eilen korjasin.
Täällä mennään kp34:ssa, eikä tietoakaan mistään, ei menkoista eikä mitään oireita toiseenkaan suuntaan. Perjantaina testasin negan... Kierron pituudesta mulla ei ole ihan täyttä varmuutta, viimeiset 3 kiertoa oli 30 päivää, sitä ennen vaihteli 10 ja 80 päivän välillä. Ilmeisesti esikoisen jälkeen otetut DepoProvera-ehkäisypiikit sekoitti elimistön täysin. Jotenkin jo kuvittelin, että kierto olis tasaantunut, kun oon viimesen piikin ottanut aika tasan vuosi sitten ja nyt kierto jo näytti lupaavasti jumiutuneen siihen 30 päivään. Jos ei tätiä näy, testaan loppuviikosta apteekin omalla testillä, nyt oon käyttänyt aconeja.
Plussasäteitä kaikille!
Kommentit (18)
Karmiini:Sulla on kyllä sen kuuloset oireet, että ihan sitä itteään olis.Koska aiot testata?Mä en malttais enää hetkeekää odottaa testaamista tossa vaiheessa.Mulla on nyt menny pipariks laihikset ja tupakkalakot mutta aloitan taas uudestaan vaan.Mulla ei mitään oireita mihinkään suuntaan kp25/27-31.Plussaonnea!!!
ja onnea plussanneille toivottavasti saadaan plussia lisäää!!!!!!!!!!! itse aika harvoin täällä enään käyn......tuon elokuussa keskenmenneeni raskauden jälkeen. yritystä nyt 1,5v takana ja tosiaan tuo yksi keskeytynyt raskaus.... lapsia minulla on 2 ja kolmatta kovasti haaveilemme.
kierrot ollut aika sekavia tuon keskenmenon jälkeen.....
30, 35, janyt mennään 22 (joten aikavaikea ovulaatiota ruveta laskemaan)
ovistesteistä.....millasia kokemuksia.....olen lukenut täältä monen laisia juttuja jotkut testit näyttävät ovulaation kolme kertaa kierrossa jne... siis onko ne oikeasti luotettavia??????????????????????????????????
olen ajatellut ostaa sellaisen, mutta sitten pienituloisena ei taas olisi varaa ihan humpuukkeihinkaan.....!!!!!!!!!!!!!
no olkoon ny kuin vain mutta kertokaahan kokemuksia.
joulun odotusta kaikille
ps: Ihanaa kun on lunta vihdoinkin!!!!
Täällä ollaan menossa kp 22/27-28 ja alamasussa kokoajan paineen tunnetta,paleltaa ja välillä hiottaa,lämmöt 36.8-37.1 välillä,rinnat kipeät,mieli vaihtelee vihaisesta-itkuseen ja välillä naurattaa taas kaikki.Kamala näläntunne ja vatsan nippailut.Niin ja selkä taas kipeä sillain erillälailla.No kohta tiputaan ja korkealta.Täällä kans erittäin kovaa sitä kolmosta haaveillaan, katsotaan miten käy kun km oli vasta lokakuussa.Nyt täytynee tyttö yrittää saada päiväunille.Plussa onnea kaikille.
Täällä menossa kp20/n. 30. Ovisplussaa näytti kp16. Ja kun joku kyseli niin: testasin nyt toista kiertoa ovista (Aconilla), ja molemmissa kíerroissa on kyllä tullut ihan järkevät tulokset. Ensin haaleaa viivaa ja lopuksi se oikea plussa, eli vahva testiviiva (viimekierrossa kp15). Ja ekan plussan jälkeenhän ei ole enää mitään järkeä testata, koska sen jälkeen tulokset voi olla ihan mitä vaan (joten se on oma moka jos testailee " plussia" milloin sattuu, koska eka plussa on se oikea, eikä sen jälkeen enää testata).
Mä en taaskaan jaksa elätellä toiveita, koska ainahan se täti on tullut. Ja tällä kertaa yritys jäi vaan pariin kertaan. Tosin tässä kierrossa mulla lähti ihan selkeä limatulppa kp14, joten oli ainakin " portit auki" :) Ennen ei ole noin selkeästi lähtenyt.
Itselläni on ensviikon lauantaina työporukan pikkujoulut. Ne taitaakin sitten olla ainoat, mutta onhan tuossa 9.12. esim. esikoisen 1v. synttärit, joita juhlitaan varmaan lähes viikko, sillä kaikki vieraat eivät pääse tulemaan edes samana viikonloppuna! Pitäis alkaa ensi viikolla leipomaan niihin tarjottavia...
Mies on nyt joulukuussa töissä sunnuntaitkin, eli häntä ei juuri kotona näy. Itse olen täällä silmät ristissä, pidin poitsulle tai yritin pitää vähän unikoulua viime yönä, mutta hellyin taas hänen sydäntäraastavaan itkuunsa parin tunnin jälkeen ja otin viereeni nukkumaan. Päiväuniakin yritin nukkua, mutta ei niistä tullut mitään! Onneksi poika nukkuu terassilla rauhallisesti rattaissaan.
Täällä kp 28/32-35 eikä oikein mitään oireita suuntaan tai toiseen ole havaittavissa. Seuraillaan...
Karmiini: Oireesi kuulostavat ainakin lupaavilta, onnea testailuun! Toivottavasti plussa napsahtaa!!!
Minttumaria: Minä olen tilannut ovistestejä tuolta mammaksi.fi -sivulta, ja ne ovat ainakin mun mielestä olleet ihan luotettavan oloisia. Ovat ihan edullisia, en nyt muista tarkkaa hintaa, mutta käypä kurkkaamassa sivua! Nuo mitä minä olen tilannut ovat niitä liuskatestejä, jolloin täytyy pissiä purkkiin, mutta en ole kokenut sitä mitenkään hankalana. Apteekista ostetut ovulaatiotestit ovat mielestäni ihan törkeen hintasia, ja jos kierto on epäsäännöllinen niin ku sulla on, ni testejä saattaa joutua tekemään useita ennen ku ovis löytyy. Minä käytin noita testejä nyt syksyllä ihan vain varmistaakseni että mulla ovulaatio tapahtuu, vaikka mä yleensä myös tunnen oviksen hyvin selkeesti. Mulla ne testit osoittivat että kyllä ovis tapahtuu ja just sillon ku mä sen myös tunnen, joten en sen jälkeen oo niitä nyt sit tilaillu. Mut mä muistaakseni tilasin kymmenen kappaleen paketin, ja niitä riitti kolmeen kiertoon, mut mulla on säännöllinen kierto, joten testejä ei yhen kierron aikana kulunu paljoo. Mut suosittelen lämpimästi! Eipä oo sit ihan hakuammuntaa, ja varmistut aineski et ovis tapahtuu eikä tuu ihan pakkopullaa siitä lapsen tekemisestäkään.
M-H: Mulla ei ole vielä tietoa siitä, paljonko se yksityisellä käynti maksaa, mutta ensi viikolla olen viisaampi senkin asian suhteen. Musta alko vaan tuntua, et mä en voi enää odottaa yhtään enempää, pää sekoo jos liikaa murehtii.. Joten yksityinen oli oikeestaan ainut vaihtoehto. Toki kaikki mahdolliset kokeet ja tutkimukset on kalliimpia kuin julkisella puolella, mut moni on sanonu, et siellä saa rahoille vastineen, kun sut otetaan oikeesti vakavasti ja asioihin paneudutaan kunnolla. Kunhan käyn siellä torstaina niin tuun sit kertomaan lääkärikuulumiset, ja sit tiedän enemmän myös noista hinnoista.
Ihanaa, kun on vihdoin oikein kunnolla lunta. Alkaa tulla jo hieman joulun odotuksen tuntua mullekin. Kaikki lahjat on vielä ostamatta, mutta ens viikonloppuna hoidetaan sekin homma alta pois. Eilen paistoin joulutorttuja, nam! Ens viikolla vois tytön kanssa paistella pipareitakin, niin tulis ihana tuoksu kotiin.
Mukavaa viikonlopun jatkoa, ulkoilkaa ja nauttikaa!!
Plussatuulia puhaltelee täällä LeiMu
Karmiini! Hurjan hienoilta sun oireet ainakin vaikuttaa! Täydestä sydämestä toivon sulle vahvaa plussaa, heti kun testin saat!
Ovistesteistä!
Mä oon tilannu noita aconin testejä, alle 14 euroo makso paketti jossa 7 ovistestiä ja 2 erittäin herkkää r-testiä. Joo, kyllä noihin trahaa saa uppoomaan, mut mä puolustelen sillä, että on nyt mun harrastus.. ja ainahan ne maksaa! ;)Ja just niinkun edellä sanottiin, niin ei niitä oikeita plussia tarvi tikuttaa kuin yksi ainoa ja sitten lopettaa.
Itse testasin yhdessä kierrossa monta miltei plussaa, mut ei ihan ja tulinkin siihen tulokseen etten ovuloinut lainkaan sillä kierrolla. Viimeks tulikin jo ihan selvä plussa!
Mulla menossa nyt kp 8/29 ja alna jo näemmä aikani kuluks kehitellä ovisoireita.. Huoh, miks pitää ajan mennä niin hitaasti. Onneks ens viikolla saa jo alkaa tikuttelun, kauempaa en jaksaskaan oottaa. Ja voihan se ollakin aikasessa, mistäpä sitä koskaan tietää.
Nyt pitää mennä silitysprojektin pariin, alkaa ipanoilta loppua kaapista vaatteet, kun äiti on vaan lusmuillu. Tänään aion vakuuttaa itselleni, että kipeä jalka ei suinkaan estä silittämistä..
Mukavaa sunnuntaita kaikille ja plussatuulosia puhaltelen!
nyt on olo niin hermostunut ettei pysytykysene mihinkään. KP28/28. Eilen acon 10 näytti aamulla negaa. Ei viivan hitustakaan. OOn henkisesti valmistautunut menkkojen alkuun, mutta kummallisia oireita taas on kiusana niin mieli väkisinkin elättelee toivoa. Paha olo ja monet ruoat öklöttää. Masuun sattu aina välillä. Paleltaa. Väsyttää. Tosin oli viimekierrossakin ja silti menkat alkoi. Siis odotellan...
testejä mulla ei oo kaapissa, kun tuhlasin eilen sen aconinkin... Mutta tuskinpä niitä tarviin, jotenkin tuntuu että menkat ne kuitenkin alkaa huomenna. (itselleni näin pehmennän sitä tulevaa pudotusta, etti tulis niin korkealta ja kovaa...)
*huoh* Poika on hoidossa mummolla, mies töissä ja mä alan nyt siivoon että saan taas muuta ajateltavaa.
äk
Ainakin meillä on vihdoin maa valkeana! Lumiukkokin jököttää pihalla. Itse oon ollut ihan sisällä, kun paheni tuo räkätauti ihan poskiontelon tulehdukseksi. Elättelin jo toiveita raskaudesta, kun viimeksi sairastin tän seisaaltaan, mutta nyt olin perjantai-iltana ihan poikki ja tosi kipeä.
Piti lääkäriltäkin varmuudeksi pyytää sellanen kuuri, ettei haittaa, jos vaikka onkin raskaana. Samoin särkyyn oon ottanu vaan panadolia.
Kp tänään 23/ 24-32. Oireita en uskalla seurailla, ettei nosta liikaa toiveita itelleen.
Mieltä vaivaa nyt työasiat. Olis tuossa yksi varteenotettava työpaikka haussa. Vauvaprojektia en kuitenkaan aio siirtää. Pitääkö mun sitten kertoa asiasta, jos satun pääsemään haastatteluun? Raskaushan ei tälläerää ole vielä varma, mutta suunnitelmissa kuitenkin. Senhän ei saisi vaikuttaa, mutta taas ne omat tunteet...
Jos sitten saisin paikan, ja tulisin raskaaksikin, Ajatelkaa mikä potti!!
Meni nyt vähän itsekeskeiseksi tämä jutustelu, mutta ajatukset pyörii nyt ympyrää. Juuri tulostin hakemuksen...
En sitten lähtenyt tänään apteekkireissulle, joten testaamiset saa odottaa ainakin huomisiltaan (mutta jos sitä sattuis olemaan raskaana, niin ei se plussa minnekään katoa vaikkei heti testaiskaan).
Tänään oli aivan ihana keli ulkona, lunta maassa ja aurinko paistoi kuin keväällä. Ajatukset pyörivät tietysti mahdollisessa vauvassa. Miehelle en ole vielä vihjannut, kun se on sitä mieltä ettei kannata testailla ennen kuin menkat on 2 tai 3 viikkoa myöhässä. Vaikka en ole käyttänyt kuin 3 testiä kahden vuoden aikana, enkä siis testausintoilija, niin tuo miehen aikataulu olis kidutusta. Olen kyllä yrittänyt selittää, että yleensä mun kuukautiset on tosi säännölliset ja heittoa max päivä tai kaksi, mutta eihän se selitys sille kelpaa. Ajattelinkin testata salaa ja sitten räväyttää sille ilouutisen, jos aihetta on.
Mukavaa sunnuntain jatkoa, malttia ja plussia!
Pitäkää huolta itsestänne!
Karmiini
Ollaan sitten kp27/26 ja eilen testi näytti negaa =( Jokainen voi vaan kuvitella miltä musta tuntui.. yritin tuijottaa sen viivan siihen!
Mieletön ilma (asun siis Espoossa) oltiin aamupäivä poikien kanssa pulkkamäessä, -99 ja 02, hauskaa oli. Eilen oltiin koko perhe lumisotaa, eli kyllä nää iltavuorotkin voi olla kivoja=)
Täällä vaan tulee mietittyä mahdollisia oireita: finnejä, turvotusta ym. menkkaoireita kaikki ilmenneet jo.. Odotan vaan, että alkaisi niin loppuisi piina ja pääsisi yrittämään vaikka sitä syyslintusta..
Miten sitä voikin olla niin malttamaton yritystä 9/05 alkaen ja tuskastuttaa jo. Tosin miehellä niin hillitön vauvakuume, että viime kierrossa pupuiltiin joka päivä, kyseleekin vielä että onko jo tulossa. Vähemmästäkin stressikäyrä nousee!!!
Kaksi lasta saaneena mietin, että onko meille tarkoitettu vaan kaksi ja olenko niin vanha ettei enään tärppää helposti. Edellisten kanssa olin tuulitomutteinen=) ehkä hieman liioitellen..
Viikonloppuja ja adventtia peukkuja kaikille.. Nautitaan lumesta niin kauan kun sitä on..
minä-71 mies-81
Olemme siis yrittäneet nelosta vuoden alusta, nyt alkaa tuska käymään ylipääsemättömäksi, ei ole sitten edes haamun haamua näkynyt. Tuntuu, ettei tästä koskaan tule mitään, ettei meille ole tarkoitettu tulevaksi enempää lapsia.
Nyt on piinaviikko käsillä, eli ensi lauantaina pitäisi menkojen alkaa jos ovat alkaakseen, toivottavasti siis eivät ala. Tosin ei mitään muitakaan oireita ole, eli todennäköisesti alkavat ajallaan. Tai ehkä muutaman ärsyttävän päivän myöhässä jolloin sitä jo toivo nousee.
Kuten ehkä huomaatte olen melkoisen pessimistinen ja epätoivoinen.
Siitä huolimatta onnea jo plussanneille ja piinaaville, sekä karmiinille (meniköhän oikein nimimerkki?), oireet kuullostaa kyllä lupaavilta!
Tilasin sitten ovistestit mammaksi.fi sivuilta, että se siitä luomuilusta.. Mulla ei ole ollut mitään ovis oireita ja nyt haluan selvyyden tapahtuuko mitään ja milloin.. Vaikka pupuilu onkin mukavaa=)
Nyt siis kp27/26 negaa eilen näytti eli odotelleen milloin pääsisi testailemaan oviksia, onhan hyvä että on sotasuunnitelma niiden veijarien nappaamiseksi..=)
Aamulla ihan haamuna vaan, mutta nyt iltapäivällä ihan täysin selkeä plussa!!! :D:D
Olen ihan sekaisin ja onneni kukkuloilla :)))))))
Paljon plussasäteitä kaikille muillekin, ja kivaa ekaa adventtia <3<3<3
(meni ihan omaksi navaksi, mut oon tosiaan ihan sekasin... )
Luumikselle ja muillekin plussanneille paljon onnea!
Me oltiin äsken jouluostoksilla ja saatiin lähes kaikki lahjat hankittua, ihan muutama enää puuttuu. Täällä menossa kp 21/28-38 ja eilen sain vihdoin plussan ovistestiin. Petipuuhia ollaan harrastettu ahkerasti koko viikonloppu, joten ei ainakaan yrityksen puutteeseen tällä kertaa tää homma kaadu ;) Tosiaan, vahva ovisplussa tuli (Aconilla) eilen ja tänään on koko päivän aristellut alavatsaa... Muuten tuntuu siis lupaavalta, mutta minkäänlaisia limoja en kyl oo bongannut... Piinaavat pari viikkoa edessä! Plussaonnea kaikille! Nyt täytyy mennä, tytön iltatoimet odottaa.
juu nyt on siivottu, saapi täti tulla... Pullaa en kyllä leiponut, oliskohan pitänyt...? Toisaalta kun ei niin hyvänä pidetä niin ehkä se tajuis ettei tarvi toiste tulla...;)
Öitä ja Luumis onnea!!!
äitikuu 28/28
Minä täällä rupesin ettimään mahastani hormoniviivaa, kun joku (karmiini?) puhui että on sellanen ilmaantunut mahaan.. No taitaa nää mun viivat mahassa olla vaan farkkujen painautumia ;) Ajattelin alkaa taas pitkästä aikaa oikein kuntoilemaan, jos sais oikein fitness (no ei nyt ihan, kunhan läskit pois) vartalon itselleen =)) Yleensä tuun aina kipeeksi tai jotain muita hyviä tekosyitä ilmaantuu kun olen just alottamassa kuntoilun, että ehkä nyt sitten tuun raskaaksi niin ei voikaan niin kauheesti alkaa repimään itseään. Niin toiveajattelua, tiedän.
Huomenna terolutteja lääkäriltä kinumaan. Sais nyt kirjottaa mulle ne hemmetin pillerit jo, tai ite kestää tätä epätietoisuuden tuskaa!!!
(Täällä ollaan kerrankin hyvällä tuulella!)
Hetki hetkeltä alkaa näyttää yhä enemmän siltä, että vihdoin kahden vuoden plussattoman yrityksen jälkeen voisin olla raskaana.
Ensin triplailin täällä kolme vuotta, nyt sitten kaksi vuotta takana yritystä. (hitaasti hyvä tulee... ...jos tulee).
Tänään siis kpl 34/30-31 (28-37 joskus ollut). Testiä ei ole kun apteekki meni eilen nenän edestä kiinni, mutta sellaisen vois käydä autoilemassa 15 km:n päästä jos viitsis (lue: uskaltais).
Oireita täällä:
*Ei menkkoja
*Iltaisin on palellut
*Oon normaalia väsyneempi
*Ällöttää vähän
*Maha " kuplii"
*Rinnat vähän arat
*Haalea " hormoniviiva" ilmestynyt mahan alle.
*Alaselkä kipeenä.
No, nyt pitää mennä syömään. Plussaonnea kaikille!!!!!!
Ja nauttikaa kauniista sunnuntaista!!! :) :)