Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen keskenmenon ja kaipaan vertaistukea suruun

Vierailija
29.10.2022 |

Viime viikon la tein positiivisen raskaustestin. Olo oli epäuskoinen, vastahan olimme aloittaneet yrityksen. Ihana yllätys ja kerroimme siitä heti teini-ikäisille lapsillemme, koska voimakkaat oireet alkoivat jo ennen testiä.

Mulla oli siis tosi voimakkaita raskausoireita melkein 2 viikkoa. Eilen soitin neuvolaan heti klo 8, koska väsymys ja pahoinvointi oli kovaa. Sain lääkäriajan klo 10. Oli tarkoitus saada vähän sairaslomaa, että jaksaa kotona muutakin kuin maata.

Vähän tuon puhelun jälkeen mulla alkoi kovat alavatsakivut. Luulin niitä normaaleiksi kohdun kasvukivuiksi. Sitten tunsin että jotain valuu pikkareihin. Kiirehdin vessaan, kirkasta verta. Meinasin pyörtyä. Lähdin vaihtamaan työvaatteita pois ja soitin miehelle että saan nyt keskenmenon ja haluan hänet mukaan lääkäriin.

Ajaessani kotiin alavatsaan sattui ja se säteili alaselkään, sekä reisiin. 2 lasta synnyttäneenä ei ollut epäselvää mistä on kyse.

Oon itkenyt nyt vuorokauden taukoamatta. Kivut on poissa, raskausoireet poissa ja verta valuu.

Lapsi olisi ollut erittäin toivottu ja on tosi kova shokki että olin menossa ensin muista syistä lääkäriin ja lopulta istun siellä keskenmenon takia.

Mikä tähän suruun auttaisi? Meidän perheessä on ollut kuluvana syksynä yksi iso menetys ja yksi kamala tapahtuma, joista melkein jo selvitty.

Miksi meidän perhe kohtaa nyt näin paljon surua ja vastoinkäymisiä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vielä mikään oikea ihminen ollut. Nyt kun aborttilaitkin meni läpi.

Vierailija
2/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teini-ikäiset lapsenne suhtautuivat:

1. Raskausuutiseen

2. Keskenmenouutiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surusta pääsee sure alla, mutta muuten, millä viikolla olit? Kun vasta teit raskaustestin?

Vierailija
4/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä muut lapsenne ovat?

Vierailija
5/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran täällä. Jo on ihmisellä surut. Senkin teet uuden. Tai onkohan susta edes äidiksi jos tällainen vie kaikki unet.

Vierailija
6/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo lapset, oo hiljaa!

Vierailija
7/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä valhe oli aloitus.

Vierailija
8/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran täällä. Jo on ihmisellä surut. Senkin teet uuden. Tai onkohan susta edes äidiksi jos tällainen vie kaikki unet.

Mitenhän sinuakin tämä auttoi? Tuskan vertailu ei hyödytä ketään, etkä sinä ole mikään toisen kokemuksia arvioimaan ja ylenkatsomaan.

Todennäköisesti sun tuskat on mun mielestä mitättömiä, jos vertaan omiin kokemuksiini, mutta meissä onkin iso ero, jota kutsutaan myös empatiaksi.

Vierailija
9/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta sitten tänään......

Vierailija
10/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän satu :(

Vierailija
11/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teini-ikäiset lapsenne suhtautuivat:

1. Raskausuutiseen

2. Keskenmenouutiseen?

Raskausuutiseen ihan iloisesti. Paljon varsinkin nuorempi kyseli kaikkea raskauteen liittyvää. Mm kuuleeko vatsasta jo jotain ääniä ja minkä kokoinen se on. Meillä on yksi ylimääräinen huone, josta tulee lastenhuone, kun sen aika on ja siitä olriin vähän puhuttu että laitettaisiin muumitapetteja pikkusisarukselle. Lisäksi oli keskusteltu siitä että heihin välit pysyvät yhtä läheisinä ja lämpivinä, kuin ennen vauvaakin.

Keskenmenosta kerroimme niin kuin asia on, että jotain vikaa todennäköisesti alkiossa ja siksi meni kesken. Painotin ettei siihen voi itse vaikuttaa ja että on ihan normaalia näin alussa.

He vähän lohduttivat, mutta sitten tekivät mieheni kanssa ihan normaaleja asioita. Pelailivat ja katsottiin yhdessä leffa. Ihan hyvin ottivat asian ja kerroin ettei mulla ole mitään hätää, vaikka nyt kovin surettaa.

Ap

Vierailija
12/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!! 😓😞😩🥱😭😰😨😧😦🥺😣😣😞😩😓😞😧😧😟😟😕😣😞😓😰😰😩😩😥

Otan osaa.

Vierailija
13/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän provoile tuommoisella asialla!!

Vierailija
14/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Huomaa kuitenkin, että sinulla on jo lapsia. Iloitse heistä.

Minulla ei ole lapsia enkä tule koskaan kokemaan raskautta, vaikka haluaisin. Endimetrioosin vuoksi on poistettu kohtu jo alle 30-vuotiaana.

Vierailija
15/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aamukahvit juotu.

Nyt lähdenkin tästä kauppaan.

Vierailija
16/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo kaksi lasta. Kaikki ei saa sitä yhtäkään.

Vierailija
17/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja kasassa vasta 7. Teinit on 12 ja 15v. Heidän raskausajat oli tosi helppoja ja mitään ihmeellistä ei ollut. Ehkä siksi tämä keskenmeno on aika iso shokki.

Ap

Vierailija
18/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheet nyt jotain jota ei vielä edes ollut

Vierailija
19/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä tosi ilkeitä ihmisiä. Toivon ettette kasvata lapsistanne samanlaisia hirviöitä, kuin itse olette!

Ap

Vierailija
20/43 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhalla keskenmenot ovat hyvin yleisiä. Pari kk ja sitten taas. Eli ei sitä oo vanhana yhtä fertiili kuin olit nuorena. Riski saada down lapsi tms. On moninkertainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän