"Mies osti naisten pyörän syttyi riita, jossa setvittiin, pitääkö myyjän erikseen hoksauttaa tietylle sukupuolelle tehdystä tavarasta"
Öh, no jos nykypäivänä myyjä huomautaisi siitä, että pyörä on tarkoitettu tietylle sukupuolelle, niin siitähän vasta oikeusjuttu tulisikin!
Kommentit (128)
No, on se aika härskiä, että kundille myydään jonkun toisen omistama pyörä.
Pyörävalmistaja pitäisi haastaa oikeuteen siitä, että sillä on naisten ja miesten pyöriä!
Onko se satula erilainen vai mikä mättää? Eikö satulan voi vaihtaa?
Tyhmiä että on ylipäänsä naisten ja miesten pyörät. Etenkin kun nykyisin ei meinaa saada sellaista rentoa peruskonkelia muuta kuin naisten pyöränä, ja muotoilu, nimi sun muu on sitten sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Onko se satula erilainen vai mikä mättää? Eikö satulan voi vaihtaa?
Naisten ja miesten pyörät on nykyisin oikeasti aika erilaisia, ainakin ne perusmallit. Miehille myydään kapeasatulaisia vähän "sporttisempia" pyöriä, naisille aika perus mummopyöriä mutta ehkä 80-luvun mummopyöriä hieman "naisellisempia".
On se kumma jos ostohetkellä ei tajua että se on naisten pyörä. Vähän sama kuin ostaisi Ladan ja sitten yllättyisi että se on venäläinen auto ja syyttäisi siitä myyjää.
Miestenpyörässä on se ylhäällä sijaitseva kivestenmurskaustanko.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma jos ostohetkellä ei tajua että se on naisten pyörä. Vähän sama kuin ostaisi Ladan ja sitten yllättyisi että se on venäläinen auto ja syyttäisi siitä myyjää.
Kyllähän näitä sattuu. Oon itsekin ostanut kaupasta pikasilmäyksellä ihan perus mustan sateenvarjon. Vasta tarkempi tarkastelu kotona osoitti että kyseessä oli naisten sateenvarjo. Etkö muka itse ole koskaan esim vaateostoksilla varmistanut useaan kertaan että varmasti kyseinen vaate on miehille tarkoitettu.
Uutisesta ei kai käynyt ilmi mikä malli tarkalleen oli kyseessä.
Hoksauttaa??? Oletko ap Oulusta tai lähistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Tai se Ylen toimittaja, joka tuon otsikon kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näitä sattuu. Oon itsekin ostanut kaupasta pikasilmäyksellä ihan perus mustan sateenvarjon. Vasta tarkempi tarkastelu kotona osoitti että kyseessä oli naisten sateenvarjo. Etkö muka itse ole koskaan esim vaateostoksilla varmistanut useaan kertaan että varmasti kyseinen vaate on miehille tarkoitettu.
Uutisesta ei kai käynyt ilmi mikä malli tarkalleen oli kyseessä.
Luulin ostaneeni mustan sateenvaroja, siinä olikin jotain koirankuvia! :) En haastanut kauppaa oikeuteen.
Jos pyörä on hyvä, mitä väliä "mille sukupuolelle se on suunniteltu".
Ainakaan mä en kärsi miehenä mustasta naisten pyörästä, mutta voisin kärsiä pinkistä miestenpyörästä.
Miehen oma vika. On tutustunut pyörään ja sen perusteella sen ostanut. Johan sen näkee ulkonäöstä kummalle se on tarkoitettu. Ja moni mieskin käyttää naisten pyöriä, koska niissä ei tarvitse nostaa jalkaa korkealle.
Mitä tarkoittaa "hoksauttaa"? Tiedän että hoksata on tajuta/huomata, niin onko hoksauttaa sitten huomauttaa? Erikoinen sana, en ole ikinä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Miestenpyörässä on se ylhäällä sijaitseva kivestenmurskaustanko.
Enkä miehenä ymmärrä miksi joku mies pillastuu siitä jos sitä kivenmurskaustankoa ei olekaan. Hametta vartenhan ne "naistenmallit" oli joskus vuonna silinterihattu mutta ihan yhtä mukava se on miehenkin nousta pyörään missä jalan saa toiselle puolelle ilman hyppypotkua.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyörä on hyvä, mitä väliä "mille sukupuolelle se on suunniteltu".
Ainakaan mä en kärsi miehenä mustasta naisten pyörästä, mutta voisin kärsiä pinkistä miestenpyörästä.
Myyjän tuskin tarvitsee erikseen selittää asiakkaalle pyörän väriä. Ellei asiakas ole sokea. Ja jos on sokea niin ... mitähän hän tekee pyöräkaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai se Ylen toimittaja, joka tuon otsikon kirjoitti.
Piti tarkistaa, ensin en uskonut että tuollaista olisi päämedian otsikossa. Mutta olihan se. Verorahoille taas saatu vastinetta oikein olan takaa palkkaamalla tyyppejä joiden kirjallinen ulosanti on jostain tokaluokalta.
-eri
Riittääkö ketjua kun polkee? Pyöriikö pyörät?
Pääseekö sillä eteenpäin nopeammin kuin kävelemään?
Se on polkupyörä.