Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin tuntemasi tosielämän Hyacinth Bucket? Anteeksi, Bukeé

Vierailija
28.10.2022 |

Siis ihmisiä jotka yrittävät olla hienompia kuin ovatkaan.
Minun tuntemistani koomisin on oma isäni, joka kehuu Ikean pyyhkeetkin uniikeiksi ja vieraille mainostaa jotain sata vuotta sitten tehtyä Lapin reissua hienona esimerkkinä harrastamastaan elämysmatkailusta.
Ajoi vuosia isältään ostamalla vanhalla Pajerolla ja kehuskeli että tällaista ainutlaatuista autoa ei ihan jokapojalla olekaan.

Juttuja riittäisi vaikka kuinka, mutta ehkä näillä esimerkeillä sai juonesta kiinni. :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bucket-womaneita vilisee siellä täällä, minä olen se Elisabeth, joka tärisyttää teekuppia heidän Tupperware-kutsuillaan.

Vierailija
22/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa 80-v ent papinrouva, joka kaivaa kyläilyillä aina pitsiliinat kahvikuppien alle. Kodista vastaa sisustussuunnittelija, on taidetta, tynelliä, artekia jne. ja rouvalla jatkuva tohina lukupiirien ja kuoroharjoitusten kanssa. Hyacinth tuli mieleen, kun saatiin toimeksianto mennä Ikeaan ostamaan syklaaminpunaisia lautasliinoja joillekin kekkereille.

Hajusintti ei ikinä ostaisi mitään Ikeasta.

Hajustettu juurikin pistäisi toiset asialle ettei häntä nähtäisi ikeassa. Voit uskoa että rouva taistelee lautasliinat niin, ettei alkuperää tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa 80-v ent papinrouva, joka kaivaa kyläilyillä aina pitsiliinat kahvikuppien alle. Kodista vastaa sisustussuunnittelija, on taidetta, tynelliä, artekia jne. ja rouvalla jatkuva tohina lukupiirien ja kuoroharjoitusten kanssa. Hyacinth tuli mieleen, kun saatiin toimeksianto mennä Ikeaan ostamaan syklaaminpunaisia lautasliinoja joillekin kekkereille.

Hajusintti ei ikinä ostaisi mitään Ikeasta.

Hajustettu juurikin pistäisi toiset asialle ettei häntä nähtäisi ikeassa. Voit uskoa että rouva taistelee lautasliinat niin, ettei alkuperää tunnista.

Haha, kävele ja kirjoita, melkein onnistuu.

Vierailija
24/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä jo iäkkäällä sukulaisrouvalla on tapana nousta kahvipöydästä vaikka kesken lauseen (oman tai jonkun muun), hakea keittiöstä tiskirätin ja pyyhkiä lasiselta sohvapöydältä pullanmuruset pois. Hän myös nostelee kursailematta kahvikuppeja ja pyyhkäisee niiden alta, jos katsoo tarpeelliseksi. Näiden operaatioiden aikana hänen kasvonsa nykivät samalla tavalla kuin Hyacinthilla.

Tämä rouva ei pysty mainitsemaan tytärtään niin, ettei mainitsisi myös sitä, että tytär on diplomi-insinööri. Mainituksi tulee säännöllisesti myös jo 70-luvulla edesmenneen aviomiehen sotilasarvo. Pikantin sävyn rouvan tarinoihin tuo se, että hankalat äänteet eivät oikein onnistu häneltä - mutta ei hän toisaalta missään Rismassa ostoksilla kävisikään. Pyh pyh.

Vierailija
25/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli melkoinen teeskentelijä. Veti jotain ihme roolia ja väritti juttujaan. Muisti sanoa kaikille, että veljeni vaimo on väitellyt tohtori. No se on totta, mutta se piti aina kertoa.

Meilläkin äitini. Antaa ymmärtää ja vaikutelman ihan jostain muusta mikä on tosiasia 🤣 Kyllä on naurussa pitelemistä. 

Vierailija
26/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi. Lesoilee olleilla ja menneillä rahoilla ja tuntemillaan hienostopiireillä. Kyttää muiden pukeutumista ja elämäntyyliä tuhahdellen " moukkamaisuudelle". Hän pukeutuu itse hyvin ja on kaupungin hienoin rouva ja järkestää elementtitalo kerrostalohuoneistossaan upeimmat juhlat missä seurustellaan tyylikkäästi kristallilasien kimmellyksessä.

Muuten olisi hassu jos ei olisi aika ilkeä kyttäilijä.

Vierailija
27/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapuri. Vei roskia kukkamekko päällä korkkarit jaloissa ja kehuskeli kakkosasunnon espanjassa. Semmoinen lyhyt 50v täti.

Kutsuttiin miehen kanssa Hyasintiksi :D

Vierailija
28/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni. On itse omasta mielestään hienoa sukua, ei nyt mikään aatelinen mutta pikkupaikkakunnalla aikoinaan ns. parempi ihminen. Äitini ei ole koskaan ollut mitään isän ensimmäisen vaimon rinnalla, eikä minun mieheni varsinkaan ollut kelvollinen hänen hienoon sukuunsa. Olennaista on aina ollut se miltä asiat näyttävät, ei koskaan se mitä ne oikeasti ovat. Nykyään se useimmiten naurattaa, mutta nuorena otti ihan tosissaan päähän.

Vierailija
29/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Hyacinth on niiin iiihana. Katson usein ja vaikka uusintana.

Vierailija
30/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko jää Hyacintin varjoon, mutta siinä sarjassa nauretaan niille muillekin hahmoille.

Vierailija
31/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOUQUET!!

Vierailija
32/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt äitini. Paljon on koettu myötähäpeää käytöksestään.

Vierailija
33/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajanvarauksessa sitä kuulee kaikkea kummallista, mutta ehkä silti voiton vie keski-ikäinen mies, joka halusi "kokonaisvaltaisen lääkärintarkastuksen", koska oli hyvin terve eikä ollut koskaan tarvinnut lääkäriä mihinkään.

Anteeks mutta eikö se ole pelkästään järkevää, että viimeistään keski-iässä tutkitaan verenpaineet, sokerit jne, vaikka sen kummempia oireita ei ole ollutkaan?

Olishan se, mutta onnistuu vain yksityisellä. Julkisella hoidetaan ehkä sitten kun oot jo sairastunut. Hulluahan se on.

Vierailija
34/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ysärillä työkaveri joka ensinnäkin näytti ihan Hysseltä, ja oli ne jututkin vähän... "mieheni, everstiluutnantti sejase, tyttäreni, maisteri sejase". Oli kuitenkin tosi mukava mamma vaikka aika konservatiivinen mun makuun.

Vierailija
35/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42736 kirjoitti:

Yksi tuttavani ei pysty käyttämään keinonahkavaatteita

No miksi ihmeessä sellaisia kukaan käyttäisi? Hyi hemmetti.

Vierailija
36/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli melkoinen teeskentelijä. Veti jotain ihme roolia ja väritti juttujaan. Muisti sanoa kaikille, että veljeni vaimo on väitellyt tohtori. No se on totta, mutta se piti aina kertoa.

Meilläkin äitini. Antaa ymmärtää ja vaikutelman ihan jostain muusta mikä on tosiasia 🤣 Kyllä on naurussa pitelemistä. 

Hymiöstä päätellen olet äitisi kaltainen moukka.

Vierailija
37/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä oleva kulttuurinauta pikkukaupungista. Nosti aina valokuvissa leukaa niin ylös kuin sai, ettei kaksoisleuka näy. Ei huijannut ketään mustine hampaineen.

Vierailija
38/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi. Esittää muille olevansa hieno, ja ulkoiset puitteet onkin ihan hienot, ei siinä mitään. Emännöi hienoja kutsuja ja kertoo upeista saavutuksista, omistaan ja lastensa. Kaikki jutut kuultu tuhanteen kertaan, aina pitää leikkiä kiinnostunutta ja yllättynyttä. Todellisuudessa on pahansuopa ja kateellinen ilkeä raivopää.

Vierailija
39/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bucket-womaneita vilisee siellä täällä, minä olen se Elisabeth, joka tärisyttää teekuppia heidän Tupperware-kutsuillaan.

Ohis mutta kävin vanhemmalla kampaajalla ja se teki mulle Elisabeth kampauksen. Miehen naurusta ei meinannut tulla loppua ollenkaan.

Vierailija
40/41 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymiöstä päätellen olet äitisi kaltainen moukka.

Morjens, äippä!