Lapsella korona, voiko vanhemmat mennä töihin?
Mites tämä nykyään menee..? 12v alkoi oireilu eilen ja äsken tein positiivisen koronatestin. Meillä vanhemmilla ei ole oireita ja omat testit negatiivista. Huomenna mulla olisi työpäivä, voin varmaan mennä? Maskia aion siellä pitää kuitenkin.
Kommentit (11)
Joo virallisen ohjeistuksen myötä voi mennä. Itse olen yrittäjä, ja kun soitin asiakkaille, joiden kanssa oli tapaaminen , halusivat siirtää, kun kerroin mieheni sairastuneen .
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi. Muualla se on ilmavälitteisesti leviävä moniaelinsairaus, mutta meillä Pohjois-Korea-Suomessa pikkunuha joka estetään pesemällä käsiä. Töihin vaan pärskimään!
En kysynyt henk.koht. mielipidettäsi vaan sitä jos jollakulla on ihan faktatietoa asiasta. Enkä mene pärskimään töihin, olen oireeton ja testi nega. T. Ap
Mitä sinun esihenkilösi tai työterveyshuoltosi on ohjeistanut asiasta?
Meillä toki töihin saa tulla, jos perheenjäsen on koronassa, mutta silloin on todella vahva suositus etätöihin.
Toki voi. Tämä pätee itsellä vaikka teen töitä riskiryhmäläisten parissa.
Töihin vaan ja ffp2 maski n. 10vrk altistumisesta. Sote-ala.
kyllä , kuten ketjussa on kerrottu , virallinen ohjeistus on, että voit.
Mutta ota selvää teidän linjaus. Joka paikka on vähän omansa. Esim. meillä mieheni työpaikka on sanonut että jääkää kotii ( isomonikansallinen yritys). mulla päiväkoti, "tulkaa töihin".
Vierailija kirjoitti:
Töihin vaan ja ffp2 maski n. 10vrk altistumisesta. Sote-ala.
Sama meillä. Myös tauko pitäisi mahdollisuuksien mukaan koittaa pitää eri aikaan kuin muut.
Olet altistunut ja voit olla jo koronan kantaja. Niinhän se menee, että voit olla oireeton kantaja ja voit tartuttaa jo kahtena oireettomana päivänä ja testisi voi jo huomenna näyttää positiivista.
Jos on pakko mennä töihin, laittaisin ffp3- tai ffp2-maskin ja pesisin käsiä tiuhaan, että et tartuttasi muita.
Nm. Itsellä juuri korona takana (vielä nuha- ja kurkkuoireita, testi nega) enkä halua tätä tautia uudestaan enkä halua tartuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi. Muualla se on ilmavälitteisesti leviävä moniaelinsairaus, mutta meillä Pohjois-Korea-Suomessa pikkunuha joka estetään pesemällä käsiä. Töihin vaan pärskimään!
En kysynyt henk.koht. mielipidettäsi vaan sitä jos jollakulla on ihan faktatietoa asiasta. Enkä mene pärskimään töihin, olen oireeton ja testi nega. T. Ap
Faktatietoa on, että työpaikoilla on useampiakin erilaisia käytäntöjä riippuen ihan siitä millä alalla työskennellään, työskennelläänkö yksin, yhdessä, asiakkaiden tai potilaiden kanssa jne. ja onko esim. mahdollisuutta etätöihin. Kysy teidän ohjeistus omalta esihenkilöltäsi tai työterveyshuollostasi.
Normaalisti töihin vaan.