Miksi suomalainen musiikki masentaa minua?
Suomenkielinen suomalainen musiikki. Erityisesti suomirokki, Suomipoppi ja iskelmä. Ovatko suomalaiset soundit masentavia? Ovatko suomalaismuusikoiden valitsemat teemat masentavia?
Kommentit (34)
Mä vihaan ihan kaikkea suomeksi laulettua musiikkia.. En myöskään tykkää ollenkaan Suomalaisista elokuvista enkä sarjoista. En oo koskaan tykännyt, en edes oikeastaan tiedä miksi.
M.31
Sinä vain olet masentunut ja olet kuullut suomalaista musiikkia --> olet tehnyt ymmärrettävän, mutta asiattoman syy-seuraussuhteen.
Minäkin kuuntelen paljon suomalaista musiikkia eikä masenna ollenkaan.
Suomalainen kulttuuri, suomalaista musiikkia suomalaisille. Joka kulttuurissa oma "Musiikkileimansa". Meillä se on melankolista, "ranteet auki"-matskua.
voi yksinäisen kilttiksen viedä marraskuu :(
Olen suomalainen. On paljon suomalaista musiikkia mistä tykkään. En tosin kaikesta.
Et ole ainoa. Mun täytyy melkeinpä juosta karkuun jos jossain yleisellä paikalla soitetaan paskaa, masentavaa suomimusaa.
Mieluummin mitä tahansa ulkomaista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri, suomalaista musiikkia suomalaisille. Joka kulttuurissa oma "Musiikkileimansa". Meillä se on melankolista, "ranteet auki"-matskua.
Millainen on Norjan tai Unkarin musiikkiskene?
Koska se yleensä on. Jotain haikeaa rakkauden kaipua pimeydessä kaikki biisit. Sama kuin Suomi-leffatkin. Katsokaa vaikka Aki Kaurismäen leffoja tai Aku Louhimiehen kehuttuja 8 pallo, Kuutamolla, Paha Maa, Vuosaari tai Valkoinen Kaupunki leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Mun täytyy melkeinpä juosta karkuun jos jossain yleisellä paikalla soitetaan paskaa, masentavaa suomimusaa.
Mieluummin mitä tahansa ulkomaista.
Kuuntelin justiinsa pitkästä aikaa Mustan sydämen roviota, ja hymyilin kuin pikkulapsi alusta loppuun. Ihana levy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on Norjan tai Unkarin musiikkiskene?
Kai sä osaat googlea käyttää!??!
JVG on musta paras suomalainen yhtye tällä hetkellä. Heillä on paljon kuunneltavia ja semmosia mieltä nostattavia biisejä xD Mielestäni hyvä vaihtoehto melankoliselle ranteet auki musiikille.
Masentava rytmi tekee musiikista masentavaa. Joukossa toki poikkeuksia, mutta suurin osa kotimaisesta musasta olisi pitänyt jättää tekemättä.
Leffoja ei voi edes kattoa, koska ne on sellaista kuraa nykyään. Pakko todeta että vanhat suomalaiset leffat oli parempia mitä uudet.
No siis mikä myös ärsyttää suomileffoissa, niin äänet on päin mäntyä. Puheesta ei meinaa saada mitään selvää, mutta musiikki räjäyttää tärykalvot, niinpä leffasta tulee lähes katselukelvoton jo pelkästään tämän ongelman vuoksi.
Radio, mikä siinä on että ne välitunnarit on niin kovalla. Lisäksi kaikki biisit soi kyllä kovaa, mutta juontajien puheen ajaksi pitää säätää lisää ääntä. Eli radion kuuntelu on myös tehty hankalaksi tämän epätasapainoisen äänen vuoksi.
En tiiä miksi tää on niin vaikeeta hoitaa kuntoon.
Teemat ovat joskus aika masentavia ja kuvaavat sitä tavallista arkea ja kurjuutta sekä toivottomia tilanteita. Kyllä se johonkin mielentilaan sopii. Toisaalta jotkut kuuntelevat musiikkia parantaakseen mielialaansa, joten masistelumusiikki ei siihen käy. Pirteä poppi suomeksi kuulostaa vähän teennäiseltä. Kuuntelen myös suomenkielistä musiikkia, mutta olen pitkään fanittanut Bruce Springsteeniä. Ei hänelläkään sanoitukset kerro onnesta ja auvosta, jotenkin se kuulostaa vaan paremmalta englanniksi.
Siinä on sulle ei masentavaa suomalaista musiikkia.
Siinä on sulle ei masentavaa suomalaista musiikkia.
Sehän o njuuri asiassa parhainta.
Tää on aika raskas ranteet auki biisi:
Täällä sama. En kuuntele.