Miksi nykyään kehutaan estotta itseään?
Somessa aivan jatkuvasti törmään itsekehuun. Lesouteen - murresana Itä-Suomesta. Kehutaan itseä, tekemisiään, tapahtumia, kaikkea. Kuinka olin siellä ja siellä, kuinka sähköpostini täyttyy viesteistä, jne. Mitä tämä on?
Kommentit (85)
Kissa nostaa itse häntänsä. Siitä on kyse. Ja kilpailu on kovaa ja raakaa.
Tullut muualta maailmasta Suomeenkin. Ei siis kotimainen keksintö. Jos et itse kehu itseäsi, ei kehu kukaan muukaan.
Sen toinen nimi on henkilöbrändäys. Jos et myy itseäsi, ei kukaan sinua palkkaa. Ja en nyt tarkoita prostituutiota.
Se on ap somemarkkinointia. Tervetuloa 2020-luvulle!
Se on koira syö koiran meininki nykypäivänä
Vierailija kirjoitti:
Siihen kannustetaan nykyisin jo ihan pienestä pitäen. Vanhoille toki vaikea ymmärtää.
Kyllä mun tuntemat vanhuksetkin tuota tekevät. Yksikin saattaa istuskella kylässä ja suoltaa omien saavutustensa ylivertaista luettelemista tuntikaupalla, suurenteleekin niitä.
Ap, samaa mietin. Vaikka ollaan kuinka 2020- luvulla, niin jotenkin tuollainen itsensä kehuminen ja markkinointi vie aitouden mennessään. Kaikki on niin upeeta ja valtavaa muka. Ei kuitenkaan oo.
Vierailija kirjoitti:
Ap, samaa mietin. Vaikka ollaan kuinka 2020- luvulla, niin jotenkin tuollainen itsensä kehuminen ja markkinointi vie aitouden mennessään. Kaikki on niin upeeta ja valtavaa muka. Ei kuitenkaan oo.
Miksi ei saisi kertoa, jos on jotain saavuttanut? Eihän itsensä kehuminen tarkoita samaa kuin liioittelu tai valehtelu. Pitää osta erottaa toisistaan somemainonta ja aito saavutusten esiin tuominen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: Minä vuonna olet viimeksi hakenut töitä?
Se, ettei osata tuoda itseä esiin on yksi suurimmista syistä, miksi suomalaisista yrityksistä niin harva on lyönyt itsensä isosti läpi kansainvälisillä markkinoilla. Sielllä ei pärjää "kel onni on se onnen kätkeköön" ja "vaatimattomuus kaunistaa" asenteella.
Linkedin. Kannattaa kokeilla, jos itsekehu maistuu. On luotu täysin narsisteja varten.
Lähinnä siksi, että jos ei kehu, ei ole töitä. Työnhaku on nykyisin sellaista teatteria, että nöyristelemällä ei pärjää. Pitää olla esillä ja tyrkyttää itseään joka välissä. Etenkin, jos haluaa somealalla työskennellä.
Miksi ei? Mitä pahaa siinä on? Ei siitä saa yhtään kirkkaampaa kruunua, jos pitää kynttilän vakan alla.
Tekee ihan hyvää suomalaisille olla välillä ylpeitä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Tekee ihan hyvää suomalaisille olla välillä ylpeitä itsestään.
Yritä siinä ylpeillä, kun joku voisi vaikka luulla, että suomalaiset ovat jossain parempia kuin muut. Ja tämähän on laissa kielletty.
Tämähän on normaalia muualla maailmassa että mainostetaan itseään ja kehutaan vähän tai paljonkin yli tarvittaessa. Suomessa ollut itsensä alentamisen kulttuuri mistä ei nykypäivänä ainakaan enää muuta kuin haittaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun ulkomaalaisten kanssa tekemisissä niin "en ole oikein mitään enkä osaa oikein mitään" kulttuurista vain haittaa. Samoin työmarkkinoilla on osattava myydä itsensä työnantajille osoittaen olevansa se paras ja vaatimattomuus ei silloin todellakaan kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen kannustetaan nykyisin jo ihan pienestä pitäen. Vanhoille toki vaikea ymmärtää.
Kyllä mun tuntemat vanhuksetkin tuota tekevät. Yksikin saattaa istuskella kylässä ja suoltaa omien saavutustensa ylivertaista luettelemista tuntikaupalla, suurenteleekin niitä.
Puhumattakaan lasten saavutuksista. Yksi täti täällä rehvasteli, kun tytär pääsi tarjoilijaksi ja sai avata kalliin kuohuviinipullon asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, useat vanhukset liioittelevat nuoruuden saavutuksiaan ja osa suoraan valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti. Eivät ne lapset tai aikuisetkaan sen taitavimmiksi tule, mitä enemmän itseään kehuvat. Jos olet oikeasti hyvä jossain, ei sinun tarvitse itseäsi kehua. Se kyllä huomataan.