Miksi nykyään kehutaan estotta itseään?
Somessa aivan jatkuvasti törmään itsekehuun. Lesouteen - murresana Itä-Suomesta. Kehutaan itseä, tekemisiään, tapahtumia, kaikkea. Kuinka olin siellä ja siellä, kuinka sähköpostini täyttyy viesteistä, jne. Mitä tämä on?
Kommentit (85)
Minä kerroin suoraan olevani introvertti ja olen pikkutarkka esimerkiksi vieraissa kielissä. Kerroin, että nautin työskennellä rauhallisessa työympäristössä ja tarvimani välillä omaa rauhaa, vaikka sitten vastamelukuulokkeita käyttäen.
Muuten olisin kyllä sopinut työpaikkaan. Ilmeisesti liiallinen rehellisyys omasta introverttiudestani pelästytti työnantajan. Ei intoverttius tarkoita sitä, etten pystyisi kommunoimaan normaalisti työyhteisössäni työajalla ja töihin liittyvissä asioissa.
Pitää vain hyväksyä se, ettei introvertti ole nyt arvossaan suomalaisilla työmarkkinoilla. Onneksi koen onnistumisen kokemuksia opiskellessa uutta kielitutkintoja isobritannialaisessa oppilaitoksessa ja kansainväliset firmat arvostavat tutkintoa.
En minä pure ja lyö ihmisiä. Minä tarvin vain omaa aikaani sen jälkeen kun olen ollut tekemisissä monien kanssa. Etäopinnoissa tuli kyllä pinnaa testattua kun jokaisella ei ole selvää, että ryhmätyöhön tullaan ajallaan paikalle ja tehdään tehtävää, että se saadaan palautettua ajoissa.
Kyllä minä kolmannella etäryhmätyöaikana avasin suuni ja sanoin, että me muut odotamme täällä myöhästelijöitä ja heidän saapuessaan paikalle piti kerrata sama asia, joka käytiin jo tunnin alussa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri kehuu aina facebook-kavereidensa määrällä :D
Se tekee hänet onnelliseksi. Eihän se ole muilta pois. Voit onnitella häntä kavereista.
Sutki = huijari.