Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinderitön deittailu

Vierailija
28.10.2022 |

Mistä löytäisi kolme-nelikymppisiä, Tinderiä käyttämättömiä sinkkuja? Mielellään myös hiukan introverttejä. En kauheasti käy baarissa, mutta baaritkin ovat parempi ehdotus kuin Tinder.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää. Tinderi ei houkuttele, kun tietää aika harvan olevan siellä sillä mielellä, että etsisi oikeasti parisuhdetta lähinnä siellä pyöritään etsimässä vain sivusuhteita.

Vierailija
2/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amoremi.ee selaa alas asti

Rosebrides klikkaa Finland

Alaston Suomi

Iskuri

Harrastuksista figuuripiiri, maalauskurssi, aikuisopinnoista, seinäkiipeily, tanssikurssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä mieleen tulee on baarit, mutta muutamasta epäonnistuneesta suhteesta viisastuneena olen todennut, että ei kannata. Viihtyvät siellä baarissa vähän turhankin hyvin.

Vierailija
4/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amoremi.ee selaa alas asti

Rosebrides klikkaa Finland

Alaston Suomi

Iskuri

Harrastuksista figuuripiiri, maalauskurssi, aikuisopinnoista, seinäkiipeily, tanssikurssi.

Miten joku voi kuvitella, että Alaston Suomi on hyvä vaihtoehto, jos etsitään ihmisiä jotka eivät halua käyttää Tinderiä?

Vierailija
5/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa muuta paikkaa kuin baarit. Tosin naiset täällä ovat käyttäneet valtavasti aikaa ohjeistaakseen miehiä, ettei naisia tule koskaan lähestyä julkisilla paikoilla. Baaritkin alkavat siis olla poissa vaihtoehdoista.

Vierailija
6/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harrastus jossa myös tavataan uusia ihmisiä. Riippuu siitä mikä sinua kiinnostaa. Nythän on kirjamessut Helsingissä :)

Vierailija
7/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida tajuta, että Tinder on pelkkä meemi.

Vierailija
8/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt keskustelun aihetta vastaan, mutta minulla se Tinder toimi ainakin viimeksi oikein hyvin. Totta kai suurin osa käyttäjistä siellä on tavalla tai toisella minulle sopimattomia. Näin on kaikkialla muuallakin, myös tuolla kadulla. Tämä johtuu ihan siitä että minulle kumppaniksi sopivat vapaat ihmiset ovat todella harvassa.

Mitä te siis oikein toivotte löytävänne? Sovelluksen tai baarin, jonne voitte vain marssia sisään ja siellä odottaisi sata sopivaa kumppanitarjokasta? En oikein ymmärrä.

Tinderissä on totta kai helppo hukata paljon aikaa jos jää pyörimään kritiikittömästi sinne käyttäjämassan pyörteisiin. Mitä paremmin saa suunnattua toimintaansa vain niihin sopiviin ja omanhenkisiin, sitä hauskemmaksi sen käyttö muuttuu.

Itsellä toimi oikein hyvin huomion kiinnittäminen profiiliteksteihin. Ai ne ovat suurimmalla osalla aivan luokattomia? Niin ovatkin, ja juuri siksi se oli valtavan kätevä keino seuloa se iso massa hallittavan kokoiseksi joukoksi fiksuja miehiä. Hyvän tekstin kirjoittaminen vaatii panostamista ja ajattelutaitoja. Minulle nämä molemmat ovat tärkeitä kumppanissa, joten totta kai tein ensimmäisen karsinnan tuolla perusteella ja tykkäsin vain niistä joilla oli vaikutuksen tekevä teksti.

Matcheja tuli niin vähän, että jokaisen kanssa ehti keskustella syväluotaavasti vähän aikaa. Treffeille lähdin niiden kanssa, jotka olivat tehneet aidosti vaikutuksen. Heitä ei kovin montaa ollutkaan, joten sitten oli helppoa antaa treffailulle ja tunteiden kehittymiselle kunnolla aikaa.

Voin kuvitella että kokemus olisi aivan toisenlainen, jos yrittäisi jutella kovin monien kanssa ja saisi jatkuvasti pettyä keskustelun laatuun tai keskustelukumppanin epäluotettavuuteen tmv. Minulla oli pelkästään mukavia keskusteluja ja treffejä, kun tein tuon alkukarsinnan huolellisesti.

Vierailija
9/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen nyt keskustelun aihetta vastaan, mutta minulla se Tinder toimi ainakin viimeksi oikein hyvin. Totta kai suurin osa käyttäjistä siellä on tavalla tai toisella minulle sopimattomia. Näin on kaikkialla muuallakin, myös tuolla kadulla. Tämä johtuu ihan siitä että minulle kumppaniksi sopivat vapaat ihmiset ovat todella harvassa.

Mitä te siis oikein toivotte löytävänne? Sovelluksen tai baarin, jonne voitte vain marssia sisään ja siellä odottaisi sata sopivaa kumppanitarjokasta? En oikein ymmärrä.

Tinderissä on totta kai helppo hukata paljon aikaa jos jää pyörimään kritiikittömästi sinne käyttäjämassan pyörteisiin. Mitä paremmin saa suunnattua toimintaansa vain niihin sopiviin ja omanhenkisiin, sitä hauskemmaksi sen käyttö muuttuu.

Itsellä toimi oikein hyvin huomion kiinnittäminen profiiliteksteihin. Ai ne ovat suurimmalla osalla aivan luokattomia? Niin ovatkin, ja juuri siksi se oli valtavan kätevä keino seuloa se iso massa hallittavan kokoiseksi joukoksi fiksuja miehiä. Hyvän tekstin kirjoittaminen vaatii panostamista ja ajattelutaitoja. Minulle nämä molemmat ovat tärkeitä kumppanissa, joten totta kai tein ensimmäisen karsinnan tuolla perusteella ja tykkäsin vain niistä joilla oli vaikutuksen tekevä teksti.

Matcheja tuli niin vähän, että jokaisen kanssa ehti keskustella syväluotaavasti vähän aikaa. Treffeille lähdin niiden kanssa, jotka olivat tehneet aidosti vaikutuksen. Heitä ei kovin montaa ollutkaan, joten sitten oli helppoa antaa treffailulle ja tunteiden kehittymiselle kunnolla aikaa.

Voin kuvitella että kokemus olisi aivan toisenlainen, jos yrittäisi jutella kovin monien kanssa ja saisi jatkuvasti pettyä keskustelun laatuun tai keskustelukumppanin epäluotettavuuteen tmv. Minulla oli pelkästään mukavia keskusteluja ja treffejä, kun tein tuon alkukarsinnan huolellisesti.

Ensinnäkin, kaikki jotka Tinderissä ovat, ovat hyväksyneet sen, että Tinder on äärimmäisen ulkonäkökeskeinen tapa pariutua, sekä myös sen, että Tinderin algoritmit sotkevat käyttäjän valintoja. Tinder ei halua käyttäjän löytävän loppuelämäksi kumppania, vaan pysyvän Tinderin käyttäjänä. Toiseksi, joku todella viettelevä ja hauska syvälliseltä vaikuttava profiiliteksti on tyypillisesti hämäystä, aivan kuten tosielämässäkin joku samantien kohdatessa todella viettelevältä ja syvälliseltä vaikuttava ihminen ei luultavasti ole sitä oikeasti, vaan on vain hyvä luomaan vaikutelmaa.

Vierailija
10/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kaikki jotka Tinderissä ovat, ovat hyväksyneet sen, että Tinder on äärimmäisen ulkonäkökeskeinen tapa pariutua, sekä myös sen, että Tinderin algoritmit sotkevat käyttäjän valintoja. Tinder ei halua käyttäjän löytävän loppuelämäksi kumppania, vaan pysyvän Tinderin käyttäjänä. Toiseksi, joku todella viettelevä ja hauska syvälliseltä vaikuttava profiiliteksti on tyypillisesti hämäystä, aivan kuten tosielämässäkin joku samantien kohdatessa todella viettelevältä ja syvälliseltä vaikuttava ihminen ei luultavasti ole sitä oikeasti, vaan on vain hyvä luomaan vaikutelmaa.

Ymmärtänet että voit puhua vain omasta puolestasi, et kaikkien Tinderissä olijoiden puolesta? Minä en ole ulkonäkökeskeinen, mutta olin silti Tinderissä ja käytin sitä omalla tavallani. Luin niitä tekstejä. Löysin samanhenkisiä ihmisiä. Algoritmithan kaikkia appeja pyörittävät, mutta eipä sillä algoritmilla liikaa kannata käyttäjäkokemusta sabotoida tai käyttäjät katoavat kilpaileviin sovelluksiin. Jonkun verran varmasti algoritmi pyrkii ohjaamaan käyttäytymistä, ja samoin sitä ohjataan esim. sillä että kuvat lävähtävät silmille ensimmäisenä ja teksti täytyy itse kaivaa esiin. Niitä kuvia ei silti ole pakko asettaa etusijalle kun päättää minne suuntaan pyyhkäisee.

Tuohon lopun miesselittämiseen en tiedä edes miten reagoisin. Siis minä olen käytännössä tavannut mukavia ihmisiä kiinnittämällä teksteihin huomiota. Sinä tulet täällä intternetissä kertomaan minulle (tuntemattomalle), että ei ei ei, nämä ihmiset eivät olleet oikeasti mukavia ja tekstitkin olivat pelkkää hämäystä. Sinä et ainakaan itse ole kovin taitava hämäämään tekstillä. Et vaikuta tietävän ollenkaan mistä puhut.

Sisällöttömän roskatekstin oppii kyllä nopeasti erottamaan siitä, kun ihminen kertoo itsestään aidosti.

Vierailija
11/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä pienemmässä kaupungissa olen kokeillut tuota rankkaan kovalla kädellä profiilitekstien joukosta ne potentiaalisimmat. Ei toiminut. Ei saa juurikaan matseja. Ei saa keskusteluja sitäkään. Treffit voi unohtaa. Oma profiiili hiottu hyväksi ja uskon, että se saisi täälläkin kehuja ja kuvat myös.

Eli minun kokemus versus edellä olevan kirjoittajan positiivinen kokemus: onko tilanne nyt plusmiinusnolla?

Vierailija
12/12 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta voisi kertoa myös mistä löytyisi nimenomaan niitä ekstrovertteja? Suomi on introvertteja täynnä, aloituksessa haetaan ehkä jotain oikein erityisen introverttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän