Täysmaito sittenkin parempi valinta? Tutkimus: Rasvaiset maitotuotteet eivät yhteydessä sydän- ja verisuonisairauksiin
Kommentit (140)
En ole vielä ehtinyt edes maistaa kevytmaitoja ja jotain maitojuomia. Taidan jättää tekemättä sen. Kunnon maitoa kuluu itsellä litra viikossa ja se saa olla täysmaitoa. Niin ja hyvää voita myös eikä mitään margariineja. Olen vasta 72 v.
Vierailija kirjoitti:
Parempi jättää väliin koko maito, rasvalla tai ilman.
Ei sisällä mitään aikuiselle toisen lajin eläimelle tarpeellista, varsinkaan pastoroituna, homogenoituna ja teollisesti käsiteltynä.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä "tutkimuksia" taas, viikon päästä tulee tutkimus että punaista maitoa ei pitäisi kenenkään juoda. Nää vaihtelee kokoajan...
Sille on syynsä miksi kukaan ei koskaan osta punaista maitoa kaupasta. Milloin näitte viimeksi jollain kärryssä? se syy on nimenomaan se rasvasuus, sopii korkeintaan kahvimaidoksi.
Minä ostan nimenomaan sitä rasvaista maitoa.
Mikä on syy, että kukaan muu ei niin tee?
Ja missähän kunnossa herra/neiti on?
Mulla ei tulis mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä "tutkimuksia" taas, viikon päästä tulee tutkimus että punaista maitoa ei pitäisi kenenkään juoda. Nää vaihtelee kokoajan...
Sille on syynsä miksi kukaan ei koskaan osta punaista maitoa kaupasta. Milloin näitte viimeksi jollain kärryssä? se syy on nimenomaan se rasvasuus, sopii korkeintaan kahvimaidoksi.
Minä myös, vain kulutusmaitoa. Jos "kukaan" ei ostaisi, eihän sitä enää olisikaan, olisi jo aikoja sitten poistettu myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mua tarkoitat, niin olen hyvässä kunnossa.
Jokainen saa tietty itse valita. Sinä et halua valita hyvää ravintoa. Se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta täysmaidon käyttäjä. Litra menee viikossa. 176 cm 62 kg. Rasvaisia juustoja menee joka päivä. Ja voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös, vain kulutusmaitoa. Jos "kukaan" ei ostaisi, eihän sitä enää olisikaan, olisi jo aikoja sitten poistettu myynnistä.
Oikeestaan "kulutusmaitoa" ei enää olekaan. Se on nykyisin täysmaito.
tää sama juttu oli 5 vuotta sitten, sitte se taas on vaihtunu ja nyt taas sanasta sanaan sama ku 5 vuot sitte. Kandeekoha uskoo?
viher punikit jopa lääkärit ja hoitsut USKOIVAT HETI meijärit tekivät kovat tilit kun myivät voit ja kermat tyhmä rahvas maksaa kurrista mitä pyydetään
tyhmät uskoivat kirjoitti:
viher punikit jopa lääkärit ja hoitsut USKOIVAT HETI meijärit tekivät kovat tilit kun myivät voit ja kermat tyhmä rahvas maksaa kurrista mitä pyydetään
On aivan sama mitä lääkärit ja hoitsut uskovat. Heidän on noudatettava ns. virallisia ravinto-ohjeita. Heillä ei ole vaihtoehtoja.
Surullista, että terveydenhoidon ammattilaisia "ohjataan" näin.
Vierailija kirjoitti:
On aivan sama mitä lääkärit ja hoitsut uskovat. Heidän on noudatettava ns. virallisia ravinto-ohjeita. Heillä ei ole vaihtoehtoja.
Muistan, että 2000-luvun alussa diabeteshoitajia uhkailtiin potkuilla jos he suosittelevat kakkostyypin diabeetikoille vähähiilihydraattista ruokavaliota. Silloin oli käynnissä sota tuota ruokavaliota kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, että 2000-luvun alussa diabeteshoitajia uhkailtiin potkuilla jos he suosittelevat kakkostyypin diabeetikoille vähähiilihydraattista ruokavaliota. Silloin oli käynnissä sota tuota ruokavaliota kohtaan.
Niinpä, ja edelleen diabeetikoille suositellaan runsashiilarista ruokavaliota. Alaiset ottivat opikseen :)
Sääli sairaita.
Suomessa edelleen uskotaan siihen vanhaan Harvardin tutkimukseen jonka mukaan eläinperäiset rasvat ja liha aiheuttavat sydän ja verisuonitauteja. VAIKKA jo muutama vuosi paljastettiin että tutkimuksen tehneet kolme professoria oli lahjottu sokeriteollisuuden isohjen firmojen isoilla rahoilla. Tutkimus osoitti itseasiassa että sokeri aiheuttaa sydänkohtauksia ja verisuonien tukkeutumisia. Tämä on siis julkinen asia mutta hyssytetty lääketeollisuuden puolesta ja samalla heidän sponsoroimien lääkärien koska jos ihmiset tajuavat totuuden niin lääkkeitä ei enää tarvita. Eli suomalaiset miehet eivät ole kuolleet lihaan ja voihin vaan margariiniin, jauhoihin ja sokeriin. Leivonnaiset ovat maailman vaarallisin ruoka syödä. Sokeri ja rasva yhdessä on tappava yhdistelmä. Itse olen syönyt pelkkää eläinperäistä ruokaa jo puolen vuoden ajan. Kaikki terveysongelmat kaikonneet. Iho sileni ja hiukset ovat tuuhentuneet. Energiaa on vaikka muille jakaa. Muisti toimii paremmin. Olen yli viiskymppinen. kaksi viikkoa oli kamalaa, mutta sen jälkeen on ollut kuin paratiisi olis avautunut. Syön kilon verran lihaa ja 120g voita päivässä. Voita, ei margariinia ja siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja paljos teillä kaikilla on ylipainoa tässä ketjussa ketkä puolustelevat näitä epäterveellisiä tuotteita? saanen kysyä.
Kaikilla, jotka käyttävät noita epäterveellisiä keinotekoisesti kevyitä tuotteita, on ylipainoa.
Aidon ruuan syöjät ovat normaalipainoisia.
Mä käytän kevyttuotteita koska en pidä rasvan tunnusta suussa. Painan 51 kg.
Minä juon samasta syystä vettä ja levitteiden sijasta käytän oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen maitotilallisen lapsena juonut maitoa " suoraan lehmän tissistä" eli käsittelemätöntä maitoa elämäni ensimmäiset 18 vuotta. Mitattiin kolesterolit ja muut parinkympin iässä ja ne oli todella matalat ja olin todella hoikka. Olin mukana myös Pohjois-Karjala projektissa nuorena ja sieltä saadut tulokset olivat hyviä. Nyt viidenkympin iässä on alkanut vähän kolesteroli nousta, mutta vielä viitearvoissa.
Kolesteroli nousee iän myötä, pitkäikäisillä ihmisillä ei ole alhaiset kolesteroliarvot. Sveitsissä on Euroopan korkeimmat kolesteroliarvot ja vain vähän sydäntauteja.
Suomalaisista lääkäreistä on verisuonikirurgi Taija Somppi kirjoittanut mm. Parantavat rasvat - kirjan alle 10 v. sitten.
"Diabetes, verenpaine, kolesteroli, ylipaino, astma... Apua! Miksi kevytlevitteet, ruokaympyrät ja lääkkeet eivät auta?
Tämän kirjan luettuasi tiedät, mistä rasvasodassa on kysymys, elintarviketeollisuuden kytköksistä, ravintosuositusten haasteista, kevyttuotteiden haitoista, ravinneköyhästä ruokavaliosta ja rasvojen tarpeellisuudesta.
Jo lapsena ruokavalio alkaa vääristyä, kun kouluruoasta saa niukasti vitamiineja ja rasvoja mutta paljon tärkkelystä. Tämä ei tue kasvavan lapsen kehitystä eikä paranna keskittymis- ja oppimiskykyä. Elämän loppupäässä taas ylilääkityt vanhukset syövät kevytlevitteillä höystettyä ruokaa ja kärsivät rasvaliukoisten vitamiinien puutteesta.
Kirjassa kerrotaan vähähiilihydraattisen dieetin perusteista ja parantavista rasvoista sekä annetaan ohjeita ruokavalion muuttamiseen. Mukana on myös parantumistarinoita kirjoittajien klinikalta. Pelkästään voin ja kalaöljyn lisääminen ruokavalioon auttaa monia voimaan paremmin ja toipumaan mm. kivuista, suolistovaivoista ja allergioista. "
Lopulta mikä on geenien osuus sairastumisessa?
Täysmaito on paljon fiksumpi tuote kuin se, että ostat kurria, josta rasva on poistettu ja myydään erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä, että missä kunnossa te kaikki rasvan puolestapuhujat olette :D
Talla hetkella vahan tukevammassa kuin aiemmin ennen raskautta, 50kg. 156cm. Juon pelkkaa punaista maitoa, ja kaytan voita puurossa, ruuanlaitossa, leivan paalla. Asuin vuosia ulkomailla, siella ei ollut kevyttuotteita. En pysty niita syomaan pahan maun vuoksi
Ei tietenkään sula, se on muovia. Muovi sulaa yli 200'c ja päiväkodin jämähtänyt puuro on hädintuskin 30 astetta.