Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysmaito sittenkin parempi valinta? Tutkimus: Rasvaiset maitotuotteet eivät yhteydessä sydän- ja verisuonisairauksiin

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maitotilallisen lapsena juonut maitoa " suoraan lehmän tissistä" eli käsittelemätöntä maitoa elämäni ensimmäiset 18 vuotta. Mitattiin kolesterolit ja muut parinkympin iässä ja ne oli todella matalat ja olin todella hoikka.  Olin mukana myös Pohjois-Karjala projektissa nuorena ja sieltä saadut tulokset olivat hyviä. Nyt viidenkympin iässä on alkanut vähän kolesteroli nousta, mutta vielä viitearvoissa.

Kolesteroli nousee iän myötä, pitkäikäisillä ihmisillä ei ole alhaiset kolesteroliarvot. Sveitsissä on Euroopan korkeimmat kolesteroliarvot ja vain vähän sydäntauteja.

Pointti oli se ettei lapsena juotu rasvainen maito nosta kolesterolia lapsella ja nuorella. NYKYÄÄN KUN LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA JUODA KUIN RASVATONTA MAITOA!  Perustelkaa mihin tämä perustuu?

Vierailija
82/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista lääkäreistä on verisuonikirurgi Taija Somppi kirjoittanut mm. Parantavat rasvat - kirjan alle 10 v. sitten.

"Diabetes, verenpaine, kolesteroli, ylipaino, astma... Apua! Miksi kevytlevitteet, ruokaympyrät ja lääkkeet eivät auta?

Tämän kirjan luettuasi tiedät, mistä rasvasodassa on kysymys, elintarviketeollisuuden kytköksistä, ravintosuositusten haasteista, kevyttuotteiden haitoista, ravinneköyhästä ruokavaliosta ja rasvojen tarpeellisuudesta.

Jo lapsena ruokavalio alkaa vääristyä, kun kouluruoasta saa niukasti vitamiineja ja rasvoja mutta paljon tärkkelystä. Tämä ei tue kasvavan lapsen kehitystä eikä paranna keskittymis- ja oppimiskykyä. Elämän loppupäässä taas ylilääkityt vanhukset syövät kevytlevitteillä höystettyä ruokaa ja kärsivät rasvaliukoisten vitamiinien puutteesta.

Kirjassa kerrotaan vähähiilihydraattisen dieetin perusteista ja parantavista rasvoista sekä annetaan ohjeita ruokavalion muuttamiseen. Mukana on myös parantumistarinoita kirjoittajien klinikalta. Pelkästään voin ja kalaöljyn lisääminen ruokavalioon auttaa monia voimaan paremmin ja toipumaan mm. kivuista, suolistovaivoista ja allergioista. "

Tää teksti on ok. Suurin osa suomalaisista ei vain usko tähän, vaan ennemminkin Puskan ja thl:n juttuihin. Suomessa kun puskan opit liimataan jo päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on aivan erilaiset ruokajuomat😁

Vierailija
84/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja paljos teillä kaikilla on ylipainoa tässä ketjussa ketkä puolustelevat näitä epäterveellisiä tuotteita? saanen kysyä.

Kaikilla, jotka käyttävät noita epäterveellisiä keinotekoisesti kevyitä tuotteita, on ylipainoa.

Aidon ruuan syöjät ovat normaalipainoisia.

Mä käytän kevyttuotteita koska en pidä rasvan tunnusta suussa. Painan 51 kg.

Minä juon samasta syystä vettä ja levitteiden sijasta käytän oliiviöljyä.

Kyllä mäkin vettä juon, tietenkin. Oliiviöljystä tykkään vain valkosipulilla maustettuna jos leivän päälle laittaa. Harvoin leipää syönkään. Öljy on kyllä ihan yhtä lailla rasvaista kuin voikin.

Vierailija
85/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on tiedetty. Suomalaiset viraomaissuositukset ravinnosta perustuu ihan johonkin muuhun kuin luotettaviin tutkimuksiin.

Totta. Miettii vaikkapa Ranskaa. Siellä ei hirveästi välitetä kevyt siitä ja kevyt tästä. Kunnon voita, täysrasvaisia juustoja, kermaa jne.

Hoikkaa kansaa ovat.

Ap

Ranskassa ollaan hoikkia sosiaalisen paineen vuoksi, ei rasvaisen ruoan vuoksi.

Lihavia luullaan Ranskassa joko amerikkalaisiksi tai mielenterveysongelmaisiksi.

Vierailija
86/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maitotilallisen lapsena juonut maitoa " suoraan lehmän tissistä" eli käsittelemätöntä maitoa elämäni ensimmäiset 18 vuotta. Mitattiin kolesterolit ja muut parinkympin iässä ja ne oli todella matalat ja olin todella hoikka.  Olin mukana myös Pohjois-Karjala projektissa nuorena ja sieltä saadut tulokset olivat hyviä. Nyt viidenkympin iässä on alkanut vähän kolesteroli nousta, mutta vielä viitearvoissa.

Kolesteroli nousee iän myötä, pitkäikäisillä ihmisillä ei ole alhaiset kolesteroliarvot. Sveitsissä on Euroopan korkeimmat kolesteroliarvot ja vain vähän sydäntauteja.

Pointti oli se ettei lapsena juotu rasvainen maito nosta kolesterolia lapsella ja nuorella. NYKYÄÄN KUN LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA JUODA KUIN RASVATONTA MAITOA!  Perustelkaa mihin tämä perustuu?

Perustuu politiikkaan ja ravintotietäjien kytköksiin ruokateollisuudessa.

Vierailija
87/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista lääkäreistä on verisuonikirurgi Taija Somppi kirjoittanut mm. Parantavat rasvat - kirjan alle 10 v. sitten.

"Diabetes, verenpaine, kolesteroli, ylipaino, astma... Apua! Miksi kevytlevitteet, ruokaympyrät ja lääkkeet eivät auta?

Tämän kirjan luettuasi tiedät, mistä rasvasodassa on kysymys, elintarviketeollisuuden kytköksistä, ravintosuositusten haasteista, kevyttuotteiden haitoista, ravinneköyhästä ruokavaliosta ja rasvojen tarpeellisuudesta.

Jo lapsena ruokavalio alkaa vääristyä, kun kouluruoasta saa niukasti vitamiineja ja rasvoja mutta paljon tärkkelystä. Tämä ei tue kasvavan lapsen kehitystä eikä paranna keskittymis- ja oppimiskykyä. Elämän loppupäässä taas ylilääkityt vanhukset syövät kevytlevitteillä höystettyä ruokaa ja kärsivät rasvaliukoisten vitamiinien puutteesta.

Kirjassa kerrotaan vähähiilihydraattisen dieetin perusteista ja parantavista rasvoista sekä annetaan ohjeita ruokavalion muuttamiseen. Mukana on myös parantumistarinoita kirjoittajien klinikalta. Pelkästään voin ja kalaöljyn lisääminen ruokavalioon auttaa monia voimaan paremmin ja toipumaan mm. kivuista, suolistovaivoista ja allergioista. "

Tää teksti on ok. Suurin osa suomalaisista ei vain usko tähän, vaan ennemminkin Puskan ja thl:n juttuihin. Suomessa kun puskan opit liimataan jo päiväkodissa.

Puskan tutkimukset p-karjalaprojektissa ovat ihan höpöhöpöä, koskaan ei kerrottu että turkulaiset tms. länsirannikon asukkaat tupakoivat ja söivät eläinrasvoja kuten ennenkin ja silti heidänkin sydäntautikuolleisuutensa laski samaan aikaan.

Vierailija
88/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla järjellä tuo on ollut pääteltävissä. Syön edelleen voita ilman huolen häivää ja juon maitoa.

BMI alle 20.

Vierailija
89/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puskan tutkimukset p-karjalaprojektissa ovat ihan höpöhöpöä, koskaan ei kerrottu että turkulaiset tms. länsirannikon asukkaat tupakoivat ja söivät eläinrasvoja kuten ennenkin ja silti heidänkin sydäntautikuolleisuutensa laski samaan aikaan.

Toi Puskan projekti on jo naurettu ulos muualla maailmassa.

Vierailija
90/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänsairauksiin ovat pahimmat syylliset eri koronarokotteet...

Vierailija
91/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten nauran niille jotka hampaat irvessä syöneet jotain kissanrasva beceliä eläkepäivien toivossa ja kehuskelleet tulevilla elinvuosilla :D

Eivätkä varmasti lopeta vaikka tutkimukset sanoisi mitä..

Vierailija
92/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä "tutkimuksia" taas, viikon päästä tulee tutkimus että punaista maitoa ei pitäisi kenenkään juoda. Nää vaihtelee kokoajan...

Sille on syynsä miksi kukaan ei koskaan osta punaista maitoa kaupasta. Milloin näitte viimeksi jollain kärryssä? se syy on nimenomaan se rasvasuus, sopii korkeintaan kahvimaidoksi. 

Minä ostan nimenomaan sitä rasvaista maitoa.

Mikä on syy, että kukaan muu ei niin tee?

Ja missähän kunnossa herra/neiti on?

Mulla ei tulis mieleenkään. 

En nyt ihan ymmärrä ketä kuvittelet täällä ownaavasi. Mä olen 170/55 kg ja ostan ainoastaan punaista maitoa ja täysrasvaista kermaa. Sama muut maitotuotteet.

Vierailija
93/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja paljos teillä kaikilla on ylipainoa tässä ketjussa ketkä puolustelevat näitä epäterveellisiä tuotteita? saanen kysyä.

Kaikilla, jotka käyttävät noita epäterveellisiä keinotekoisesti kevyitä tuotteita, on ylipainoa.

Aidon ruuan syöjät ovat normaalipainoisia.

Outoa, mä oon 80kg 182cm 31v mies, kroppa ku veistos, ja mä en koske mihinkään näihin sun "aitoihin ruokiin" jos siis niillä meinaat punaista maitoa ja yleisestikkin ottaen jotain vanhoja suomalaisia höttöruokia. ihan sininen maito menee ja kaikki puhdas ruoka, lihaakan en pahemmin syö, ainoastaan nautaa joskus. 

mites siellä? 

Aika mo ella prosentilla 65 v. suomalaisista on muistisairauden oireita. Johtuu varmasti nykyruoasta suurimmalta osin. Maaseudun vanhoilla jäärillä, niitä voita, riistaa, marjoja, punaista maitoa syövillä harvemmin on aivorappeumasairauksia.

Kroppasi mallista on vähän iloa sillä kuulut todennäköisesti siihen alzheimerporukkaan 30 vuoden kuluttua.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009156362.html?utm_medium=alsoreadthe…

Vierailija
94/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttuotteita syövät jo valmiiksi terveytensä rasvoilla pilanneet. Siitä tuo tulos kertoo, ei paljoa muusta. Rasvaiset tuotteet ovat kohtuudella hyviä.

Vierailija
95/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksua ja makeankirpeää mieskermaa! Omnomnomnomnom...

Vierailija
96/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Siellä taka-pyy-pyyssä se mieskerma loiskuu ja kirnuuntuu vaahtoavaksi lemmenvoiksi.

Vierailija
97/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa edelleen uskotaan siihen vanhaan Harvardin tutkimukseen jonka mukaan eläinperäiset rasvat ja liha aiheuttavat sydän ja verisuonitauteja. VAIKKA jo muutama vuosi paljastettiin että tutkimuksen tehneet kolme professoria oli lahjottu sokeriteollisuuden isohjen firmojen isoilla rahoilla. Tutkimus osoitti itseasiassa että sokeri aiheuttaa sydänkohtauksia ja verisuonien tukkeutumisia. Tämä on siis julkinen asia mutta hyssytetty lääketeollisuuden puolesta ja samalla heidän sponsoroimien lääkärien koska jos ihmiset tajuavat totuuden niin lääkkeitä ei enää tarvita.  Eli suomalaiset miehet eivät ole kuolleet lihaan ja voihin vaan margariiniin, jauhoihin ja sokeriin. Leivonnaiset ovat maailman vaarallisin ruoka syödä. Sokeri ja rasva yhdessä on tappava yhdistelmä. Itse olen syönyt pelkkää eläinperäistä ruokaa jo puolen vuoden ajan. Kaikki terveysongelmat kaikonneet. Iho sileni ja hiukset ovat tuuhentuneet. Energiaa on vaikka muille jakaa. Muisti toimii paremmin. Olen yli viiskymppinen. kaksi viikkoa oli kamalaa, mutta sen jälkeen on ollut kuin paratiisi olis avautunut. Syön kilon verran lihaa ja 120g voita päivässä. Voita, ei margariinia ja siinäpä se. 

Tuossa ulkomaisessa tutkimuksessa jätettiin vielä tietoisesti eräät maat pois että saatiin haluttu tulos. Myös verisuonikirurgi Taija Somppi on kertonut että vehnäjauhot ja sokeri aiheuttavat elimistöön kroonisen matala-asteisen verisuoniakin tuhoavan tulehdustilan.

Vierailija
98/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttuotteita syövät jo valmiiksi terveytensä rasvoilla pilanneet. Siitä tuo tulos kertoo, ei paljoa muusta. Rasvaiset tuotteet ovat kohtuudella hyviä.

Oikeilla rasvoilla ei terveyttä voi pilata. Kyllä se sokeri on se terveyden pilaaja.

Vierailija
99/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa edelleen uskotaan siihen vanhaan Harvardin tutkimukseen jonka mukaan eläinperäiset rasvat ja liha aiheuttavat sydän ja verisuonitauteja. VAIKKA jo muutama vuosi paljastettiin että tutkimuksen tehneet kolme professoria oli lahjottu sokeriteollisuuden isohjen firmojen isoilla rahoilla. Tutkimus osoitti itseasiassa että sokeri aiheuttaa sydänkohtauksia ja verisuonien tukkeutumisia. Tämä on siis julkinen asia mutta hyssytetty lääketeollisuuden puolesta ja samalla heidän sponsoroimien lääkärien koska jos ihmiset tajuavat totuuden niin lääkkeitä ei enää tarvita.  Eli suomalaiset miehet eivät ole kuolleet lihaan ja voihin vaan margariiniin, jauhoihin ja sokeriin. Leivonnaiset ovat maailman vaarallisin ruoka syödä. Sokeri ja rasva yhdessä on tappava yhdistelmä. Itse olen syönyt pelkkää eläinperäistä ruokaa jo puolen vuoden ajan. Kaikki terveysongelmat kaikonneet. Iho sileni ja hiukset ovat tuuhentuneet. Energiaa on vaikka muille jakaa. Muisti toimii paremmin. Olen yli viiskymppinen. kaksi viikkoa oli kamalaa, mutta sen jälkeen on ollut kuin paratiisi olis avautunut. Syön kilon verran lihaa ja 120g voita päivässä. Voita, ei margariinia ja siinäpä se. 

Tuossa ulkomaisessa tutkimuksessa jätettiin vielä tietoisesti eräät maat pois että saatiin haluttu tulos. Myös verisuonikirurgi Taija Somppi on kertonut että vehnäjauhot ja sokeri aiheuttavat elimistöön kroonisen matala-asteisen verisuoniakin tuhoavan tulehdustilan.

Samoin siemenöljyt ja margariinit.

Vierailija
100/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on tullut selväksi ettei rasva olekaan epäterveellistä, vaan ehkäpä rasvattomuus on epäterveellistä.

Miksi on siis pidetty myyttiä yllä että rasva on epäterveellistä.

Jokuhan siitä ehkä hyötyy ettei me syödä rasvaa, joka on nyt (jo paljon aikaisemmin) todettu terveelliseksi.

Ja mitä tulee kaupassa myytäviin muihin tuotteisiin, niin melkein kaikki keksit ja pullat on leivottu kasviöljyillä. Harva tuote on voilla leivottu, eli joutuu näkemään vaivaa että löytää näitä sanoisinko terveellistä voilla leivottuja tuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän