Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysmaito sittenkin parempi valinta? Tutkimus: Rasvaiset maitotuotteet eivät yhteydessä sydän- ja verisuonisairauksiin

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja paljos teillä kaikilla on ylipainoa tässä ketjussa ketkä puolustelevat näitä epäterveellisiä tuotteita? saanen kysyä.

Kaikilla, jotka käyttävät noita epäterveellisiä keinotekoisesti kevyitä tuotteita, on ylipainoa.

Aidon ruuan syöjät ovat normaalipainoisia.

Yleistäminen on lapsellista.

Et siis ymmärtänyt lainaamaasi viestiä. Oletko juurikin se lihava, joka pelkää oikeaa ruokaa?

Ymmärsin. En ole lihava. Oliko muuta?

Vierailija
42/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on tiedetty. Suomalaiset viraomaissuositukset ravinnosta perustuu ihan johonkin muuhun kuin luotettaviin tutkimuksiin.

Totta. Miettii vaikkapa Ranskaa. Siellä ei hirveästi välitetä kevyt siitä ja kevyt tästä. Kunnon voita, täysrasvaisia juustoja, kermaa jne.

Hoikkaa kansaa ovat.

Ap

Kuinka suuri prosentti ranskalaisista on ylipainoisia, entä suomalaisista? Entä mikä on ihmisten keskipaino näissä maissa?

Mä en usko että kenenkään ylipaino johtuu maidon rasvaisuudesta tai rasvattomuudesta. Kyllä ne on ne liian suuret annoskoot ja mätöt ja herkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rasvahihhulit on ainakin ilkeitä suustaan. Mistäköhän johtuu.🤔

Vierailija
44/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on suoraan yhteydessä sydän ja verisuonitauteihin, diabetekseen, liika lihavuuteen jne...

Vierailija
45/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja paljos teillä kaikilla on ylipainoa tässä ketjussa ketkä puolustelevat näitä epäterveellisiä tuotteita? saanen kysyä.

Kaikilla, jotka käyttävät noita epäterveellisiä keinotekoisesti kevyitä tuotteita, on ylipainoa.

Aidon ruuan syöjät ovat normaalipainoisia.

Mä käytän kevyttuotteita koska en pidä rasvan tunnusta suussa. Painan 51 kg.

Vierailija
46/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä, että missä kunnossa te kaikki rasvan puolestapuhujat olette :D

Näät heitä, jos haluat. He ovat niitä hoikkia ja terveitä, jotka kulkevat tuolla kaupungilla tai missä tahansa. Jos et heitä nää, niin taidat olla vain sohvallamakaaja kevyen ruuan syöjä etkä kulje lainkaan ihmisten ilmoilla.

Vierailija
47/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on tiedetty. Suomalaiset viraomaissuositukset ravinnosta perustuu ihan johonkin muuhun kuin luotettaviin tutkimuksiin.

Totta. Miettii vaikkapa Ranskaa. Siellä ei hirveästi välitetä kevyt siitä ja kevyt tästä. Kunnon voita, täysrasvaisia juustoja, kermaa jne.

Hoikkaa kansaa ovat.

Ap

Ranskalaiset eivät ole hoikkia, joka neljäs ranskalainen on lihava.

Vierailija
48/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on suoraan yhteydessä sydän ja verisuonitauteihin, diabetekseen, liika lihavuuteen jne...

Diabetes ei tule sokeria syömällä.

Vierailija
49/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkaa kansaa ovat.

Ap

Kuinka suuri prosentti ranskalaisista on ylipainoisia, entä suomalaisista? Entä mikä on ihmisten keskipaino näissä maissa?

Mä en usko että kenenkään ylipaino johtuu maidon rasvaisuudesta tai rasvattomuudesta. Kyllä ne on ne liian suuret annoskoot ja mätöt ja herkut.

Kyllä se välillisesti johtuu rasvasta. Rasvaa syövillä ei ole mielitekoa mättöihin ja suuriin annoksiin.

Vierailija
50/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totuus on, että muut asiat ne ihmistä lihottavat kuin maito olkoon se sitten rasvaista tai rasvatonta maitoa.  Kokonaisruokavalio.

Vierailija
51/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en terveyden takia maitoani valitse, vaan maun puolesta tykkään kevytmaidosta. On mielestäni raikkaamman makuinen kuin täysmaito.

Olen tottunut juomaan d-vitaminoitua kurria lämpimän aterian yhteydessä ja minusta tuntuisi oudolta jos maidossa maistuisi rasva. Kahviin käytän kevytkermaa (10 % rasvaa) ja jos teen mansikkatäytekakkua varten kermavaahtoa, käytän siihen kuohukermaa (38 % rasvaa). Jos teen riisi- tai mannapuuroa, käytän siihen Kiehu-maitojuomaa (2,5 % rasvaa).

https://www.valio.fi/ruoka/valio-kiehu-helppo-keittaa-mutta-vaikea-polt…

Tuskin ylimääräistä rasvaa, suolaa tai sokeria kannattaa ehdoin tahdoin syödä tai juoda.

Vierailija
52/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvahullu kirjoitti:

Tykkään täysrasvaisista maidoista, joissa on 100% rasvaa.

Kirkastettu voisula.

Nam!

Vierailija
53/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on hyvä uutinen. Lisää maitotiloja vaan ja rasvaisen maidon vienti nousuun! Kohta tankkerit rahtaavat maitoa ympäri maailmaa, kun totuus leviää maailmalla.

Vierailija
54/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ei tule sokeria syömällä.

Kelpaako sulle sitten, että diabetes tulee hiilareita syömällä?

Rasvaa syömällä se ei tule.

Vierailija
55/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oottekko huomannu että jokainen lihava ostaa rasvatonta

Kyllä minulla on täysin eri kokemus asiasta. Työpaikan lihavat eivät esim koske pitkällä tikullakaan sokerittomiin,vähärasvaisiin tai rasvattomiin valmisteisiin. itse olen superhoikka ja terve 50 v ja veriarvot ja verenpaine tutkitustikin huippuhyvät. Syön terveellisesti sydänmerkin saaneita tuotteita.

Vierailija
56/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä "tutkimuksia" taas, viikon päästä tulee tutkimus että punaista maitoa ei pitäisi kenenkään juoda. Nää vaihtelee kokoajan...

Sille on syynsä miksi kukaan ei koskaan osta punaista maitoa kaupasta. Milloin näitte viimeksi jollain kärryssä? se syy on nimenomaan se rasvasuus, sopii korkeintaan kahvimaidoksi. 

Vierailija
57/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkaa kansaa ovat.

Ap

Kyllä se välillisesti johtuu rasvasta. Rasvaa syövillä ei ole mielitekoa mättöihin ja suuriin annoksiin.

Eikö? Just näin kun yksi kaveri pisteli naamaansa älyttömän määrän rasvaista lihakastiketta ja kermaperunaa, veti kyytipojaksi lähes purkillisen punaista maitoa ja kohta kitisi miten tekee mieli karkkia muttei jaksaisi kauppaan.

Vierailija
58/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en terveyden takia maitoani valitse, vaan maun puolesta tykkään kevytmaidosta. On mielestäni raikkaamman makuinen kuin täysmaito.

Olen tottunut juomaan d-vitaminoitua kurria lämpimän aterian yhteydessä ja minusta tuntuisi oudolta jos maidossa maistuisi rasva. Kahviin käytän kevytkermaa (10 % rasvaa) ja jos teen mansikkatäytekakkua varten kermavaahtoa, käytän siihen kuohukermaa (38 % rasvaa). Jos teen riisi- tai mannapuuroa, käytän siihen Kiehu-maitojuomaa (2,5 % rasvaa).

https://www.valio.fi/ruoka/valio-kiehu-helppo-keittaa-mutta-vaikea-polt…

Tuskin ylimääräistä rasvaa, suolaa tai sokeria kannattaa ehdoin tahdoin syödä tai juoda.

Maidon rasva ei ole mitään ylimääräistä rasvaa.

Vierailija
59/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oottekko huomannu että jokainen lihava ostaa rasvatonta

Kyllä minulla on täysin eri kokemus asiasta. Työpaikan lihavat eivät esim koske pitkällä tikullakaan sokerittomiin,vähärasvaisiin tai rasvattomiin valmisteisiin. itse olen superhoikka ja terve 50 v ja veriarvot ja verenpaine tutkitustikin huippuhyvät. Syön terveellisesti sydänmerkin saaneita tuotteita.

"Terveellisesti" sydänmerkkiä, voi yhden kerran :)

Vierailija
60/140 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä "tutkimuksia" taas, viikon päästä tulee tutkimus että punaista maitoa ei pitäisi kenenkään juoda. Nää vaihtelee kokoajan...

Sille on syynsä miksi kukaan ei koskaan osta punaista maitoa kaupasta. Milloin näitte viimeksi jollain kärryssä? se syy on nimenomaan se rasvasuus, sopii korkeintaan kahvimaidoksi. 

Minä ostan nimenomaan sitä rasvaista maitoa.

Mikä on syy, että kukaan muu ei niin tee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän