Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska jumissa. Kokemuksia?

Vierailija
28.10.2022 |

Olen 54 vuotias. Niska jumiutui vähitellen. Toukokuussa olin jo ihan jumissa. Kesäkuussa sairauslomalle ja jumppaa ja hierontaa. Olen jumpannut ohjeiden mukaan todella tunnollisesti ja venytellyt joka päivä. Ei ole vieläkään hellittänyt. Onko tämä nyt ikuista vai voiko mennä joskus ohi?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumi kirjoitti:

Niskan saat jumiin kun otat usein suihin.

Joo, ei oo mis saanut suuhoitoa puoleen vuoteen. Ap

Vierailija
42/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon saat seksiä? Seksi auttaa jumeihin. Enemmän seksiä sitä terveempi olet ja mies tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niskajumeja ja kipuja lapsesta alkaen, viulunsoitto oli epäergonimista. Sitten vuosikausien toimistotyö toi omat vaivansa.

Ikävä kyllä ainut mikä auttaa, on taitava hieroja/fysioterapeutti, jolla käytävä säännöllisesti. Nyt kun siihen ei ole varaa, sinnittelen reseptilääke Norflexin avulla (Sirdaludista ei ollut mitään hyötyä). Ainoa liikuntalaji mistä on ollut todellista hyötyä, oli kuntonyrkkeily - harmittaa kun nyt ei ole kaveria siihen.

Vierailija
44/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samaa. Ollut jo puoli vuotta enemmän tai vähemmän.

Reseptilääke sirdalud auttaa väliaikaisesti.

Saithan muuten samalla reseptin tulehduskipulääkkeeseen? Tuo sirdalud ei pelitä yksinään vaan vaatii sen särkylääkkeen kylkeen.

Mulle terveyskeskuslääkäri kirjoitti nimittäin vaan tuon sirdalud-reseptin ja kun vihdoin pääsin fysiatrian poliklinikalle niin siellä erikoislääkäri taivasteli että eihän tässä lääkityksessä ole mitään järkeä kun ei tuo sirdalud yksinään auta.

Ja vastaus otsikkoon. Ei lähtenyt kipu tuollakaan combolla pysyvästi, mutta mulla onkin rintarangassa välilevynpullistuma eli tämän kanssa sitten meneekin loppuikä. Fyssarin luona käyminen auttaa ehken ihan parhaiten mutta on turhan tyyristä eikä kunnalliselle saa määräänsä pidemmäksi aikaa lähetettä.

Eli rintarangan kipu tuntui vain niskassa?

No just niillä seutuvin mihin monilla kehittyy se emännänkyttyrä. Eikö tuo nimenomaan ole vielä niskaa eikä yläselkää?

Ja kyllä, se kipu tuntuu myös tuolla lavan alla. Pullistuma on tuossa välillä.

Emännänkyttyräkohdan minä nimeäisin hartioiksi, mutta en oo fyssari.

Vierailija
45/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyny joka tukee niskaa (ei läsähdä kapeaksi suikaleeksi, ei ole ylipehmeä alas uppoava tai ei lisää kipuja) ja patja on tärkeä, koska se suoristaa myös selkärangan oikeaan asentoon nukkuessa. Kävely voi auttaa selkää, esim. pari kilometriä. Liika kävely voi lisätä ongelmia.

Tyynyn voi kokeeksi laittaa pään alle niin, että hartiat/yläselkä/olkapäät ei ole lainkaan tyynyn päällä vaan se tyynyn alareuna on vasta niskan kohdalla. Ja se alareunan voi vielä kääntää/taivuttaa vähän kuin kaksinkerroin/rullalle jolloin se tukee paremmin niskaa.

Toki tämä sopii selin nukkujalle mutta voi tuolla tavalla vaikka vaan maatakin vaikka vartin ja kokeilla auttaako se kipuun kun niska on suorana. Tuossa siis itsellä tuntuu usein, että ihan koko yläselkä ja rintakehäkin venyy.

Mulla oli säädettävä lateksirouheinen tyyny, johon jätin aika paljon sitä rouhetta, kun kuvittelin nukkuvani kokoajan kyljellään. Siitä huolimatta niskajumi tuli. Välillä heräsin selälläni ja silloinhan se tyyny on liian korkea ja niskassa kamala asento. Ostin kuukausi sitten säädettävän kaksiosaisen tyynyn (oli muuten vaikea löytää) ja otin suurimman osan täytteitä pois kun patjani on aika pintapehmeä. Tämä tyyny toimii paremmin. Järin töytettä just siihen osaan, joka on niskan alla ja siihen isompaan osaan ei juuri lainkaan.

Vierailija
46/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon saat seksiä? Seksi auttaa jumeihin. Enemmän seksiä sitä terveempi olet ja mies tyytyväinen.

Saan seksiä aina kun haluan, pari kertaa viikossa riittää. Ap

Vierailija
47/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut niskajumeja ja kipuja lapsesta alkaen, viulunsoitto oli epäergonimista. Sitten vuosikausien toimistotyö toi omat vaivansa.

Ikävä kyllä ainut mikä auttaa, on taitava hieroja/fysioterapeutti, jolla käytävä säännöllisesti. Nyt kun siihen ei ole varaa, sinnittelen reseptilääke Norflexin avulla (Sirdaludista ei ollut mitään hyötyä). Ainoa liikuntalaji mistä on ollut todellista hyötyä, oli kuntonyrkkeily - harmittaa kun nyt ei ole kaveria siihen.

Tämä oli hyvä vastaus! Alan etsiä kuntonyrkkeilyseuraa! Eikö sitä voi tehdä yksin? Ap

Vierailija
48/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätki säkkiä. Ei ihme ettei ole kaveria..

Vierailija
49/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikko?

Vierailija
50/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun pitämään aika kovaa tyynyä taitettuna niin, että se tukee niskaa hyvin.

Olen stressaaja, joten sekä stressi, että tietyt tekemiset ja jopa ilman muutokset saavat niskan jumiin. Jos ei selviä Voltaren- kipuvoiteella, joudun ottamaan Sirdaludin. On aikoja, jolloin ei jumita vaikka viikkoon, mutta sitten taas jysähtää.

Vaivan alkuaikoina kylmällä hautominen auttoi, nyt ei enää. Veto on pahasta ja jumittaa heti, ei siis autossa voi pitää ilmastointia päällä.

Tämä on ihan yleismaailmallinen nimenomaan naisia koskeva ongelma, ja harvat siihen saavat toimivan avun.

Vierailija
51/51 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kova jännitystila päällä lapsesta saakka ja se on vaikuttanut niskaan joka on tosi kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme