Puhelu, joka heti vastatessa katkeaa?
Mitä helvettiä nämä on? Näitä tulee silloin tällöin, parhaimmillaan monta viikossa.
En ikinä soita takaisin.
Kommentit (7)
Mulle tuli myös viime viikolla. Ihmettelin samaa
Puhelinmyyjä. Robotti soittaa automaattisesti uusia puheluita, jotta myyjällä olisi heti uusi asiakas saatavilla. Robinson-kielto auttaa.
Se on joku omituinen robotti, joka soittelee. En kyllä ymmärrä, mikä tarkoitus niillä voi olla.
Niihin ei missään nimessä kannata soittaa takaisin. Voipi tulla suolainen hinta takaisinsoitosta.
Minulle on tullut näitä huijaussoittoja, joissa puhelin pirahtaa yhdesti tai kahdesti ja sitten katkaistaan. Tarkistin maiden suuntanumerot. On tullut ainakin Ruotsista, Tanskasta ja Iso-Britanniasta. Tarkoitus on, että soittaisin numeroon ja jokin huijaus lähtisi samantien käyntiin.
Myös sähköpostiin tulee ns. Nigeria-huijauksia ainakin kerran viikossa. Yksi on sellainen, että Afrikassa on kuollut eräs ihminen, jolla on sama sukunimi kuin minulla ja olen ainut perijä. Sattumalta minulla on omani ja exäni nimi yhdistelmä, joka on niin harvinainen ettei tietääkseni kellään muulla Suomessa ole sitä. Lapset ovat isän sukunimellä. Enpä ole ruvennut perintörahoja vielä peräämään. Minulle tarjotaan myös ukrailaisnaisia päivittäin enkä ole tiennyt, että olen naisiin päin kallellaan.
Mulle tällänen puhelu tuli Saksasta
Huijarit vauhdissa.