Orion: Näin astmaatikolle tai keuhkoahtaumaa sairastavalle käy influenssassa. :( Ei järin miellyttävää luettavaa. Onko sinulla astma tai keuhkoahtauma?
"keuhkoahtaumatautia tai astmaa sairastavat haluavat välttää influenssaa muistakin syistä kuin vain siksi, että se kaataa sänkyyn viikoiksi. Heille influenssan saaminen voi olla todella vaarallista."
"Keuhkoahtaumatauti, astma ja influenssa vaikuttavat kaikki keuhkoihin"
"on erityisen huolestuttavaa, jos keuhkoahtaumatauti- tai astmapotilas sairastuu influenssaan."
"Koska keuhkoahtaumatauti on etenevä sairaus, voi influenssaan sairastuneiden keuhkoahtaumatautipotilaiden keuhkojen toiminta heikentyä pysyvästi."
Kysymyshän on loppujen lopuksi onko oma terveys ilmaisessa rokotuksessa käynnin arvoinen.
Kommentit (3)
Allekirjoitan tämän.
Sain influenssan kun olin äitiyslomalla. En hakenut rokotusta, koska imetin vauvaa. Influennsa oli raju ja ampui suoraan keuhkoihin ja sairaalaan. Mulla meni 4 kk toipumisessa.
Nyt haen joka vuosi ja kerran olen sairastunut rokotettuna. Siinä meni vain pari viikkoa kotona.
En allekirjoita. Samaa sanottiin koronasta. Miehellä keuhkoahtauma ja ollut sekä korona että influenssa. Molemmat tuli hyvin lievinä, koronassa pelkkä nuha ja influenssa meni kuumeella ja nuhalla. Kummastakaan ei saanut mitään keuhko oireita.
No mun astmalapsi saa sen rokotukswn kouluterkalta. Ja me lähiomaisetkin saamme ilmaisen rokotuksen.