Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?
Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.
Kommentit (244)
Haluaisin kysyä meidän terveysaseman työntekijöiltä, että kuinka v!tussa te kehtaatte puhua niin paljon pahaa ja paskaa muista!?!?!? Että te haaskat kehtaatte!!
Ottaa esille miten ammattitaidottomia meidän HR:n ihmiset on. Löpisee toisilleen ja avokonttorissa toisen sairaslomia. Juuri kuulin yksi kysyi toiselta onko eräs työntekijä fyysisen vai henkisen syyn takia pois. Toinen totta kai meni vielä vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meitä johtaa varsin sairaspersoonainen narsisti henkilö. Varokaa häntä, älkää päästäkö häntä nujertamaan teitä vaikka hän harrastaa tietynlaista henkistä väkivaltaa.
Taas yksi akka valittaa että pomo on narsisti😆🤣😁
Vierailija kirjoitti:
Ottaa esille miten ammattitaidottomia meidän HR:n ihmiset on. Löpisee toisilleen ja avokonttorissa toisen sairaslomia. Juuri kuulin yksi kysyi toiselta onko eräs työntekijä fyysisen vai henkisen syyn takia pois. Toinen totta kai meni vielä vastaamaan.
Kyllä työpaikalla mielisairaat terapiassa ravaavat tiedetään!
Sanoisin naisille että lopettakaa se hampaat irvessä suorittaminen. Samalla poistuu se ikuinen ruikutus uUpUmUkseStA ym. Ja työn laatu paranee.
Sen, että meidän firmasda on aivan liikaa yhtäaikaisia isoja uudistuksia ja projekteja menossa. Ja vielä kokoajan tulee lisää. Siihen päätitte sitte rykästä vielä organisaatiouudistuksen joka johtaa tietysti muutosneuvotteluihin.
Kukaan ei pysty hallitsemaan tätä kaaosta. Hoitaisitte vaikka muutaman asiaa kerralla kuntoon, mutta kun joka yksiköstä tulee sen 7 uutta juttua kokoaja, ja osa niistä on ihan susia jotka vaan hankaloittaa tekemistä ni järki lähtee kohta kaikilla meillä hotka nämä kaikki yritetään toteuttaa.
Meillä on ihan kyvytön esihenkilö. Häröilee sinne ja tänne, en saa häneltä mitään vastauksia tai jos saan niin hän sanoo minulle mutta ei muille.
Esim niinkin tärkeitä kuin budjettiohjeita heitellään käytäväkeskustelussa ja 1 sanoo yhtä ja toinen toista ja kolmas ei sitten enää tiedäkään mitään. Todella järjestäytymätöntä touhua.
Vanha viidakon sanonta "kun savolainen aukasee suunsa, niin vastuu jää kuulialle" pätee tässäkin firmassa.
Jos jätettäisiin työt tekemättä, niin valtio säästäisi tulevaisuudessa paljon ja veroprosentitkin laskisivat ehkä. 😘
Miten surkeella motivaatiolla ja osaamisella varustettuja ihmisiä voi olla töissä! Miksi hyvin motivoidut, osaajat ovat niin selkeässä vähemmistössä ja äälöt määrittelevät etenemisen tason
Hemmetti millaseen lastentarhaan olenkaan joutunut.
Yrityksen hallinnollisella toimistolla porukat haukkuu toisiaan ja juostaan nillittämään ihan pikkuasioista johtajille kuka sano mitä nyt ja minä niin mieleni pahotin taas ja oliko äänensävy nyt väärä ja katse ylimielinen ja nyt sitä ja tätä....siis jopa muutama mies syyllistyy tähän parkumiseen. Olen aina ajatellut että miehet olis tälläsen yläastetouhun yläpuolella.
Firman "korulauseissa" ja uusien asiantuntijoiden perehdytyksissä kannustetaan tuomaan uusia ideoita ja kehittämään toimintaa, kannustetaa avoimeen keskusteluun, kaikkien on tultava kuulluksi jne....
Mutta, oikeasti asia on niin että mistään EI oikeasti saa sanoa mitään, ei vaikka sillä tiedolla voisi kehittää ja nopeuttaa toimintaa. Pitäisi olla hiljaa ja vain myötäillä ja olla samaa mieltä eikä varsinkaan puuttua mihinkään mikä ei just ole omaa työtä (ei edes siihen mikä hankaloittaa minun työtä).
Voi kiesus.
Pitänee alkaa etsiä töitä sellasesta firmasta jossa keskitytään työntekoon eikä siihen kuka pahotti kenen mielen muutamalla poikittaisella sanalla tai muutosehdotuksella.
Keskittykää asioihin ja siihen että ne edistyy eikä vinkumiseen, valittamiseen muiden mustamaalaamiseen.
On todella käsittämätöntä että täällä on valloillaan käytäntö että työkaverille ollaan edessäpäin auttavaista ja mukavaa ja kun selkäs käännät niin tulee "puukko selkään" ja sitten haukutaan takanapäin. Ja ihan naurettavista asioista.
Ruoka jota me tarjotaan on ala-arvoista, käytetään jotain teollisuuden valmismassoja, pelkkiä lisäaineita sisältäviä kastikepohjia ym jauheita, joista moni saa vatsavaivoja. Ruoka on pääasiassa hiilihydraatteja, liian vähän protskua ja ruokalistat jostain 90 luvulta, samat safkat pyörii vuosi tolkulla listalla. Amatöörien touhua.
Meillä rikotaan gdbr lakia vähän väliä. Ja vaikka eräästä mielestäni räikeästä jutusta on informoitu tietosuojavastaavaa, niin mitään ei tapahtunut. Edelleen ne asiat on tietyn porukan nähtävillä jos hoksaa katsoa.
Sanokaa mun sanoneen, tää uus organisaatio on yhtä sillisalaattia eikä tule millään muotoa luomaan selkeyttä ja parempaa kannattavuutta.
Että meidän henkilöstöjohtaja on todella teennäinen, hän esittää kivaa, mutta ei ole sitä kulisseissa. Näen ja kuulen hänen äänestä teeskentelyn. Voisin vaikka lyödä vetoa että häntä ei kiinnosta oma työnsä enää pätkääkään tai ei viidy firmassa tai jotain on pielessä.
Mitä ihmettä? Toisella suupielellä huudetaan miten vaikeassa taloudellisessa tilanteessa ollaan ja NYT on aloitettava heti kulujen sopeuttamistoimet. Siis suurinpiirtein "pistäkää post it laput puoliksi ettei turhaan kulu liian isoa lappua, ei saa tilata väritulostinta vaan mustavalkorammari riittää, pitää välttää matkustamista ettei tule liikaa km korvauksia maksuun jne, ei saa ottaa saikkusijaisia vaan olemassaoleva porukka joutuu venymään jne...."
Sitten ihan hetken päästä toisella suupielellä johdon henkilöstöinfossa kerrotaan pokkana miten koko yrityksellä menee "ihan kohtuu mukavasti ja ollaan saavuttamassa tavoiteltu tuotto-odotus ???
What? Ompa ihan pikkusen ristiriitaista viestintää ja erittäin vaikea vaatia vielä lisää kulujen kiristystoimia. Ei me esihenkilöt / työntekijät olla ihan näin tyhmiä.
Haluaisin kysyä suoraan muilta työntekijöiltä ja etenkin yrityksen johdolta, että onko pääjohtajamme heidän mielestään ihan kunnossa. Onko hän muiden mielestä ihan ns. normaali, työkykyinen ja pätevä toimimaan tehtävässään?
Minulla on usein lähes epäuskoinen olo hänen toimintaansa seuratessa ja mietin usein, eivätkö muut huomaa kuinka pihalla johtaja on.
Nyt on aika jäädä eläkkeelle. Et ole enää hetkeen ollut työkuntoinen.
Vierailija wrote:
Hemmetti millaseen lastentarhaan olenkaan joutunut.
Yrityksen hallinnollisella toimistolla porukat haukkuu toisiaan ja juostaan nillittämään ihan pikkuasioista johtajille kuka sano mitä nyt ja minä niin mieleni pahotin taas ja oliko äänensävy nyt väärä ja katse ylimielinen ja nyt sitä ja tätä....siis jopa muutama mies syyllistyy tähän parkumiseen. Olen aina ajatellut että miehet olis tälläsen yläastetouhun yläpuolella.
Firman "korulauseissa" ja uusien asiantuntijoiden perehdytyksissä kannustetaan tuomaan uusia ideoita ja kehittämään toimintaa, kannustetaa avoimeen keskusteluun, kaikkien on tultava kuulluksi jne....
Mutta, oikeasti asia on niin että mistään EI oikeasti saa sanoa mitään, ei vaikka sillä tiedolla voisi kehittää ja nopeuttaa toimintaa. Pitäisi olla hiljaa ja vain myötäillä ja olla samaa mieltä eikä varsinkaan puuttua mihinkään mikä ei just ole omaa työtä (ei edes siihen mikä hankaloittaa minun ty
Voisin kopioida tämä tekstin. Taisin just irtisanoutua kyseisestä firmasta.
Kaikki yhtä toimihenkilöiden juhlaa ja välien selvittelyä. Muutoksia muutosten perään ilman että ne olisi edes valmisteltu kunnolla ennen kun pakotetaan uhkailemalla käyttöön. Jatkuvasti joku oahottaa mielensä ja sitä sitten selvitetään viikko kaupalla sen sijaan että joku muistaisi mitä varten me siinä firmassa ollaan.
Että anna nyt hyvä ihminen työrauha, minua ei kiinnosta mitä sinun koirasi/lapsesi/lapsenlapsesi on viikonloppuna tehnyt.