Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?

Vierailija
28.10.2022 |

Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.

Kommentit (244)

Vierailija
121/244 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti ja ytimekkäästi, työolot olisivat paremmat ja työ olisi paljon tehokkaampaa, jos kaikkien aika ei menisi töistä ja yrityksestä valittamiseen. Tuntuu ääliömäiseltä että istutaan tunti jauhamassa siitä miten huonosti kaikki on ja sitten ei ehdikään tekemään yhtään mitään kun se tunti työaikaa meni siihen mussuttamiseen. Joo, niin onkin kaikki huonosti mutta voisitte vaikuttaa asioihin myös sillä omalla tekemisellä. 

Vierailija
122/244 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tosi kiva tyyppi, mutta meidän ala ja tämä duuni on sellainen, ettei tässä voi pärjätä kovin hyvin, jos ei seuraa mitä yhteiskunnassa ja politiikassa tapahtuu. En ole aiemmin törmännyt tällä alalla ammattilaiseen, jolla olisi niin heikko yleissivistys kuin sulla. Katsotko uutisia tai luetko sanomalehtiä edes silloin tällöin? Seiska ja joutavat tosi-tv-ohjelmat tuntuvat kiinnostavan enemmän. Ehkä sun olisi syytä katsella itsellesi muita töitä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/244 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi. Töissä kannattaa valittaa sellaisista asioista, joille oikeasti on mahdollista tehdä jotakin. Kaikille asioille ei ole ja se, että niistä valittaa katkerana viikko tolkulla aiheuttaa vaan huonoa fiilistä ja väsymystä kaikille, jotka joutuu kuuntelemaan. 

Vierailija
124/244 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdolle: sanokaa mun sanoneen, että tämä organisaatiomalli on erään palvelun osalta susi jo syntyessään ja puretaan vähintään vuoden päästä. 

Vierailija
125/244 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilölleni sanoisin että kun vähättelet koulutettujen ja erittäin kokeneiden alaistesi näkemyksiä, kykyä arvioida tulevaa tilannetta ja toimia siinä monen asian suhteen parhaalla mahdollisella tavalla, osoitat vain että olet itse ammattitaidoton ja vanhanaikainen johtaja, joka ei osa ajatella laaja-alaisesti muutosten vaikutusta organisaatiossa alaspäin saati asialasnäkökulmaa. 

Vierailija
126/244 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen tilanne on ihan hassu, kukaan ei tunnu tietävän oikein mitään, asioista tiedotetaan vähän sieltä ja täältä ja osalle porukkaa mutta ei kaikille, tärkeitä numeraalisia tietoja heitellään jossain kahviautomaatin nurkalla yhdelle mutta ei muille. Selvitettäviin asioihin ei saada vastauksia ja palaverit on ihan yhtä tyhjän kanssa, jopa pomo tulee täysin valmistautumatta paikalle ja on raapassu agendan vartti enne kokousta mitä nyt sattuu muistamaan ja puolet asioista jää käsittelemättä. Me kyllä huomaamme ettei sinua pomomme kiinnosta pätkääkään tämä duuni, no toisaalta en moiti sinua, pikemminkin ymmärrän, koska ei minuakaan ja kohta kiinnostaa vielä vähemmän.

Firmassa tehdään ihan samoja virheitä kuin kilpailijoilla on tehty 10v sitten, miten ihmeellä täällä ollaan niin vanhanaikaisia ja ymmärtämättömiä, eikä kuunnella muualta tulleita, kustaan omiin muroihin vaikka kokeneet muitakin toimintamalleja nähneet varoittaa ja ehdottaa muuta. Yrityksen johto toistaa kokoajan että alaisia täytyy kuunnella ja antaa ihmisten sanoa mielipiteensä ja ottaa muidenkin näkemykset huomioon (näkemykset jotka perustuu vankkaan ammattitaitoon ja kokemukseen). Ei, ihan sama mitä sanoo, ei sillä ole mitään merkitystä, se kaikuu kuuroille korville ja parhaassa tapauksessa saat vaan nenäkkäitä kommentteja ja vähättelevää kohtelua osaksesi mielipiteistäsi. 

Vierailija
127/244 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekevinään ja firma on maksavinnaan!

Empä muista millon olisin päässy näillä liksoilla näin helpolla. Nyt jo toinen pv alussa kotona kylpytakissa kahvia siemaillen pidän läppäriä auki ja outlookin aktiivisena jotta mut luule mun tekevän jotain ja vastailen niihin muutamiin s posteihin mitä tulee. 

Ja Huom. Olen joskus ollut erittäinkin innostunut työstäni (toisessa firmassa kylläkin), tunsin työn imua, olin varmaan oikein jo työnarkomaani. Nautin siitä. Nykyisin olen varjo siitä aktiivisesta osallistujasta, innovatiivisesta kehittäjästä ja työstäni nauttivasta ammattilaisesta.

Mutta, tähän on syy. En koe että minua kohdellaan tasavertaisena muihin talossa pitkään olleisiin kollegoihin nähden, tuntuu että on ihan sama mitä sanoo sillä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan joku heikkoitsetuntoinen nillittäjä loukkaantuu. Pikemminkin vaikka sanoisin ääneen jotain sellaista mitä mieltä kaikki muutkin ryhmäliset olivat eilen, niin saan vähättelevää kommentointia näkemyksestäni. Erästä kollegani kuunnellaan ja arvostetaan ihan eri tavalla.

Olen tullut kymmeniä kertoja siihen lopputulemaan että paras pitää vaan päänsä kiinni ja myötäillä, älä sano mitään poikittaista äläkä ylipäätään mitään omia mielipiteitä, mukaile vaan esihenkilön tai muiden pitkään firmassa oleiden näkemyksiä.

On vaan helvetin turhauttavaa olla tässä roolissa tällä koulutuksella ja kokemuksella kun tunnen itseni lähinnä rivityöntekijäksi.

Vierailija
128/244 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa managereille, että älkää heittäkö koodaria suoraan projektiin ilman tutustumista, työkaluja ja muitakaan tarpeita. Selitä siinä sitten vaativalle ulkomaalaiselle asiakkaalle, että miksi mitään ei ole tapahtunut. Ymmärrän kyllä, että sun täytyy saada myytyä meidät 100%:a, mutta joskus liika on liikaa.

Vierailija
129/244 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt keikkalaisena tuhat kertaa onnellisempi kuin vakkarina. Tienaan saman kuukausiansion kymmeniä kertoja vähemmällä työmäärällä. Saan pitää vapaani siellä minne ne suunnittelen ja lomallakin voin olla haluamissani ajankohdissa ja juuri niin pitkään kuin haluan!

Vierailija
130/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaseinustaisen talon firman omassa henkilöstöruokalassa on aivan helvetin surkeaa ruokaa. Samaa eineksistä tehtyä  "kouluruokaa" on syöty jo koko vuosi, mitään vaihtelua ei tapahdu.

Toivon niin, että joku yksityisyrittäjä joka oikeasti osaa ja panostaa ruoan ulkonäköön ja makuun tulisi pyörittämään tuota ruokalaa. 

Vierailija
131/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tekevinään ja firma on maksavinnaan!

Empä muista millon olisin päässy näillä liksoilla näin helpolla. Nyt jo toinen pv alussa kotona kylpytakissa kahvia siemaillen pidän läppäriä auki ja outlookin aktiivisena jotta mut luule mun tekevän jotain ja vastailen niihin muutamiin s posteihin mitä tulee. 

Ja Huom. Olen joskus ollut erittäinkin innostunut työstäni (toisessa firmassa kylläkin), tunsin työn imua, olin varmaan oikein jo työnarkomaani. Nautin siitä. Nykyisin olen varjo siitä aktiivisesta osallistujasta, innovatiivisesta kehittäjästä ja työstäni nauttivasta ammattilaisesta.

Mutta, tähän on syy. En koe että minua kohdellaan tasavertaisena muihin talossa pitkään olleisiin kollegoihin nähden, tuntuu että on ihan sama mitä sanoo sillä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan joku heikkoitsetuntoinen nillittäjä loukkaantuu. Pikemminkin vaikka sanoisin ääneen jotain sellaista mitä mieltä kaikki muutkin ryh

Sama täällä! Minut houkuteltiin osin valheillisin perustein vaihtamaan työpaikkaa ja lupailtiin vaikka mitä. Mikään näistä ei ole toteutunut eikä kukaan oikeastaan ole kiinnostunut mielipiteistäni. Joten hymyilen ja myötäilen ja teen niin vähän kuin mahdollista. Kukaan ei ole puuttunut, ei valittanut, muttei myöskään kehunut työpanostani. En tiedä huomaisiko kukaan, vaikken ilmeistyisi töihin ollenkaan. Harmi, että nyt tuntuu olevan huono hetki vaihtaa työpaikkaa, muuten lähtisin heti!

Vierailija
132/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä tänään ja mitäs sanoinkaan? sinä s.nan jäätynyt kurkkuper,se

Vierailija
133/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kiinnosta työkavereiden lasten/miesten henkilökohtaiset asiat pätkän vertaa. Ylipäätään nämä meidän  Xxxx teki sitä ja tätä. Ei kiin-nos-ta.

Vierailija
134/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa toimitusjohtajalle, että olisikohan hänellä jo korkea aika lähteä muihin hommiin. Ja yhdelle työkaverille, joka on pomon lellikki, että hän ei ole mikään pikkupomo, vaan ihan tavallinen työntekijä

Vierailija
135/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä ei ole työpaikka, ei edes suojatyöpaikka.

Vierailija
136/244 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiko lopettaa nämä höpö--höpö -teemapäivät, joista ei siis oikeasti ole mitään hyötyä ja sen sijaan keskittyä pelkästään työntekoon? Olisin enemmän kuin kiitollinen.

Vierailija
137/244 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän tuntus taas pitkästä aikaa tehdä töitä  hyvin johdetussa firmassa, ammattitaitoisten ihmisten kanssa?

Ainoa asia joka mua pitää täällä on suhteellisen hyvä palkka suhteellisen iisistä työstä jossa ei paljon hommat paina ja työt tulee tehtyä noin 6-7 tunnissa. 

Vierailija
138/244 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, taitaa olla tulossa mielenkiintoinen vuosi uuden esihenkilön alaisuudessa, ensimmäiset merkit kyttäämisestä on jo ilmassa. Apua, mä en siedä yhtään sun kaltasia joka asiaan puuttujia. Lisäksi huolestuttaa se kaikki mitä sinusta firmassa puhutaan. Mä en niin millään jaksais enää näitä heikkoitsetuntoasia joka asiasta loukkaantuvia matriarkaalisia nipottaja pomoja.

Vierailija
139/244 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää miten sekavaa moni asia on firmassa joka on kuitenkin toiminut jo toistakymmentä vuotta. Yhdellä on yhdet säännöt ja oikeudet, toinen samassa roolissa tekee ihan toisin ja hänelle on luvattu tehdä xx tavalla kun kollegalle sanotaan yy tavalla. Työntekijät ovat hyvin eriarvoosessa asemassa, joillekin on suotu merkittävä etuisuus toisaalla samaa työtä tekeviin verrattuna. 

Asioista tiedotetaan jossain pienissä tiimeissä yksille mutta ei toisille, jotkut noudattaa vanhoja käytänteitä ja joillekin on kerrottu uudet.

Kun tulee joku kirjallinen ohjeistus, sitä ei ole mietitty ollenkaan loppuun saakka ja sitten ohjeistuksen tekijät ärsyyntyy kun tulee 10 jatkokysymystä ja 30 ihmistä pohtii miten hemmetillä ja milloin tämä oli ajateltu hoitaa, ei ole deadline linja, ei tallennuspaikkoja mietitty etukäteen. Roiskitaan vaan äkkiä ohjeistuksia ja määräyksiä eteenpäin.

Välillä tuntuu että eikö edes johtajilla ole mitään järjestelmällisyyttä työssään, huseerataan vaan sinne ja tänne.

Vierailija
140/244 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja muut kaltaisesi olette mahdollistajia ja toiset jopa mukavuudenhalussaan pelkkiä vapaamatkustajia liian korkealla liksalla. Suoraan sanottuna ette tuo mitään innovatiivista ja muiden ihmisten elämää parantavaa hyötyä yhteiskuntaan. Mut hei, onhan se kiva kun on raflaava titteli ja lounastauot/ suurin osa työajasta  menee kavereiden kanssa shoppaillen ja itseä miellyttävien asioiden kanssa dupaillen, Jännä juttu, ettei kukaan puhu tästä ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi