Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?
Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.
Kommentit (244)
Vierailija wrote:
Ottaa esille miten ammattitaidottomia meidän HR:n ihmiset on. Löpisee toisilleen ja avokonttorissa toisen sairaslomia. Juuri kuulin yksi kysyi toiselta onko eräs työntekijä fyysisen vai henkisen syyn takia pois. Toinen totta kai meni vielä vastaamaan.
HR ihmisten ei pitäisi istua missään tapauksessa avokonttorissa.
Haluaisin käskeä yhden työkaverin painumaan helvettiin ja pitämään vapaansa, se tulee töihin aina vähintään puoli tuntia etuajassa ja on ylipitkään, sekä tulee vapaapäivinäänkin tarkistelemaan asioita. Tuntuu turhalta olla itse töissä just noina sen vapaapäivinä kun se kuitenkin tulee itse paikalle.
Toimi viivyttelemättä ja tarkasti.
Inhoan hitaita ja jahkaavia ihmisiä.
Voisin sanoa samanarvoiselle työtoverille että haistappa sinä pitkä pazzzkaa, kun lähet kolmelta aina kotiin ja kiireellisiä töitä tulee useasti vielä paljon kolmen jälkeen ja yhdessä saisimme tehtyä ne neljään mennessä mutta kun lähdet kotiin niin yksin joudun viiteen asti tekemään.. Ja sanoisin pomolle että haista sinänkin pazzkaa, kun sanoo vaan että Maijun pitää ehtiä kolmen junaan että ehtii vaihto yhteyteen ja on kotona neljän aikohin, koska muuten jos lähtisi neljältä niin olisi kotona vasta puoli kuusi. Hitto mikä syy. Ostaisi sit auton tai muuttais lähemmäs. Minä kärsin hänen työmatkojen takia ja itsekin olen kotona sitten puoli kuusi kun teen ne kiireelliset työt yksin
Haluaisin sanoa pomolleni, että hänellä on hyvä perse ja miten olis ;)
Mutten kehtaa koska olen onnellisesti naimisissa enkä halua pettää miestäni.
Pomo on mies ja minä nainen x)
Vierailija wrote:
Toimi viivyttelemättä ja tarkasti.
Inhoan hitaita ja jahkaavia ihmisiä. Aino sitten et sopisi minun työpariksi, koska teen työt ns. lungisti. Miksi tekisin täysiä, kun palkka juoksee rennosti tekmällä?Niinku 60% panoksella. En halua stressiä enkä kuolla sydänkohtaukseen.
Työssä ei tarvittaisi niin valtavaa määrää työnohjaajia, jos he tekisivät itse töitä. Jotkut heistä myöntävät, etteivät ole itse koskaan tehneet ko. töitä. Silti käyvät palavereissa esihenkilön kanssa ja suunnittelevat, että ehkä automatisoinnin myötä alempia työntekijöitä ei enää tarvita. Tuskin aivan täyttä automatisointia tapahtuu, eli jos suunnitelma eli pomon koko sisäpiirin vakinaistaminen ja muista eroon pääseminen oikeasti toteutuisi, sisäpiiriläiset joutuisivat itse tekemään jäljellä olevat työt.
Tuota ei voi suoraan sanoa, koska nostaisivat kuplassaan jonkunlaisen metakan kertojaa vastaan. Totta kuitenkin on, etteivät ole käytännön töitä juurikaan tehneet, vaikka kokevat muiden ohjeistamisen olevan arvokasta työtä.
Että täällä on paljon mielensäpahoittajia.
Jos työpaikkaan halutaan sijaisia, heitä kannattaa kohdella hyvin. Kolme nuorta sijaista lähti lätkimään ikävän ilmapiirin takia. Nyt pomo itkee, kun sijaisia ei saa mistään. Varhaiskasvatus.
Saakeli mitä selkäänpuukottajia on koko junttifirma täynnä. Ihan käsittämätöntä paikan jauhamista. Empä ois uskonut.
Selkäänpuukottajien kokoontumisajot taas ens maanantaina kakkoskerroksessa. Haukutaan kaikki selän takana oikein porukalla ja tehdään vaikka päivän päätteeks taas muutamia asiattoman kohtelun kaavakkeita henkilöstöjohtajalle.
Olette kaikki lämpimästi tervetulleita haukkumaan työkaverit, siitä maksetaan meillä oikein palkkaa.
Vierailija wrote:
Voisin sanoa samanarvoiselle työtoverille että haistappa sinä pitkä pazzzkaa, kun lähet kolmelta aina kotiin ja kiireellisiä töitä tulee useasti vielä paljon kolmen jälkeen ja yhdessä saisimme tehtyä ne neljään mennessä mutta kun lähdet kotiin niin yksin joudun viiteen asti tekemään.. Ja sanoisin pomolle että haista sinänkin pazzkaa, kun sanoo vaan että Maijun pitää ehtiä kolmen junaan että ehtii vaihto yhteyteen ja on kotona neljän aikohin, koska muuten jos lähtisi neljältä niin olisi kotona vasta puoli kuusi. Hitto mikä syy. Ostaisi sit auton tai muuttais lähemmäs. Minä kärsin hänen työmatkojen takia ja itsekin olen kotona sitten puoli kuusi kun teen ne kiireelliset työt yksin
Saathan kuitenkin palkkaa koko ajasta?
Voisit sopia, että sinä aloitat 2 tuntia myöhemmin aamulla, kun lähdet 2 tuntia myöhemmin iltapäivällä.
"Mitäs minä sanoin niin viis vuotta sitten?!? ja haukuttiin vaan"
Nyt ollaan kustu kaikkien murot. 😅🤣😂😂😂😹
En ole enää töissä. Sanon tuon aina kun näen entisiä työpaikkalaisia. Keskisormea esihenkilöille.
Vierailija wrote:
Hankala ottaa kunnolla kantaa, kun ei tiedä millaisesta työstä on kyse, mutta pitää myös itse osata vetää rajat ja muistaa suhteellisuudentaju. 8 miljardin ihmisen joukossa on aina joku vailla jotain vaikka uhraisi itsensä työelämälle; et voi pelastaa maailmaa. Toisaalta vain ani harvassa, jos missään työssä planeetat suistuvat radoiltaan vaikka lähtisikin kellonlyömällä kotiin.
Tietäisitpä vaan toimitusjohtaja (joka vaikuttaa fiksulta ja mukavalta nykypäivän johtajalta) miten kusipäinen ja epäammattimaisesti toimiva johtajatasoinen alainen sinulla on (n).
Olen todella yllättynyt miten amatöörimäisesti ja epäammattimaisesti jotkut johtotason henkilöt toimii, ihan ku oltais jossain 2000 luvun alkupuolella vielä niin johtamismetodeissa kuin käyttäytymisessäkin.
Heikkoitsetuntoisia ihmisiä ei ikinä pitäisi päästää johtotehtäviin, edes tuuraajiksi.
Että en tänäänkään ole oikeasti tehnyt juuri mitään järkevää. Olen ollut 2:ssa ihan diipa daapa teamssissa jotka ei oikeestaan hirveesti ees koske minua, kuuntelen kun porukka kertoo vuorollaan miksi ovat olleet saikulla ja mihin nyt edelleen kolottaa. Asiaa käsiteltiin ehkä 10 min 30 min palaverista, hitto mitä jaarittelua.
Tekisi mieli kertoa missä kaikkialla ympäri toimistoa olen pannut. Ihan vaan uuden keskustelun avaajana.
Että jos haluaa apua it-ongelmassa, tulee noudattaa saamiaan ohjeita. En voi auttaa, jos autettava sählää menemään omiaan. Ja että ennen kuin alkaa toteuttaa, pitäisi miettiä onko toteutukselle edes tarvetta ja käydä läpi loppukäyttäjän kanssa tärkeimmät ominaisuudet. Sapettaa resurssien tuhlaus turhiin töihin ja se ettei ihmiset kuuntele.