Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ajo kännissä. Soitin poliisit. Alko mulle meuhkaamaan

Vierailija
28.10.2022 |

Naapuri siis.
Sehän se kännissä ajoi!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten nyt vain pitäisi keskittyä omiin asioihinsa ja jättää se muiden kyttääminen vähemmälle. Aika surullista tuollainen.

Mitä ihmettä höpiset?? Naapurihan olisi voinut aiheuttaa vaikka millaisen onnettomuuden.

Niin sinäkin ja ihan selvinpäin. Pitäisikö sinunkin perään soittaa poliisit?

Olet idiootti.

Tämä kommentti kertoo ajattelusi tason.

Ei kerro. Hän kommentoi sitä idioottia joka ei halua sitä eikä tätä, että pitää vaan ohittaa ja sulkea silmänsä!

Vierailija
22/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit. 

Osa sitten soittaa jo vaikka ei edes ajettaisi kännissä. Isä (ei mikään tutiseva vanhus) oli parkkiksella osunut autolla betoniporsaaseen ja joku olisi sitten siitäkin mennyt soittamaan poliisin. Olisi nyt ensin voinut itse mennä jututtamaan ja varmaan olisi havainnut, että ihan selvinpäin oli. Noh, eipä tuosta muuta haittaa ollut kun poliisille turhaa ajankulua.

Näissäkin voi olla kuskina vanhus joka ei oikein enää hallitse kunnolla tuota ajoa ja reagoi ajoissa.Minnehän näistä pitäisi ilmoittaa yleisesti?Itse jäin melkein yhden mummelin alle.Ohitti minut kadulla liian läheltä,auton peili osui käteen.Ei edes huomannut.Pysäköi kadun päähän ja ripitin kyllä kunnolla,mutta tuntui ettei ko henkilö tajunnut juurikaan mitään.Oliko siis ajokunnossa?Samalla kadulla on koulu,joten vähän huolettaa tuollaiset....

Jaa-a. Yhden tutun autoon kopsautti joku iäkäs ihminen ja yritti tätä pysäyttää, kun ei toinen edes huomannut että osui eikä myöskään, että yritettiin pysäyttää. Tuttu sanoi, että oli kyllä kamalaa katseltavaa meno muutoinkin, kun lähti siitä sitten motarille vielä putputtamaan. Tuttu oli myöhemmin soittanut rekisterin perusteella omistajalle, joka olikin sitten ollut tämän ajajan lapsi. Tiedä sitten oliko mitään hyötyä, kun monestihan lapsetkin tietävät vanhemman heikentyneistä ajokyvyistä, mutta eivät pysty asiaan vaikuttamaan. Kampaajalla istuessani kerran kuulin, toisen asiakkaan riemuitsevan, kun oli poliisi ollut yhteydessä ja kertonut tämän vanhemman auton jääneen parkkipaikalle poliisin havaittua (olemattoman) ajokyvyn. Totesi vain siihen, että kyllähän he lapset sen tiesivät, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit. 

Osa sitten soittaa jo vaikka ei edes ajettaisi kännissä. Isä (ei mikään tutiseva vanhus) oli parkkiksella osunut autolla betoniporsaaseen ja joku olisi sitten siitäkin mennyt soittamaan poliisin. Olisi nyt ensin voinut itse mennä jututtamaan ja varmaan olisi havainnut, että ihan selvinpäin oli. Noh, eipä tuosta muuta haittaa ollut kun poliisille turhaa ajankulua.

Näissäkin voi olla kuskina vanhus joka ei oikein enää hallitse kunnolla tuota ajoa ja reagoi ajoissa.Minnehän näistä pitäisi ilmoittaa yleisesti?Itse jäin melkein yhden mummelin alle.Ohitti minut kadulla liian läheltä,auton peili osui käteen.Ei edes huomannut.Pysäköi kadun päähän ja ripitin kyllä kunnolla,mutta tuntui ettei ko henkilö tajunnut juurikaan mitään.Oliko siis ajokunnossa?Samalla kadulla on koulu,joten vähän huolettaa tuollaiset....

KAnnattaa ottaa rekkari ylös ja tehdä huoli-ilmoitus kunnan sivuilla holtittomasta ajosta, kutsuvat testeihin. Kaveri teki sen omasta ukosta semmosen kun ei millään uskonut ettei saisi enää ajaa, sekasin kuin seinäkello sekin ukko. "Ei sieltä eilenkään ketään tullut"...

Vierailija
24/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen tilanne kun joutui soittamaan naapuriin apua kun pahoinpitelivät toisiaan.  Mulkoilua seurasi. Seuraavan kerran en soita poliisia.  Jos löytyy ruumiita, niin omapa on vikansa.

Vierailija
25/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, onko naapuri, kaveri tai perheenjäsen. Kukaan ei saa lähteä ajamaan päihtyneenä ja jos lähtee, on poliisille soitto velvollisuus. Itse soittaisin ihan huolesta kuskia itseään kohtaan, en todellakaan kiusatakseni. Ap:n naapurikin olisi hyvin voinut ajaa onnettomuuden, suistua tieltä, törmätä puuhun jne, ja kuolla, jos joku ei olisi pysäyttänyt.

Vierailija
26/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin kertokaa häke-puhelussa sen tapahtumat verran epämääräisesti tai pientä muunneltua totuutta (olin kävelemässä ohi vrt. näin oman asuntoni ikkunasta), ettei naapuri voi yhdistää ketään tiettyä soittajaksi. Toimii ainakin siellä missä edes jonkun verran liikkuu porukkaa.

Vierailija
27/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, niin kertokaa häke-puhelussa sen tapahtumat verran epämääräisesti tai pientä muunneltua totuutta (olin kävelemässä ohi vrt. näin oman asuntoni ikkunasta), ettei naapuri voi yhdistää ketään tiettyä soittajaksi. Toimii ainakin siellä missä edes jonkun verran liikkuu porukkaa.

Jos siis mahdollinen jälkipyykki naapurin kanssa mietityttää.

Vierailija
28/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, onko naapuri, kaveri tai perheenjäsen. Kukaan ei saa lähteä ajamaan päihtyneenä ja jos lähtee, on poliisille soitto velvollisuus. Itse soittaisin ihan huolesta kuskia itseään kohtaan, en todellakaan kiusatakseni. Ap:n naapurikin olisi hyvin voinut ajaa onnettomuuden, suistua tieltä, törmätä puuhun jne, ja kuolla, jos joku ei olisi pysäyttänyt.

Minä epäilin yhteen aikaan naapurin ajavan kännissä, no onneksi sitten yks aamu oli ajanut tieltä pieneen puisto metsään ja törmännyt puuhun. Loppui ajot siihen, auto romuna ja kun ei mikään vakuutus korvaa jos päissään ajelee, niin eipä ollut sitten sillä ukolla autoa. Tuuria oli koska huomasin tapahtuman noin puol kahdeksan aamulla, eli oli aamuruuhkaan lähtenyt päissään, ei ollut pitkälle päässyt. Mutta minä sain varmistuksen että humalassa se ajaa.

Vierailija
29/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tein minäkin omasta naapuristani ja häkesta ilmoitettiin, että koska en ottanut avaimia pois, niin olen osasyyllinen, jos jotain tapahtuu. Ymmärsin, että minun ei ole tarpeenkaan soitella moisia.

Äläpä valehtele.

Ilmoitin sinut nettipoliisille, olen itse poliisi, ja noin ei tapahdu.

Ilmoita ihmeessä, kaikki puhelut nauhoitetaan ja sieltä nauhoituksesta voimme sitten kuunnella, miten puhelu sujui ja mitä kukakin sanoi. Tässä tapauksessa minulla on todistusaineisto puolellani. Haluatko tarkan ajankohdan, jotta tallenne löytyy nopeasti?

Vierailija
30/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten nyt vain pitäisi keskittyä omiin asioihinsa ja jättää se muiden kyttääminen vähemmälle. Aika surullista tuollainen.

Sinunlaisten ihmisten vuoksi kyttään niin maan perkeleesti ja puutun entistä enemmän ihmisten asioihin.

Vierailija
31/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset?? Naapurihan olisi voinut aiheuttaa vaikka millaisen onnettomuuden.

Niin sinäkin ja ihan selvinpäin. Pitäisikö sinunkin perään soittaa poliisit?

Taidat itse olla rattijuoppo?

Vierailija
32/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko myy tuotteitaan janoisille. Mutta meuhkaamaan. Enpä usko.

Vierailija
33/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattijuoppous on jokaisen asia. Se on sama kuin näkisi aineissa tai psykoosissa aseen kanssa heiluvan ihmisen jossain julkisella paikalla. Tämä on yleisvaarallinen tilanne eikä sitä voi kukaan sivuuttaa "ei kuulu mulle" -asenteella tai millään kyttäämislässytyksellä. jos ja kun pahaa jollekulle tapahtuu, se tulee sitten suoraan ilmoittamatta jättäneen omatunnolle. Mahdollisesti siitä tulee myöskin lakituomioitse rangaistus, koska tuollaisten vaarallisten tekojen estäminen/ilmoittaminen on velvollisuus.

Minä en ole se poliisi jolle asia kuuluu. Kyttäilköön ne ammatikseen.

Ootko känniääliö vai miksi meni tunteisiin? ;)

Vierailija
34/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit. 

Oletko välilyönneistä kuullut. Tutustupas aiheeseen,se kannattaa,otapa opiksesi.

Mulla ei ole aikaa turhuuksiin ja en aio ilmoittaa edelleenkään mitään kenellekään.

Silti sulla on aikaa näpytellä jonnekin Vauva-palstalle trollivastauksiasi  :D  Tuohan vasta turhaa on, vähänkö olet nolo.

Vierailija
35/35 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tein minäkin omasta naapuristani ja häkesta ilmoitettiin, että koska en ottanut avaimia pois, niin olen osasyyllinen, jos jotain tapahtuu. Ymmärsin, että minun ei ole tarpeenkaan soitella moisia.

Joko kyseessä on häkepäivystäjän oma mielipide, jolla nyt sinänsä ei ole merkitystä, tai tilanteesi on sitten ollut sellainen että sulla olisi ollut tosiasiallinen mahdollisuus ottaa ne avaimet talteen mutta et viitsinyt. Sinänsä väittämä on totta, eli jos luovutat päihtyneelle ajoneuvon, olet myös mahdolliseen rikokseen syyllinen. Sellaiseksi katsotaan myös tilanne, jossa olisit voinut kohtuudella ajamaan lähdön estää vaikkapa avaimet ottamalla.

Joka tapauksessa silloin jos koska on syytä ilmoittaa häkeen onnettomuuksien estämiseksi, jos itselläkin on vaara osasyyllisyyteen onnettomuuden sattuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi