Mitä hauskoja väärinkäsityksiä sinulla oli lapsena?
Minä luulin, että maailma oli "ennen vanhaan" eli ennen minun syntymääni mustavalkoinen aina jonnekin 1960-luvun loppuun asti, koska vanhat elokuvat ja valokuvat ovat mustavalkoisia. Luulin siis, että väreinä oli vain musta, valkoinen ja harmaa, kunnes värit ilmestyivät jostain 1970-luvun alussa, niin että niitä oli olemassa kun minä synnyin 1980-luvun alussa.
Väreihin liittyen oli vielä sellainen uskomus, että oli eri värit tytöille ja naisille sekä pojille että miehille. Poikien ja miesten värejä oli ainakin musta, ruskea, vihreä, sininen ja harmaa, kun taas tyttöjen ja naisten värejä olivat vaikka punainen, vaaleanpunainen, keltainen, oranssi, violetti ja valkoinen,
Luulin, että aikuiset eivät ole koskaan voineet olla lapsia, vaan että he ovat aina olleet aikuisia. Samoin lapset pysyvät aina lapsina eivätkä kasva aikuiseksi.
Lapsia ei minusta saanut hankkia kuin silloin kun on naimisissa, koska ei ole hyväksyttävää saada lapsia, jos ei ole naimisissa. Samoin luulin, että pariskunta "tekee seksiä" niin monta kertaa kuin heillä on lapsia ja seksi on olemassa vain siksi, että saa lapsia. Lapsia myös saa automaattisesti, jos on naimisissa. En siis tiedä, että jotkut ihmiset kärsivät lapsettomuudesta.
Kissat ovat tyttöjä ja koirat poikia. En sitten tullut ajatelleeksi, että miten ne lisääntyvät ilman toista sukupuolta.
Kommentit (67)
Uskoin evoluutioteoriaan kun tuli se lapsia aivopesevä piirretty telkkarista!
Jossain vaiheessa ajattelin, että vain ihmiset saavat lapsia ja että kaikki muut eläimet saavat pentuja ja poikasia kunnes tajusin, että saavathan eläimetkin lapsia. Esim. koirat saavat koiranpentuja, jotka ovat niiden lapsia. Koiralapsia siis.
Jossain vaiheessa luulin myös, että ainoastaan ihmiset puhuvat, kunnes tajusin että muutkin eläimet puhuvat. Linnuthan laulavat, kissat maukuvat, koirat haukkuvat jne.
Luulin lapsena, että olen erikoinen koska tykkään erikoisista asioista kuten leikkiä kakalla ja laulaa "Kakkaan minä, minä pissaan".
Kuulin äidin kerran sanovan isälle, että heillä on pian hääpäivä, niin että he menevät sitten uudestaan naimisiin että se naimisissa olo ei lakkaa olemasta voimassa. He eivät siis olisikaan enää naimisissa keskenään jos he eivät mene uudestaan naimisiin.
Se perinteinen; vauvat tullee persauksista. No, joskus 6-7- vuotiaana selvis, että eipä nuin ollukkaa.
Kun joskus pienempänä (9 v) luin kirjaa, jossa kerrottiin ihmisen elimistöstä, selvisi siinä, että kun pippelin työntää pimppiin, tulee nainen raskaaksi ja sitä rataa. Ajattelin, että se seksi tehdään KERRALLA ja siitä tulee HETI raskaaksi ja että se seksi mennään oikeen lääkäriin tekemään! Eipä tuokaan ollut ihan noin...
On näitä varmaan lisääkin, mut nyt en vaa muista :(
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Tyyppi kirjoitti:
Se perinteinen; vauvat tullee persauksista. No, joskus 6-7- vuotiaana selvis, että eipä nuin ollukkaa.
Kun joskus pienempänä (9 v) luin kirjaa, jossa kerrottiin ihmisen elimistöstä, selvisi siinä, että kun pippelin työntää pimppiin, tulee nainen raskaaksi ja sitä rataa. Ajattelin, että se seksi tehdään KERRALLA ja siitä tulee HETI raskaaksi ja että se seksi mennään oikeen lääkäriin tekemään! Eipä tuokaan ollut ihan noin...
On näitä varmaan lisääkin, mut nyt en vaa muista :(
Ainii, ja ennen tota seksistä kuulemista (tai, no, lukemista), luulin että kun menee naimisiin, nainen tulee automaattisesti raskaaksi :D Tai noin minun oli ainakin annettu ymmärtää, itsekin sitä vähän ihmettelin :D
Ja se, että nainen on aina nuorempi kuin miehensä. Eli esim. 30- vuotias nainen ja 28- vuotias mies eivät voi mennä naimisiin, koska miehen pitää olla vanhempi :D
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Luulin että vauvat syntyy kakkosesta. Näin koulussa opetusohjelmassa synnytyksen ja se näytti aivan siltä.