Mitä hauskoja väärinkäsityksiä sinulla oli lapsena?
Minä luulin, että maailma oli "ennen vanhaan" eli ennen minun syntymääni mustavalkoinen aina jonnekin 1960-luvun loppuun asti, koska vanhat elokuvat ja valokuvat ovat mustavalkoisia. Luulin siis, että väreinä oli vain musta, valkoinen ja harmaa, kunnes värit ilmestyivät jostain 1970-luvun alussa, niin että niitä oli olemassa kun minä synnyin 1980-luvun alussa.
Väreihin liittyen oli vielä sellainen uskomus, että oli eri värit tytöille ja naisille sekä pojille että miehille. Poikien ja miesten värejä oli ainakin musta, ruskea, vihreä, sininen ja harmaa, kun taas tyttöjen ja naisten värejä olivat vaikka punainen, vaaleanpunainen, keltainen, oranssi, violetti ja valkoinen,
Luulin, että aikuiset eivät ole koskaan voineet olla lapsia, vaan että he ovat aina olleet aikuisia. Samoin lapset pysyvät aina lapsina eivätkä kasva aikuiseksi.
Lapsia ei minusta saanut hankkia kuin silloin kun on naimisissa, koska ei ole hyväksyttävää saada lapsia, jos ei ole naimisissa. Samoin luulin, että pariskunta "tekee seksiä" niin monta kertaa kuin heillä on lapsia ja seksi on olemassa vain siksi, että saa lapsia. Lapsia myös saa automaattisesti, jos on naimisissa. En siis tiedä, että jotkut ihmiset kärsivät lapsettomuudesta.
Kissat ovat tyttöjä ja koirat poikia. En sitten tullut ajatelleeksi, että miten ne lisääntyvät ilman toista sukupuolta.
Kommentit (67)
Asuin lapsena maalla jossa siihen Akaan käytettiin lehmät jossain kylän sonnilla astutettavana. En tiennyt mikä juttu se oli., niimpä siskoni kanssa käpylemät laitetettin villalangan perään ja veimme ne muuraispesään. Pidimme siellä hetken, ja se oli astutus. Ei ole kauaa kun mistetelimme tätä.
Luulin pienenä, että kauppojen kassamyyjät saavat itse pitää kassaan laitetut rahat.
Luulin,että pilvet syntyvät tehtaiden piipuista tupruavasta savusta. Tähän väärinkäsitykseen ei auttanut se, että äitini sanoi, että pilvet todella syntyvät niin, kun kysyin että syntyvätkö pilvet niin. En tiiä miksi huijasi mua :D luulin myös, että kun alle 18 vuotiaita kutsutaan alaikäisiksi, niin aikuisia kutsutaan yläikäisiksi.
Luulin, että lapsena ja aikuisena on eri nimet. Jos on vaikka Liisa lapsena, pitää aikuisena nimi vaihtaa esimerkiksi Tuulaksi.
Luulin, että ampiainen voi pistää sinua vain kerran. Kuulin, että ampiaiset kuolevat piston jälkeen ja ajattelin, että jokaista ihmistä kohtaan on yksi ampiainen ja sen jälkeen olet immuuni niille, kuten vesirokolle.
Vierailija kirjoitti:
Väitin kaverilleni kiven kovaa että lapset syntyy peräreiästä.
Sun kaveri taisi jo vastata tähän ketjuun :D
Luulin, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, mutta ihmiset ovat tehneet minulle erittäin selvästi selväksi se, että minä lievästi heikkolahjainen autisti, jolla on mielenterveysongelmia en todellakaan ole saman arvoisia kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Luulin pienenä, että kauppojen kassamyyjät saavat itse pitää kassaan laitetut rahat.
Minäkin ajattelin, että myyjä saa pitää ne rahat, mitä hän saa asiakkailta ja ajattelin, että ne ovat hänen palkkansa. Sen lisäksi ajattelin, että ruokakaupassa henkilökunta saa vapaasti syödä ja juoda siellä myynnissä olevia tuotteita ilmaiseksi. Ei ihme, että unelma-ammattini olikin kaupan myyjä, kun luulin sen olevan todella helppo ja hauska ammatti, kun saa syödä koko ajan kaikkia herkkuja ja sitten saa vielä rahaakin siitä kun myy asiakkaille niitä tuotteita.
Luulin että aikuiset pyytävät anteeksi kun ovat tehneet väärin, ihmettelin miksi täti oli vihainen, kun käskin hänen sanoa anteeksi.
Äitini opetti iltarukouksen Levolle laske Luojani, armias ole suojani. Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. Kouluikään asti ihmettelin, mitä se SIKA rukouksessa tekee, kunnes tajusin, että sijaltain on sama kuin vuoteeltain tai sängyltäin. Oli vanhahtavaa suomea jo 50-luvulla.
Luulin että Walt Disney on piirtänyt kaikki Aku Ankka sarjakuvat koska alussa oli aina vain hänen nimensä. Ihmettelin miten piirrostyyli vaihteli niin paljon samalla miehellä.
Jännää miten yleistä on ollut että luulee kissoja tytöiksi ja koiria pojiksi, aina kun joku tekee tämmöisen aiheen niin monta vastaa sen, myös muilla fooruimeilla ja toisilla kielillä. Mistähän se juontaa juurensa 🤔 .
Minä luulin pienenä että lapset ostetaan anttilasta, isoveli kertoi kuinka minut kuulemma ostettiin anttilan alennusmyynneistä.
Olimme jossain hotellissa ,jonka kylpyhuoneessa oli bidee-allas. Isosisko kertoi sen olevan alapesua varten. Minä kuulin väärin ja ymmärsin, että allas oli jalanpesua varten. Sisko meinasi kuolla nauruun, kun myöhemmin yllätti minut "jalanpesualtaalta" jalkoja pesemässä. Olin silloin ehkä neljännellä luokalla ja muistan, että tämä hävetti minua pitkään.
Minä luulin, että aikuiset ovat viisaita; vaikka väälillä ihmettelinkin niiden höpötyksiä.
Luulin, että sairaalassa leikkauksen jälkeen saa aina syödä pelkästään paljon jäätelöä, ja siksi olisin itsekin halunnut joutua johonkin leikkaukseen. Kotiin ostettiin kyllä jäätelöä, mutta jotenkin ajatus siitä sairaalassa kuulosti mielestäni hienommalle :D
Luulin pienenä, että Japani, Norja ja Espanja kuuluivat jotenkin yhteen, olivat liittoutuneet keskenään, koska kaikkien maiden nimissä oli ja-tavu.
:D
Minulle kerrottiin ollessani 3-vuotias, että äidin mahassa oli vauva. Minä olin sitten luullut, että se on mahalaukussa samassa paikassa missä ruokakin on ja kysyin äidiltä huolissani, että mitä jos se vauva syö kaikki äidin ruoat sieltä mahasta tai tulee sitten pois kun äiti käy kakalla.
Että ruotsinkielisten tv-uutisten uutislukija aloitti aina toivottamalla "Flofton".
Vierailija kirjoitti:
Äitini opetti iltarukouksen Levolle laske Luojani, armias ole suojani. Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. Kouluikään asti ihmettelin, mitä se SIKA rukouksessa tekee, kunnes tajusin, että sijaltain on sama kuin vuoteeltain tai sängyltäin. Oli vanhahtavaa suomea jo 50-luvulla.
'
Minä olin jostain kuullut tuon rukouksen ja rukoilin sen aina hiljaa mielessäni kun menin nukkumaan. Eräänä iltana aloin ihmettelemään, että miksi siinä sanotaan, että "Sijaltalainen jos nousisi, Taivaaseen ota tykösi". Ihmettelin sitä aina joskus kunnes minulle lopulta selvisi, että se menee niin, että "Sijaltain jos en nousisi".
Luulin, että merten/järvien pohjassa on mahdottoman isoja tulppia, Ja jos tulpan vetää pohjasta irti, niin vesi valuu maan sisään.