Miesystävä uskottelee aina tietävänsä ihan kaiken. Onko tuo pysyvä piirre?
Tapailun alussa ajattelin, että ehkä hän on vaan epävarma ja haluaa antaa itsestään perehtyneen kuvan, mutta nyt toi alkaa jo vähän pitkästyttää. Aihe voi olla lähes mikä tahansa, jopa sellainen, josta hän ei oikeasti tiedä mitään, ja silti mulle on viimeisen kuukauden aikana selitetty enemmän tai vähemmän ontuvasti mm. mitä erilaiset remontit maksaa, mistä moraali on peräisin, minkälainen auto on hyvä, miten kannattaa sijoittaa ja miten syödään oikein. Kuten arvata saattaa, mikään tästä suuresta tietämyksestä ei näy hänen omassa elämässään: esim. varallisuutta on vähän, vyötärönympärystä paljon. Onko tällainen selittäjä patologisesti ja pysyvästi tällainen vai voiko hän muuttua? Onko kenenkään mies rauhoittunut ja lopettanut selittämisen suhteen vakiinnuttua?
Kommentit (47)
Siskoni exä oli tällainen. Ihan sietämätöntä. He seurustelivat aika lyhyen aikaa, joten ei tultu sillä tavalla tutuiksi, että olis kehdannu sanoa, että nyt se turpa kiinni. :D
Tuttuni on paitsi miesselittäjä, hiukan luulosairas. Se on diagnosoinut itsellään mm. väsymyoireyhtymän kun ei meinaa saada mitään aikaan. Löin kerran vähän lisää vettä myllyyn ja sanoin, että ai hitsi, mullakin muuten varmaan on toi, ihan samat oireet. Hän siihen, että ei minulla niitä selvästikään ole, kyllä hän tietää kun hän on perehtynyt ja hän jotenkin senkin nyt sitten päältä päin näki, miten väsynyt olen tai en ole.
Besserwisser-miehiä on yllättävän paljon. Nämä kaikkitietävät tulevat neuvomaan jopa ammattimiehiä. Tuttava teetti kattoremontin ja naapurin mies tuli siihen itsepäisesti jankkaamaan, että vanha katto oli jätetty alle, vaikka sitä varten oli jätetty oma kontti. Ei uskonut millään, että vanha katto oli poistettu. Samainen naapurin mies väitti myös , että tuttava olikin nyt kahden asunnon loukussa, vaikka oli ostanut vain vapaa-ajan asunnon. Toiselle tuttavalle teetettiin salaojaremontti, ja eikös siinäkin kaikkitietävä naapurin mies tullut venkoilemaan salaojamiehille, että ojat kaivettu liian syvälle. Muitakin ihan uskomattomia juttuja nämä kaikkitietävät ovat väittäneet, vaikkeivat edes tiedä asioiden laitaa, tyhmiä kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Besserwisser-miehiä on yllättävän paljon. Nämä kaikkitietävät tulevat neuvomaan jopa ammattimiehiä. Tuttava teetti kattoremontin ja naapurin mies tuli siihen itsepäisesti jankkaamaan, että vanha katto oli jätetty alle, vaikka sitä varten oli jätetty oma kontti. Ei uskonut millään, että vanha katto oli poistettu. Samainen naapurin mies väitti myös , että tuttava olikin nyt kahden asunnon loukussa, vaikka oli ostanut vain vapaa-ajan asunnon. Toiselle tuttavalle teetettiin salaojaremontti, ja eikös siinäkin kaikkitietävä naapurin mies tullut venkoilemaan salaojamiehille, että ojat kaivettu liian syvälle. Muitakin ihan uskomattomia juttuja nämä kaikkitietävät ovat väittäneet, vaikkeivat edes tiedä asioiden laitaa, tyhmiä kun ovat.
Varmin tapa kerätä kaikki naapuruston miesselittäjät paikalle on alkaa naisena vaihtamaan itse auton talvirenkaita pihassa. Tulevat siihen vuoron perään nojailmaan ja jakamaan viisauksiaan renkaiden vaihtamisesta.
Oot vissiin tavannut mun exän. Juma liste miten ärsyttävä pojannulikka, jolla oli kyllä joka asiaan sanansa sanottavana vaikkei yleensä mistään ollutkaan mitään kokemusta. Heivaisin tollasen tyypin saman tien. Selittäköön keskenään!
Mun mies on tuollainen. Vanhemmuuttaan vain pahentunut. Oi luoja, jos minulla olisi valkoisen keskiluokkaisen miehen itsetunto. No ei ole, enkä jaksa kinastella. Annan miehen päristä, teen miten olen ajatellut ja miten oman näkemykseni mukaan on parasta. En korjaile miehen vääriä tietoja, möyhötköön niillä pitkin kyliä.