Vaateliikkeet menee konkurssiin, koska ihmisillä ei ole varaa ostaa
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ihmisistä on vaatteita niin paljon, että ihan hyvin voi moni olla vaikka puoli vuotta
Suurimmalla osalla on niin paljon vaatetta, että voi olla vaikka pari vuotta ostamatta mitään. Puoli vuotta ei ole aika eikä mikään. Kannattaa jokaisen kokeilla, se on yllättävän vapauttavaa vaikka ei varsinaisesti harrastaisikaan shoppailua.
Juu voisi elää vaikka loppuikänsä ostamatta uusiavaatteita.
Harmi vaan että saavat muodin muuttumaan niin että muutaman vuoden vanhat vaatteet näyttävät järkyttävän epämuodikkailta. Esim nykyisin ei oikein kehtaa pitää tiukkoja vaatteita, kun muodissa on isot ja leveät vaatteet. Kumma että noi muodin luojat saavat tämän aikaan, ja me tyhmät naiset mennään tähän hörhöilyyn mukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on työmarkkinatuella 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä laittamassa kirjoja hyllyyn kirjastossa niin kyllä vaatteet täytyy kirpputorilta ostaa ja hiukset leikkaa puoliso.
Olen saanut sukulaisilta myös käytettyjä vaatteita ja kodintavaroita ja käytån niitä mielelläni. Tänne vaan.
Toisen romu on toisen aarre.
Minulla on olohuoneessa kirpputorilta ostetut verhot. Luulin jo ensin, että ei ole rahaa olohuoneen verhoihin, mutta sitten joku myi kirpputorilla 6 eurolla verhot ja ne on nyt meillä ikkunassa.
Trade Hönö Tiaisen asunto on täynnä kirppiskamaa, verhoja peittoja, pussilakanoita ymv
Siinäpä kelpo perintö ongelmaisille jälkeläisille. Ellei iske tuholaiskuoriaiset Hönön homekämppään!
Moni käy sovittamassa ja katsomassa kivijalka kaupassa ja menevät kotiin tilaamaan nettikaupasta saman tuotteen
Ostin viime vuoden keväällä takin, joka kestää 10 vuotta. Edellinen vastaava takki kesti sen 10 vuotta, joten odotan lähtökohtaisesti että uusi takki kestää myös. Ja se on takki, jota voi käyttää muuten, paitsi ihan kovilla pakkasilla.
Vaatteita ja kenkiäkään en ole pitkään aikaan ostanut uusia. Viimeksi olen uusinut lähinnä alushousuvarastoani ja heittänyt rikkinäisiä pois.
Vaelluskengistä on pohjat irtoamassa, joten sellaiset olisi ajankohtaista ostaa. Menevät sitten nekin seuraavan 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Moni käy sovittamassa ja katsomassa kivijalka kaupassa ja menevät kotiin tilaamaan nettikaupasta saman tuotteen
Itse tein näin rinkkaostoksen kohdalla. Netistä sai ainakin 30 euroa halvemmalla.
Minä päätin jo kesällä, etten osta uusia vaatteita
ennen kuin entiset ovat kuluneet loppuun. No okei, jotain ulkotakkeja ja kenkiä voin ostaa tarvittaessa, mutta muuten en. Esim. huiveja minulla on loppuelämäksi. Se on vaan ollut niin helppoa ostaa ohimennen jotain pientä kivaa, mutta nyt se on loppu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni Suomessa on ollut lama yli kymmenen vuotta.
Mitä 😂😂
Niin. Se alkoi Amerikasta vuonna 2008 ja levisi sitten tänne Suomeenkin. Siitä ei ole vielä noustu. Mutta eiväthän Jonnet muista vuotta -08 edeltävää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri t-paidan viidellä eurolla ja mekon kolmella eurolla. Alennusmyynnistä toki. Ei niitä tähän aikaan vuodesta voi käyttää, mutta toivon mukaan kesä vielä tulee.
Tästä syystä en käy kirpputoreilla. Samalla hinnalla, tai jopa halvemmalla saa alennusmyynnistä uusia vaatteita.
Tuossa puhuttiin viiden euron t-paidasta. Kirpputorilta t-paidan saa eurolla, joskus halvemmallakin.
Kyllä niistä Kontti-kirpparilla saa pulittaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Asun Turussa, muutamia kivijalkaliikkeiden tiloja jo tyhjillään ydinkeskustassa. Joka korttelissa on 3-5 kampaamoa tai kynsisalonkia parhailla paikoilla. Ei hyvältä näytä.
Sama taitaa koskea useimpien suomalaisten kaupunkien ydinkeskustaa. Ne isoimmat liikkeet ovat muuttaneet kauemmaksi keskustan kalliiden vuokrien takia. Monet eletroniikkaliikkeet ja huonekaluliikkeet taitavat tarvita sen verran paljon tilaa tuotteilleen että ei niiden kannata edes harkita liikkeen avaamista keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000, moni perii vanhempansa vaatteet, astiat, verhot, kalusteet ja liinavaatteet ja varmaan osa menee myyntiin.
No eihän tässä keski-ikäisenä miehenä tarvitse varmaan enää vaatteitakaan ostaa kun voin odottaa periväni äidin garderoobin jossain vaiheessa.
Voivat kyllä salilla katsoa pitkään mummomallin alusvaatteita ja rintaliivejä kun riisun mekon päältäni.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ihmisistä on vaatteita niin paljon, että ihan hyvin voi moni olla vaikka puoli vuotta ostamatta mitään. Siinä ajassa moni yritys kaatuu. Itse asiassa tästä puhutaan mielestäni yllättävän vähän, että kovat ajat tulee olemaan (ja ehkä on jo) monilla yrityksillä, ei vain yksityisillä ihmisillä sähkö- ja ruokalaskujensa kanssa. Ja kun yrityksiä kaatuu, siinä kaatuu moni ihminenkin...
Puoli vuotta? Suurin osa pärjäisi viisi vuotta, ellei ryömimällä liiku.
Moni taitaa pärjätä ainakin vuoden ilman uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime vuoden keväällä takin, joka kestää 10 vuotta. Edellinen vastaava takki kesti sen 10 vuotta, joten odotan lähtökohtaisesti että uusi takki kestää myös. Ja se on takki, jota voi käyttää muuten, paitsi ihan kovilla pakkasilla.
Vaatteita ja kenkiäkään en ole pitkään aikaan ostanut uusia. Viimeksi olen uusinut lähinnä alushousuvarastoani ja heittänyt rikkinäisiä pois.
Vaelluskengistä on pohjat irtoamassa, joten sellaiset olisi ajankohtaista ostaa. Menevät sitten nekin seuraavan 10 vuotta.
Et ole suutarista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päässyt siihen onnelliseen tilanteeseen että valikoimissa on tusina laadukasta vaatebrändiä ja puolen tusinaa jalkinemerkkiä joiden tuotteet uskallan ostaa netistä pelkän koon perusteella.
Aika koomista että esim. takeissa koko voi olla välillä M - XL ja jalkineissa 42-44 mutta samat valmistajat näyttävät tekevän vuodesta toiseen systemaattisesti saman kokoisia tuotteita joten riittää kun on kerran ostanut joko liikkeestä tai netistä tuurilla sopivan ja tilaa jatkossa tältä brändiltä juuri samaa kokoa.
Ainoastaan farkut ja (puvun)housut ovat sellaisia jotka joudun sovittamaan vielä liikkeessä. Vaellus/ulkoiluhousutkin uskaltaa ostaa em. merkeiltä ihan koon mukaan.
Suomessa vaateliikkeissä takki maksaa 200€ ja saman tai vastaavan saa ulkomaisesta nettikaupasta alle 100€. Monihan käy vaateliikkeissä vain sovittamassa ja tilaavat nettikaupasta.
Mun tekee ikävä Seppälää.. Yhä..
Rytkyjä on ainakin kymmeneksi vuodeksi. Nykyisistäkään pidä kuin ehkä max. 30 %, pitäisi käydä heittämässä loput keräyslootaan. Kenkiä en tilaa enää ikinä netistä, yleensä aina mennyt vituiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurehko lomakeskus Huhmari Pohjois-Karjalassa meni tällä viikolla konkkaan. Eivät enää pystyneet toimimaan hintojen nousun ja asiakkaiden kadon vuoksi.
Kyllä tässä ankara pudotuspeli alkaa alalla kuin alalla.
Mediassahan oli juuri juttua siitä miten kylpylät yrittävät pitää lipun hinnat ennallaan ja pudottaa sen sijaan kylpylän, suihkujen ja saunojen lämpötiloja tai sulkea osan saunoista kokonaan.
Pelottavaa miten pihalla kylpylät ovat omasta liiketoiminnastaan. Kuka muka maksaa kylpylästä mitään päästäkseen sinne palelemaan? Sen voi tehdä kotonakin ihan ilmaiseksi.
Kylpyläloman perässä pitää yleensä vielä ajaa toiseen kaupunkiin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ja ottaa huone kylpylästä tai hotellista ettei tarvitse ajaa kieli vyön alla yötä myöden kotiin vaan voi samalla käydä rauhassa lomailemassa toisessa kaupungissa.
Kokonaishinta reissulle on sitä luokkaa että pienempi paha on maksaa kymppi lisää trooppisen kylpylän lipusta kuin koko reissun kulut aivan perseestä olevasta kylpyläkokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000, moni perii vanhempansa vaatteet, astiat, verhot, kalusteet ja liinavaatteet ja varmaan osa menee myyntiin.
No eihän tässä keski-ikäisenä miehenä tarvitse varmaan enää vaatteitakaan ostaa kun voin odottaa periväni äidin garderoobin jossain vaiheessa.
Voivat kyllä salilla katsoa pitkään mummomallin alusvaatteita ja rintaliivejä kun riisun mekon päältäni.
😂😂 Näin keski-ikäisenä akkana ei paljoa äitini perintömekot kiinnostele, ei ne ole mitään marimekkoa tai muutakaan suomidesignia vaan ihan Seppälää, prismaa ja Tokmannia. Astioita, huonekaluja ja lakanoitakin on omasta takaa jo, onhan tässä useampi vuosi omaa perhettä pyöritetty kaikki on pitänyt olla omasta takaa. Ennemminkin se on ongelma, että yhden asunnon verran tavaraa tulee omalle kontolle, kun ennestäänkin on kaapit ja nurkat täynnä eikä mitään tarvetta uusille.
No oletkos alkanut hankkia niitä laadukkaita huonekaluja, taidetta jne.