Minkä ikäinen olet, entä minkä ikäisen ihmisen kanssa voisit olla parisuhteessa?
Minkä ikäinen olisi nuorin ja vanhin henkilö, jonka kanssa voisit olla parisuhteessa? Tietenkään se ikä ei ole ainoa kriteeri kumppanille, mutta kyllä se sentään jotain merkitsee.
Kommentit (70)
Olen 54 v nainen. Mies saisi olla +8 v vanhempi tai -2 v nuorempi.
Nyt hän on 1 v vanhempi.
Olen 33, voisin olla suhteessa noin 27-40-vuotiaan kanssa.
45v mies ja käytän +-5 vuotta deittisivuilla sekä -sovelluksissa. Tässäkin toki puskuria, koska todellisuudessa 3-4 vuotta on todennäköisin maksimi. Tuota vanhemmat harvemmin ovat vetoavia ja oletan itseäni nuorempien suhtautuvan samoin, jos he katsovat itseään vanhempia ns. sillä silmällä.
M37 ISO kirjoitti:
Onneksi antiikin Kreikan viisaat laskeskelivat tällekin jo kaavan aikoinaan, niin ei meidän tiedon rääpäläiden tarvitse näitä miettiä.
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten:
X= 25 (oikeaoppisesti pyöristettynä)
Niin että sitten 47-vuotiaana menen ilman avioehtoa naimisiin jonkun rikkaan 80-vuotiaan kanssa? Ja yli 50-vuotiaille naisille ei ole sitten enää juuri mitään vaihtoehtoja miehissä, koska kaikki heidän ikäisensä miehet kuvittelee saavansa jonkun 32 vuotiaan ja tuolta väliltä olevat miehet myös itseään reippaasti nuoremman.
Aika yksinäisiä eläkepäiviä monille tiedossa tuolla logiikalla.
N31, varmaan Max joku 37. Oma mies on reilut kaksi vuotta vanhempi mikä on aika ideaali.
Vierailija kirjoitti:
Olen 38 ja voisin seurustella 35-52-vuotiaan miehen kanssa.
Sama ikä ja sama ikähaarukka minulla. Vanhin mies, jonka kanssa olen ollut, oli 21 vuotta vanhempi eli silloin 55 (nyt siis 59) ja koin että se ikäero oli jo vähän sosiaalisesti hankala, vaikka seksi olikin parasta, mitä olen saanut. Kauheasti nuorempia en ottaisi, kun kolmikymppiset miehet on usein vielä vähän lapsellisia.
Olen 59, jos nyt menisi puoliso vaihtoon niin ikäraja olisi noin 50-65. Etenkään yläikärajasta en joustaisi.
N59
Vierailija kirjoitti:
M37 ISO kirjoitti:
Onneksi antiikin Kreikan viisaat laskeskelivat tällekin jo kaavan aikoinaan, niin ei meidän tiedon rääpäläiden tarvitse näitä miettiä.
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten:
Niin että sitten 47-vuotiaana menen ilman avioehtoa naimisiin jonkun rikkaan 80-vuotiaan kanssa? Ja yli 50-vuotiaille naisille ei ole sitten enää juuri mitään vaihtoehtoja miehissä, koska kaikki heidän ikäisensä miehet kuvittelee saavansa jonkun 32 vuotiaan ja tuolta väliltä olevat miehet myös itseään reippaasti nuoremman.
Kaippa tuossa viisaudessa on sisällytettynä jokin sisäpiirimäinen oletus, eli tuo koskee lähinnä foorumin fiksuja ja filmaattisia. Rahvas ahertaa omiaan toisaalla, eikä muutenkaan ymmärrä syviä keloja vaikka mitä tekisi. Nykypäivä tuonkin on jo todistanut sittemmin todeksi.
Naisille lisääntymisbiologia on armotonta aikaikkunan osalta, mikä tuossa alunperin mainitussa kaavassa ilmenee. Ihmiselämä ei ole enää niin selviytymis- ja lisääntymiskeskeistä, tai ei ainakaan ole ollut viime vuosikymmeninä, joten sinänsä ei kannata ihmetellä että vanhoissa ikäpolvissakin inhorealistiset realiteetit ohjaavat yksinäisyyden pelkoisia toistensa luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 38 ja voisin seurustella 35-52-vuotiaan miehen kanssa.
Sama ikä ja sama ikähaarukka minulla. Vanhin mies, jonka kanssa olen ollut, oli 21 vuotta vanhempi eli silloin 55 (nyt siis 59) ja koin että se ikäero oli jo vähän sosiaalisesti hankala, vaikka seksi olikin parasta, mitä olen saanut. Kauheasti nuorempia en ottaisi, kun kolmikymppiset miehet on usein vielä vähän lapsellisia.
Kohta neljän kymmenen rajapyykkiä kolkuttelevana naisena Tinderissä ollessa kyllä huomasi, että saman ikäisillä miehillä on usein edelleen joku jatkettu nuoruus menossa. Olin treffeillä itseäni pari vuotta nuoremman miehen kanssa ja koin itseni ihan ikälopuksi, en niinkään ulkonäön vaan jotenkin niiden sen juttujen takia. Bileet ja instagram-kuvaukselliset lomareissut oli tärkeitä. Se katsoi mua vähän typertyneenä kun tajusi, että olen tosissani kun sanon että tykkään puutarhanhoidosta. Nykyinen mies on 11 vuotta vanhempi ja sentään jo enimmät juoksunsa juossut.
Olen 42 ja voisin olla 35-40-vuotiaan miehen kanssa parisuhteessa. Miehet alkavat ukkoutumaan ja jämähtämään tuossa neljänkympin jälkeen poikkeustapauksia lukuunottamatta.
Olen nainen 40+, ja jos oikeasti kolahtaa kunnolla, minkä tahansa ikäinen aikuinen kumppani on periaatteessa mahdollinen. Kuitenkin lapsellisia, mänttejä juttuja naisista yleensä, naispuolisista sukulaisista, naisten ulkonäöstä tai iästä selittävä mies on aina väärä, ihan joka iässä. Oikeasti kovin eri-ikäisen kumppanin kanssa oleminen vaatii hyvin paljon avarakatseisuutta ja joustavuutta molemmilta, ei se ole kaikkia varten.
Olen 40 v nainen ja etsin suurin piirtein itseni ikäistä, mutta voisin kuvitella olevani suhteessa noin 10 vuotta vanhemman tai nuoremmankin henkilön kanssa. Mitään tarkkoja ikärajoja en ole ikinä asettanut, henkinen kypsyys ja henkinen yhteys ei katso ikää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 42 ja voisin olla 35-40-vuotiaan miehen kanssa parisuhteessa. Miehet alkavat ukkoutumaan ja jämähtämään tuossa neljänkympin jälkeen poikkeustapauksia lukuunottamatta.
Minkä ikäisen kanssa olet nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37 ISO kirjoitti:
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten:
Kaippa tuossa viisaudessa on sisällytettynä jokin sisäpiirimäinen oletus, eli tuo koskee lähinnä foorumin fiksuja ja filmaattisia. Rahvas ahertaa omiaan toisaalla, eikä muutenkaan ymmärrä syviä keloja vaikka mitä tekisi. Nykypäivä tuonkin on jo todistanut sittemmin todeksi.
Naisille lisääntymisbiologia on armotonta aikaikkunan osalta, mikä tuossa alunperin mainitussa kaavassa ilmenee. Ihmiselämä ei ole enää niin selviytymis- ja lisääntymiskeskeistä, tai ei ainakaan ole ollut viime vuosikymmeninä, joten sinänsä ei kannata ihmetellä että vanhoissa ikäpolvissakin inhorealistiset realiteetit ohjaavat yksinäisyyden pelkoisia toistensa luo.
Tässähän kysyttiin, että minkä ikäisen kanssa voisit olla parisuhteessa, ei sitä, että minkä ikäisen kanssa voisit lisääntyä? Minä olen ainakin lapseni tehnyt jo. Jaksaisin uskoa, ettei vaikkapa sinkku 60v mies useimmiten haikaile myöskään enää vauvavuosia itselleen, ehkä lapsenlapsia enemminkin. Toisin sanottuna hitusen säälittää nuo lapsensa lapsentekoiässä tekemättä jättäneet miehet, ketkä vinkuu, että tarttis saada joku itseä vähintään 20v nuorempi kumppani. Ovat kyllä ihan syystä olleet naisettomia silloin 30-vuotiaanakin.
N38
39, mutta kun en passaa avioliittoon enkä ole koskaan edes seurustelua tahi kihloissaoloa edes harjoitellutkaan, niin en halua myöskään susisuhteeseen enkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37 ISO kirjoitti:
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten:
Ihan yhtä armotonta se on miehille. Ei nainen kelpuuta vanhaa ukkoa lastensa isäksi. Täällä oli juuri 43-vuotias mies joka ei ollut ikinä seurustellut ja häntä lohdutettiin että hyvin ehtii perheen perustaa. Miten tuollainen muka saa itselleen tarpeeksi nuoren naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37 ISO kirjoitti:
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten:
Siis tuo kaavahan ei ole mikään viisaus, vaan tuota on joskus käytetty kertomaan kuinka suuri ikäero vielä sosiaalisesti voidaan suurinpiirtein hyväksyä. Se siis on sosiaalinen maksimi, ei siis lainkaan mikään suositus. Jotkut nuorempien perässä juoksijat ovat sitten kuvitelleet että tuo ikäero olisi joku tavoiteltava asia.
Suhteen toimivuuden kannalta todellisuudessa suositellaan maksimissaan 7 vuoden ikäeroa.
Olen 31-vuotias nainen ja voisin seurustella 25-39-vuotiaan miehen kanssa, mutta mieluiten korkeintaan muutama vuosi suuntaan tai toiseen.
X= (Y/2) + 7
,missä Y=37
Täten: