Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko kellään ideoita minulle työn vaihtamisen suhteen?

Vierailija
27.10.2022 |

Taustaa sen verran, että olen 45-vuotias, pitkä oman alan ura takana, mutta aika kapean sektorin tehtävissä, olen tehnyt aika samaa aina, edeten vain koko ajan vaativampiin tehtäviin ja vastuisiin. Koulutusta vähän enemmän kuin vain pelkkä maisteritutkinto. Nykyinen työ on kuitenkin sellaista, että sitä ei voi tehdä etätyönä, ei edes jollain toisella työnantajalla. Ja vaativa työnkuva ja kovat vastuut ei tunnu enää omilta, ruuhkavuosissa ei oikein ole nää jaksamistakaan niihin. Elämäntilanteen vuoksi etätyö olisi aika välttämätön minulle. Nykyinen työnantaja ei suostu muuttamaan työtäni yhtään helpommaksi ja tosiaan etä ei onnistu. Eli työtä on vaihdettava. Nykyinen palkka on noin 5000, mutta olen valmis vaikka 20 % pienempään palkkaan, jos saisin etätyön ja ehkä vähän helpomman työn.

Olen hakenut paljon sellaisia general-tyyppisiä töitä, joihin vaaditaan muodollisena pätevyytenä maisterikoulutus, ei tärppää, en pääse edes haastatteluun. Lisäksi olen hakenut paljon sellaisia töitä, joihin ei vaadita edes tuota maisterikoulutusta, vaan matalampi riittää, en pääse edes haastatteluun.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet kirjoittanut hakemukset rehellisesti: etsit tarkoituksella vaatimattomampaa työtä, sillä haluat panostaa itseesi ja helpottaa arjen ha työn yhdistämistä? Että nykyinen vie liikaa voimavaroja ja olisit enemmän kuin tyytyväinen vähempäänkin.

Vierailija
2/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Noin suunnilleen?

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja työskentelen IT-alalla. Projektipäälliköistä on kova kysyntä ja kokemusta arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ylennyksiä ole pakko ottaa vastaan. Miksi suostuit ylenemään? Itse kyllä ihmettelen, kun taas puolisoni on edennyt johtotasolle, niin onnistuu etätyötkin.

Toinen tuttava taas alensi itsensä töissä. Irtisanoi tietyt vastuutehtävät itseltään, paljon stressittömämpää työtä nyt ilman vastuuta ja palkka suht sama.

Vierailija
4/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Noin suunnilleen?

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja työskentelen IT-alalla. Projektipäälliköistä on kova kysyntä ja kokemusta arvostetaan.

Pk-seudulla. En ole it-alalla. Voisiko siis silti päästä projektipäälliköksi? Ap

Vierailija
5/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet kirjoittanut hakemukset rehellisesti: etsit tarkoituksella vaatimattomampaa työtä, sillä haluat panostaa itseesi ja helpottaa arjen ha työn yhdistämistä? Että nykyinen vie liikaa voimavaroja ja olisit enemmän kuin tyytyväinen vähempäänkin.

Ei noin kannata kirjoittaa. Ei tuollaista haluta palkata. 

Vierailija
6/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ylennyksiä ole pakko ottaa vastaan. Miksi suostuit ylenemään? Itse kyllä ihmettelen, kun taas puolisoni on edennyt johtotasolle, niin onnistuu etätyötkin.

Toinen tuttava taas alensi itsensä töissä. Irtisanoi tietyt vastuutehtävät itseltään, paljon stressittömämpää työtä nyt ilman vastuuta ja palkka suht sama.

En ole saanut ylennyksiä vaan meillä vain kokeneimmat joutuu tekemään vaikeimmat työt ja ottamaan vaikeimmat vastuut. En ole myöskään johtotehtävissä vaan asiantuntija vain. Ap

Vierailija
7/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt kapeasti samaa aina, voi olla hankalaa päästä yleisiin töihin. Mistä työnantaja voisi päätellä sinun pystyvän sellaisiin?

Kyseenalaistan että samalla alalla aina työskentely tarkoittaa, että työt ovat yhä vaativampia. Jos työtä ei voi tehdä etänä, onko kuitenkin jotain käytännön järjestelyä? Voitko korostaa sitä puolta? Tosin jos haluat etätöihin, sekin on ongelma.

Vierailija
8/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset haluavat edetä ja yletä, joten mun mielestä jos haet alempaa työtä nykyiseen verrattuna, asia tulee esittää jollain tavalla hakemuksessa. Muutoin työnantajat luulevat ettet ymmärrä mitä paikkaa haet tai että lähdet kohta pois kun huomaatkin että se onkin alemman tason pesti. Ehkä noista syistä et pääse haastatteluihin. Toinen voi olla se, että koulutuksesi on liian korkea haettavaan tehtävään tai työkokemuksesi. Siksi on hyvä selventää että tarkoituksella haet juuri sellaista työtä.

Vierailija
9/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset haluavat edetä ja yletä, joten mun mielestä jos haet alempaa työtä nykyiseen verrattuna, asia tulee esittää jollain tavalla hakemuksessa. Muutoin työnantajat luulevat ettet ymmärrä mitä paikkaa haet tai että lähdet kohta pois kun huomaatkin että se onkin alemman tason pesti. Ehkä noista syistä et pääse haastatteluihin. Toinen voi olla se, että koulutuksesi on liian korkea haettavaan tehtävään tai työkokemuksesi. Siksi on hyvä selventää että tarkoituksella haet juuri sellaista työtä.

En minä ainakaan halua. Kommunistihallituksen hyvätuloisten riistopolitiikka ei kannusta yhtään ylenemään. Vastuut kasvaa mutta agressiivinen veroasteikko pitää huolen, että käteen ei jää mitään. Kaikki menee veroina vieraiden ihmisten elättämiseen. Olisin saanut firman sisällä vaativamman duunin ja liksa olisi noussut 7,5 t€:sta reilut 1500 €. Vastasin ei kiitos.

Vierailija
10/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdia toivoa 20 % pienempää palkkaa, jos hakee uudenlaisiin töihin. 

Aloittaminen pari tonnia pienemmästä palkasta on realistisempaa.

Vierailija
11/11 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absurdia toivoa 20 % pienempää palkkaa, jos hakee uudenlaisiin töihin. 

Aloittaminen pari tonnia pienemmästä palkasta on realistisempaa.

Ap:n palkka on 5000. Pari tonnia pienempi olisi 3000. Harvassa on koulutettujen ihmisten työt, joisss brutto olisi vain 3000.

Ap olisi valmis työhön palkalla 4000.