Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?
Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?
Kommentit (5592)
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäreillä Helly Hansenin takki esittämisen takia, pitää esittää kuuluvansa ylempään luokkaan?
Helly Hansen ylemmän luokan merkki ;DDDD ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ai jai jai ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Hönö vauhdissa ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Monesti tapaa alemman sosiaaliluokan ihmisillä karua käytöstä esim kiroilu, tupakointi, kaljoittelu, tatuoinnit yms semmoinen.
FYI!! Köyhiä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkäreillä Helly Hansenin takki esittämisen takia, pitää esittää kuuluvansa ylempään luokkaan?
Eräs läheiseni, joka ei ole asunut Suomessa kymmeniin vuosiin, oli visiitillä ja näki ihmisillä HH takkeja. Oli ihmeissään, kun oletti sen tarkoittavan Heil Hitler.
Vierailija kirjoitti:
Sosioekonomisen yläluokan tuntomerkit itsessäni
Akateeminen perhetausta
Kulttuuriharrastukset lapsesta alkaen
Eksklusiiviset harrastukset (vuorikiipeily, tieteet, taide, ...)
Korkeakoulutus
Intohimoja herättävä työ
Monipuolinen kielitaito
Kansainvälisyys (opiskelu, harrastukset, työ)
Tiedostava ja vastuullinen rahankäyttö
Älykäs seura
Elämästä nautiskelu
- minä DI
Hei! Älä koskaan ikinä muutu (köyhäksi) pysy aina sellaisena kuin nyt oot (rikas). Täällä on jo liikaa sellaisia (persaukiset!) jotka tekevät niin (pikavippejä, köyhtymistä, leipäjonoa)!
Tatuoinnit on työväenluokan ja sivistymättömän väestön varma mekki, liukuvärjätyt hiukset, tekokynnet, täytteet eri puolilla kehoa, tupakointi, huonot käytöstavat, kouluttamattomuus ja kiroilu. Sivistynyt, koulutettu väestö erottuu em. merkeistä hyvin selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuon Hönön sosiaaliluokka ilmenee konkreettisesti tuosta vaatteiden korostamisesta. Etenkin kovin vaatimattomista oloista lähteneet yrittävät peittää alhaista statustaan koreilemalla. Usein heillä kuitenkin määrä korvaa laadun, eikä tunnu edes olevan tietoa laadukkaista ja kestävistä tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs läheiseni, joka ei ole asunut Suomessa kymmeniin vuosiin, oli visiitillä ja näki ihmisillä HH takkeja. Oli ihmeissään, kun oletti sen tarkoittavan Heil Hitler.
Enpä usko. Kovin kaukaa haettua ja outoa, että pelkät kirjaimet toisivat tuon mielleyhtymän.
Ja merkkihän on kai norjalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin tuon merkkinen takki on osana romanien kansallispukua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Akateeminen mutta inhoan tauointeja, olutta, väkeviä, tupakanpolttoa.
Olen rahoitusalalla asiantuntija isossa pörssiyhtiössä ja työni on kansainvälistä.
Palkka on hyvä ja pukeudun pakostakin business tyyliin ja laadukkaasti, mm lempi vaatemerkkini on Suomalainen Andiata.
Minulla on pitkät, hyvinhoidetut hiukset ja kynnet. Hoidatan niitä säännöllisesti,
Luen todella paljon, kotonani on yli 3000 kirjaa ja lähellä sydäntä on etenkin terveet elämäntavat ja historia. Kotiini tulee Helsingin sanomat ja Tiede lehti. Auto on Volvo.
Kotini on Helsingissä meren äärellä ja kotini on sisustettu antiikilla.Seuraan aktiivisesti taloutta ja politiikkaa jo ihan työni takia.
Harrastan urheilua ja ruoanlaittoa. Minulla on palkattu oma PT. Inhoan roskaruokaa. En ole ikinä tupakoinut ja olutta inhoan. Pidän hyvistä viineistä. Olen konservatiivi ja esim maanpuolustushenkinen, mieheni työskentelee Puolustusvoimissa.
Veganismi, sivariin ja vihervasemmistolaisuus on minulle vierasta.
Nuorena harrastin kilparatsastusta ja minulla oli kaksi omaa yksityishevosta. Perheeni harrasti purjehdusta.
Oppera ja klassinen musiikki on lähellä sydäntäni. Inhoan Tositeeveetä.
Presidenttimmekö tämän kirjoitti?
Köyhä elämä näkyy siinä, että on aikaa kirjoitella tänne ja lukea toisten samanlaisten kirjoituksia. Mitä presidenttikin juuri sanoi? Ylös, ulos ja lenkille!
Loppujen lopuksi ollaan kaikki maan tomua.
Köyhät ovat lihaksikkaita ja tatuoituja. Urheilupainotteisuus on enemmän tappelulajeissa. Siksi hakkaavat rikkaammat fyysisissä mittelöissä näyttävästi ilman paitaa tatuoituina.
Köyhät ovat aina ollleet se soturiluokka. Rikkaat vähän opelaa kesäisin golffa ja talvisin laskettelevat.
Siinä ei tule hikikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Kovin kaukaa haettua ja outoa, että pelkät kirjaimet toisivat tuon mielleyhtymän.
Ja merkkihän on kai norjalainen.
USA:ssa "HH stands for Heil Hitler". (Tai88). Eipä ne Amerikassa tunne norjalaista Helly Hansenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut että vähän alempaan luokkaan kuuluvat yrittää jotkut esittää jotain yläluokkaisia ostamalla niitä merkkilaukkuja. Mulla oli tällainen työkaveri, joka halusi puhua aina steinerkouluista ja yritystapahtumista. Onnistui saamaan itselleen lipun Slushiin meidän pomolta ja pääsi sinne mukaan. Miehensä on hyvätuloinen, mutta työkaveri tienaa saman kun minä joka asun Keravalla. Tuntui aina et hän pitää mua huonompana vaikka itse samaa luokkaa.
Mua ei vaan kiinnostanut ostella merkkilaukkuja kun tykkään, et tilillä on mielellään aina se 10 000 e pahan päivä varalle.
Miten se voi olla niin vaikeaa tajuta, että osa ihmisistä tykkää vaatteista, koruista ja laukuista eikä he yritä esittää mitään ylempiluokkaista.
Ihmiset tykkää eri asioista ja joillakin se ei mene sinne päänuppiin sitten millään.
Pitäisikö minun sanoa, että ne otti 200000 lainaa ja ottaa luottoja matkoihin ja yrittää esittää ylempää luokkaa.
Juu, ihan selvä juttu. Kukaan ihminen ei tykkää matkustaa, ne matkustaa vain, koska yrittävät esittää ylempää luokkaa kuin mitä ovat, sama juttu kuin vaatteissa.
Juu sitä varten ihmiset ostaa kalliin takin, että yrittävät esittää ylempää luokkaa, ei ne siitä takista tykkää, pitävät rumana.
Sama juttu autoissa. Ihmiset ostavat Mersun, koska yrittävät esittää ylempää luokkaa kuin mitä ovat. Eivät oikeasti tykkää autoista tippaakaan. Ostavat Mersun vain esittämisen takia.[/quote
Tais mennä vähän tunteisiin 😄 Ei pelkkä takki tai yksittäinen laukku tee kestävän pyrkyriå, mutta jos ne jututkin on luokkaa steinerkoulu ja purjevene, vaikka olet kotoisin jostain Vantaalta..
Teen muuten töitä erikoislääkäreiden kanssa ja ne oikeasti on tosi nöyriä ja ystävällisiä verrattuna moneen Wannabe-elitistiin. Eivät jauha mistään steinerkouluista ym.. Eikä heillä näy mitään merkkivaatteita. Purjehtimassa käyvät, mutta puhuvat siitä tosi neutraalin sävyyn. Heille on myös ihan ok, että lapsensa opiskelisi vaikka kosmetologiksi. Näin sanoi vielä ihminen, joka on ylilääkärin virassa.
Eli merkkivaatteet ja pröystäily on yleensä merkki duunarista, joka pyrkii olemaan joku ylemmän luokan ihminen. Oikeasti ylemmän luokan ihminen voi kulkea vaikka verkkareissa, koska ei koe tarvetta korostaa itseään.
Lukekaa se alkuperäinen viesti uudestaan ihan ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut että vähän alempaan luokkaan kuuluvat yrittää jotkut esittää jotain yläluokkaisia ostamalla niitä merkkilaukkuja. Mulla oli tällainen työkaveri, joka halusi puhua aina steinerkouluista ja yritystapahtumista. Onnistui saamaan itselleen lipun Slushiin meidän pomolta ja pääsi sinne mukaan. Miehensä on hyvätuloinen, mutta työkaveri tienaa saman kun minä joka asun Keravalla. Tuntui aina et hän pitää mua huonompana vaikka itse samaa luokkaa.
Mua ei vaan kiinnostanut ostella merkkilaukkuja kun tykkään, et tilillä on mielellään aina se 10 000 e pahan päivä varalle.
Paremmalla sosiaekomomisella asemalla tilillä.on aina väh 100 000 euroa tilillä
Jos köyhä voittaa Eurojackpotissa päävoiton, hänestä tulee kertaheitolla ylintäsosiaaliluokkaa.
kermaperseet ei pärjää vaparissakaan kirjoitti:
Köyhät ovat lihaksikkaita ja tatuoituja. Urheilupainotteisuus on enemmän tappelulajeissa. Siksi hakkaavat rikkaammat fyysisissä mittelöissä näyttävästi ilman paitaa tatuoituina.
Köyhät ovat aina ollleet se soturiluokka. Rikkaat vähän opelaa kesäisin golffa ja talvisin laskettelevat.
Siinä ei tule hikikään.
On se sitten outoa kun lähes kaikilla kamppailusaleilla valtaosa on vähintään keskiluokkaisia. Ne tatuoidut "tappelijat" jos tulevat kokeilemaan lähinnä taputtavat luovuttamisen merkiksi. Enkä puhu mistään aikidoista sun muista vaan mma, bjj, thaikku akselista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmalla sosiaekomomisella asemalla tilillä.on aina väh 100 000 euroa tilillä
Jos köyhä voittaa Eurojackpotissa päävoiton, hänestä tulee kertaheitolla ylintäsosiaaliluokkaa.
Olen tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja. Totta. Olen ihan perusduunia tekevä merkonomi, mutta säästänyt rahaa ja saanut hieman perintörahaa. Olen yrittänyt pitää tilin saldon siinä 10 000 e jos sattuu huonot ajat. No, ne sitten tuli ja jouduin säästöjä käyttämään. Nyt pyrin taas siihen et olis se 10 000 säästössä. Jos ostelisin kalliita vaatteita niin sinne ne rahat hupenis nopeaan.
Sosiaalisesta älykkyydestä ja siitä, että pukeutuu tilanteeseen sopivalla tavalla. Älykkäät eivät vaatteilla komeile, kun tietävät että ne on pelkkää materiaa, mutta ymmärtävät laadun päälle. Jotkut tietty yrittävät pönkittää asemaansa ulkoisilla ominaisuuksilla.
Kieli pois suusta! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Akateeminen mutta inhoan tauointeja, olutta, väkeviä, tupakanpolttoa.
Olen rahoitusalalla asiantuntija isossa pörssiyhtiössä ja työni on kansainvälistä.
Palkka on hyvä ja pukeudun pakostakin business tyyliin ja laadukkaasti, mm lempi vaatemerkkini on Suomalainen Andiata.
Minulla on pitkät, hyvinhoidetut hiukset ja kynnet. Hoidatan niitä säännöllisesti,
Luen todella paljon, kotonani on yli 3000 kirjaa ja lähellä sydäntä on etenkin terveet elämäntavat ja historia. Kotiini tulee Helsingin sanomat ja Tiede lehti. Auto on Volvo.
Kotini on Helsingissä meren äärellä ja kotini on sisustettu antiikilla.Seuraan aktiivisesti taloutta ja politiikkaa jo ihan työni takia.
Harrastan urheilua ja ruoanlaittoa. Minulla on palkattu oma PT. Inhoan roskaruokaa. En ole ikinä tupakoinut ja olutta inhoan. Pidän hyvistä viineistä. Olen konservatiivi ja esim maanpuolustushenkinen, mieheni työskentelee Puolustusvoimissa.
Veganismi, sivariin ja vihervasemmistolaisuus on minulle vierasta.
Nuorena harrastin kilparatsastusta ja minulla oli kaksi omaa yksityishevosta. Perheeni harrasti purjehdusta.
Oppera ja klassinen musiikki on lähellä sydäntäni. Inhoan Tositeeveetä.
Presidenttimmekö tämän kirjoitti?
Et sinä ole, eikä sulla ole muuta kun kateus omistavalle kansanosalle.
Tatuoinnit ja naisilla punainen tai violetti tukka.