Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä?

Vierailija
27.10.2022 |

Miten näkyy jos on korkea tai matala sosiaaliluokka tai sosioekonominen asema?

Kommentit (5592)

Vierailija
3721/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on niin, että jos yläasteikäinen tekee toiselle jotain väkivaltaa ja siitä tehdään rikosilmoitus niin se karsii monta tulevaisuuden ammattia esim. armeijaan liittyvät työt, turvallisuusala, lentäjä.

Miksi annatte lapsienne olla tyhmiä.

No, he voi päästää kauppaan 30 viikkotunnilla, josta saa 1300 netto kuukaudessa.

On surullista lukea noita Helsingin väkivalta uutisia. Niistä nuorista ei ikinä tule mitään. Eivät pääse noihin hienoimpiin ammatteihin.

Tiettyihin ammatteihin on supon tutkinta, myös moneen virastoon.

No niin, olet nyt 22 - vuotias, et pääse poliisiksi etkä upseeriksi etkä lentäjäksi etkä kelaan etkä verotoimistoon etkä etkä, kun olet yläasteella tehnyt toiselle ihmiselle tällaisen väkivaltajutun.

Mutta voisit ehkä päästä luuttuamaan lattioita kauppaan paitsi että niillä on se siivouskone.

Eläkeikäsi on 69, voit pestä siihen asti vessoja eli sellaiset 40 vuotta.

Poika leikki kovista ja machoa yläasteella ja loppuelämä menee sen takia vessoja pestessä.

Muista tulee komeita upseereita ja palomiehiä.

Ja Nato tuo nyt töitä paitsi noille väkivaltaisille nuorille.

Tyhmä on tyhmä

Ääh. Ihan niinkuin. On totta, suurin osa näistä toteuttaa loppuelämänsä sitä tuttua tarinaa. On totta, osa ovista sulkeutuu lopullisesti joissain tapauksissa. Mutta harvassa on silti ne, joiden elämä olisi tuomittu pilantuneeksi alle 20-v. Moni on nuorena tyhmä ja turhan villi. Monelle kasvaa jotain järkeä päähän jossain kohtaa. Maailma on avoin, vaikka menneisyydestä löytyisi melkein mitä vain. Mahdollisuuksia löytyy, toiset reitit voivat olla hankalampia.

Jos sinusta tehdään rikosilmoitus väkivallasta ja se pitää paikkansa niin et noihin ammatteihin pääse. Itse epäilen, että monelle nuorelle vanhemmat ei ole kertoneet tuota asiaa ja pilaavat elämänsä.

Juu, en siis kiellä etteikö nuo kyseiset urat olisi varmasti poissuljettuja tietyillä kriteereillä. Rikosilmoitukset tai syytteetkään tuskin paljoa vaikuttaa, tuomiot on vähän eri asia. Mut oikeastaan koitin sanoa, että muita urapolkuja löytyy jos löytyy motivaatio.

Sori alkaa menemään hieman out of topic.

Vierailija
3722/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole matkannut missään muualla kuin vanhempien mökillä ja asuu jossain pienessä kylässä, niin ei ole maailmankatsomus päässyt juurikaan laajentumaan. Se on ehkä yksi merkki, näisen muiden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipainoa, vaan useammin ovat hoikkia.

Ei hiuslisäkkeitä, tekoripsiä, tekokynsiä tai muita seksistisiä kauneusoperaatioita.

Ovat jossain pintaliitopaikoissa, pankin lainaneuvotteluissa tai luksuspalveluissa kuin kotonaan.

Vierailija
3724/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuvat kulkevat sillein selvästi havaittavassa henkisessä kyyryssä, anteeksi kun olen olemassa häpeä näkyy kauaksi.

Vierailija
3725/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että alemman sosiaaliluokan tunnistaa helposti vaatteista, joiden pitää pesun jälkeen tuoksua (haista) pesu- tai huuhteluaineelle. Mitä enemmän, sitä varmempaa.

Vierailija
3726/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuvat kulkevat sillein selvästi havaittavassa henkisessä kyyryssä, anteeksi kun olen olemassa häpeä näkyy kauaksi.

Me asutaan vuokralla, mutta puoliso ainoa lapsi ja hänen vanhemmilla omakotitalo, mökki meren rannalla sekä 1/4 osa perikunnan talosta johon kuuluu metsää ja peltoa.

Ja mun vanhemmilla omakotitalo ja 2 mökkiä.

Vierailija
3727/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan vuokralla, mutta puoliso ainoa lapsi ja hänen vanhemmilla omakotitalo, mökki meren rannalla sekä 1/4 osa perikunnan talosta johon kuuluu metsää ja peltoa.

Tiedän myös yhden vuokralla asuvan yh-äidin, joka on myös ainoa lapsi. Hänellä vanhemmat eronneet, hän perii 2 asuntoa.

Vierailija
3728/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös yhden vuokralla asuvan yh-äidin, joka on myös ainoa lapsi. Hänellä vanhemmat eronneet, hän perii 2 asuntoa.

Tavallaan kätevää, kun yhteiskunta maksaa vuokrat ja tuet ja saa olla lasten kanssa kotona. Miesystävä kuskaa kauppaan ja maksaa ruokaostoksia. Myös vanhemmat ostaa vaatteita. Ja tulevaisuudessa sitten perii 2 asuntoa.

Vierailija
3729/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen on tyhmä, he kuvittelevat, että työttömän vanhemmat on myös olleet työttömiä ja että työttömän sukulaiset on työttömiä. Luojan kiitos ei työhaastatteluissa kysytä sukulaisista, mulla on sisar poliitikkona. Olen ollut siitä kyllä hiljaa esim. palkkatukityössä, koska silloin kuulen yksikön johtajan ja muiden työntekijöiden oikeat mielipiteet kaunistelematta.

Vierailija
3730/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytyylistä sen huomaa. Alemman sosiaaliluokan nainen vispaa vimmatusti toista kättään kävellessään, ikään kuin saadakseen lisää vauhtia. Ylemmän sosiaaliluokan nainen taas puolestaan liihottelee leijumalla eteenpäin.

Vierailija
3731/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen on tyhmä, he kuvittelevat, että työttömän vanhemmat on myös olleet työttömiä ja että työttömän sukulaiset on työttömiä. Luojan kiitos ei työhaastatteluissa kysytä sukulaisista, mulla on sisar poliitikkona. Olen ollut siitä kyllä hiljaa esim. palkkatukityössä, koska silloin kuulen yksikön johtajan ja muiden työntekijöiden oikeat mielipiteet kaunistelematta.

On myös helpompi opetella töitä, kun ei kytätä, että kuinka hyvin sen sisar oppii tai osaa jotain.

Vierailija
3732/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-81 kirjoitti:

Kun ei ole matkannut missään muualla kuin vanhempien mökillä ja asuu jossain pienessä kylässä, niin ei ole maailmankatsomus päässyt juurikaan laajentumaan. Se on ehkä yksi merkki, näisen muiden lisäksi.

Pienessä kylässä voi elää sivistyneempää elämää kuin tuuttaamalla päästöjä ilmakehään lentokoneessa.

Vierailija
3733/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös helpompi opetella töitä, kun ei kytätä, että kuinka hyvin sen sisar oppii tai osaa jotain.

Eikä tarvitse kuunnella, että sun sisaresi on siinä puolueessa ja sanoi näin.

Tosin johtaja voi joskus ihmetellä, että jonkun päätöksen kohdalla jollain poliitikolla lukee jäävi.

Vierailija
3734/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse kuunnella, että sun sisaresi on siinä puolueessa ja sanoi näin.

Tosin johtaja voi joskus ihmetellä, että jonkun päätöksen kohdalla jollain poliitikolla lukee jäävi.

Pelkäsin ihan hitokseen viimeksi, kun olin palkkatuella, että tulee joku päätös ja sisareni joutuu olemaan jäävi ja sitten johtaja alkaa miettimään, että miksi ja kenen takia.

Vierailija
3735/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Akateeminen mutta inhoan tauointeja, olutta, väkeviä, tupakanpolttoa.

Olen rahoitusalalla asiantuntija isossa pörssiyhtiössä ja työni on kansainvälistä.

Palkka on hyvä ja pukeudun pakostakin business tyyliin ja laadukkaasti, mm lempi vaatemerkkini on Suomalainen Andiata.

Minulla on pitkät, hyvinhoidetut hiukset ja kynnet. Hoidatan niitä säännöllisesti,

Luen todella paljon, kotonani on yli 3000 kirjaa ja lähellä sydäntä on etenkin terveet elämäntavat ja historia. Kotiini tulee Helsingin sanomat ja Tiede lehti. Auto on Volvo.

Kotini on Helsingissä meren äärellä ja kotini on sisustettu antiikilla.

Seuraan aktiivisesti taloutta ja politiikkaa jo ihan työni takia.

Harrastan urheilua ja ruoanlaittoa. Minulla on palkattu oma PT. Inhoan roskaruokaa. En ole ikinä tupakoinut ja olutta inhoan. Pidän hyvistä viineistä. Olen konservatiivi ja esim maanpuolustushenkinen, mieheni työskentelee Puolustusvoimissa.

Veganismi, sivariin ja vihervasemmistolaisuus on minulle vierasta.

Nuorena harrastin kilparatsastusta ja minulla oli kaksi omaa yksityishevosta. Perheeni harrasti purjehdusta.

Oppera ja klassinen musiikki on lähellä sydäntäni. Inhoan Tositeeveetä.

En tiedä mihin luokkaan kuulun enkä välitä siitä.

Teen niitä asioita mistä nautin enkä mene virran mukana.

Aika selkeää yläluokka; hevosia, purjeveneitä ja antiikkia 😄

Voisin olla edellisen kirjoittaja mutta olen ahtaaja, eli duunari. Palkka noin 6500/kk. Mieheni on pitkänmatka bussikuski tulot noin 5000/kk.

Koti on Espoossa merenrannalla, Volvo, kirjoja, kesähuvila hangossa, purjevene, lempi Vaatteet maxmara/andiata, kerään antiikkia ja taidetta, sijoitan, omistan myös metsää, ja yhden keskusta asunnon joka vuokralla, käyn lasten kanssa ratsastamassa?

Oletko ylä vai alaluokkaa, miehen isä on ollut yrittäjä, omani valimomies, molempien äidit tehtaassa, olen perinyt harrastukseni ja elämäntapani heiltä.

Miellän itseni kuitenkin duunariksi ja ehkä sen myötä alaluokkaan kuuluvaksi.

Vierailija
3736/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseaukiset asuu vuokralla radan varren kennotalossa, ne on ihan oma sosiaaliluokka.

Velattomat Järvi-Suomen talolliset on myös ihan oma luokka, joitten maaomaisuutta nato nyt puolustaa.

Vierailija
3737/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosioekonominen asema huokuu koko olemuksesta ja karimasta ja myös ulkonäöstä..

Harvemmin hyvän sosioekonominen aseman omaavat ovat rumia ja vähemmän huoliteltua ..

Vierailija
3738/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus varmasti näkyy monesta ihmisestä, mutta varallisuus ei. Tiedän monta ns. tavistyylistä ihmistä duunariammatissa, joilla on hyvin omaisuutta ja komeat perinnöt tiedossa. Ulospäin ei ikinä uskoisi millaisessa taloudellisessa turvassa elävät. Eräskin tuttu mies kulkee verkkareissa, ajaa tavallista perheautoa, on duunari, ja perintö, jonka hän tulee saamaan, on alkaen miljoona euroa. Kun ei vain ole tarvetta näyttää.

Vierailija
3739/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas voi pukeutua vaatimattomasti mutta sosioekonominen asema paistaa läpi muusta olemuksesta ...siitä näkee että iho on hoidettu ja ryhdikäs kroppa on kuntosalilta ja lenkkipolulta hankittu ja ruskettunut iho ei ole asfaltti ihottumaa ja hampaat kiiltää valkoisena ja hiukset hoidettu ja käsistä näkee paljon mitä niillä on käsitelty

Vierailija
3740/5592 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus varmasti näkyy monesta ihmisestä, mutta varallisuus ei. Tiedän monta ns. tavistyylistä ihmistä duunariammatissa, joilla on hyvin omaisuutta ja komeat perinnöt tiedossa. Ulospäin ei ikinä uskoisi millaisessa taloudellisessa turvassa elävät. Eräskin tuttu mies kulkee verkkareissa, ajaa tavallista perheautoa, on duunari, ja perintö, jonka hän tulee saamaan, on alkaen miljoona euroa. Kun ei vain ole tarvetta näyttää.

Siis tulee saamaan mutta on nykyisin ihan p.a

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi