Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut nyt kuukauden juomatta alkoholia

Vierailija
27.10.2022 |

- Iho on kirkastunut ja heleytynyt merkittävästi
- kasvojen turvotus/kaksoisleuka on poissa
- Solisluut näkyy taas
- Mieli on tasaisen positiivinen
- Täydellisessä verenkuvassa ihan kaikki viitearvoissa

Nyt mielenlaatu alkaa olla siinä pisteessä, ettei alkoholi käy enää mielessä, kun suunnittelen vapaa-ajan menoja. En mieti mitä juon ja pitääkö jotain hankkia etukäteen, kylmennys yms.

Toivon, että paino lähtisi tippumaan piakkoin. En ole herkutellut enempää kuin aiemmin, itseasiassa vähemmän.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun lopetin päivittäisen dokaamisen niin meni viikko aloittamisesta, että vain pyöriä sängyssä, että sai edes 5tunnin unet ja ikään kuin normalisoitui 7-8tunnin uniin. Sitten myös tilillä alkoi huomata, että jää se muutama satanen säästöön. Kohta 6vuotta ollut ilman ja näin on hyvä : ).

Teen alkoholijuomani itse. Hintaa tulee noin 30cnt per annos. Kilokaloreita saa noin 300-400 eurolla, ei mitään erityisen kallista noin ravinnonkaan kannalta ja muutenkin mukava harrastus.

Alkoholista saadut kalorit ovat erilaisia kuin ruuasta. Et saa siitä ravintoaineita.

On oluessa jonkun verran ravintoaineita, maltaasta se valmistetaan.

Mitkä siis ovat ravintoainearvot vslmistamassasi oluessa?

Ei minulla tietenkään ole mitään valmiuksia niitä täsmällisesti mitata mutta voisi veikata että samaa luokkaa mitä kaupallisissa täysmallasoluissa. Ehkä hieman paremmat koska hiivaa on suhteessa enemmän ja sehän on ravintorikasta.

Jos kalja on ruokavaliosi varteenotettava ravinnonlähde, eiköhän se kohta näy ulkonäössäkin, ellei jo näy.

Vierailija
42/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja nukun tosi hyvin kun unirytmi on säännöllinen ja unenlaatu on hyvää. Ap

Yleensä unettomuus iskee, kun lopettaa aineen käytön. Sinulla kävi tuuri. Tai ehket ollut riippuvainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja nukun tosi hyvin kun unirytmi on säännöllinen ja unenlaatu on hyvää. Ap

Yleensä unettomuus iskee, kun lopettaa aineen käytön. Sinulla kävi tuuri. Tai ehket ollut riippuvainen?

En ollut riippuvainen. Ap

Vierailija
44/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!

Itse olen alkoholisti, nyt 8kk selvin päin. Se alku oli helvetin vaikeata, ja toki nykyisinkin käy mielessä että olisi kiva vetää kännit- minulla kunnon se ongelma etten näe mitään järkeä ottaa vain lasillisen tai pari.

Painoni on pudonnut, nukun hyvin, iho on siistimpi, energiaa vaikka kuinka. Moni ryyppykaveri lopetti kokonaan yhteydenpidon, ja hyvä niin.

Vierailija
45/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun lopetin päivittäisen dokaamisen niin meni viikko aloittamisesta, että vain pyöriä sängyssä, että sai edes 5tunnin unet ja ikään kuin normalisoitui 7-8tunnin uniin. Sitten myös tilillä alkoi huomata, että jää se muutama satanen säästöön. Kohta 6vuotta ollut ilman ja näin on hyvä : ).

Teen alkoholijuomani itse. Hintaa tulee noin 30cnt per annos. Kilokaloreita saa noin 300-400 eurolla, ei mitään erityisen kallista noin ravinnonkaan kannalta ja muutenkin mukava harrastus.

Alkoholista saadut kalorit ovat erilaisia kuin ruuasta. Et saa siitä ravintoaineita.

Ei minulla tietenkään ole mitään valmiuksia niitä täsmällisesti mitata mutta voisi veikata että samaa luokkaa mitä kaupallisissa täysmallasoluissa. Ehkä hieman paremmat koska hiivaa on suhteessa enemmän ja sehän on ravintorikasta.

Jos kalja on ruokavaliosi varteenotettava ravinnonlähde, eiköhän se kohta näy ulkonäössäkin, ellei jo näy.

Parempaa se olut on ravinnollisesti mitä vaikka limpparit tai karkit

Vierailija
46/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä ovat ainoat vaihtoehdot.

Vierailija
47/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ja 11 kk nyt ilman. Ei mitään havaittavaa muutosta. Tai ryppyjä tullut jonkin verran lisää, paino on noussut. Ja se eroaa, ettei enää tee alkoa mielikään.

Vierailija
48/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin on väitetty. Iso osa ihmisistä kuitenkin näitä kuluttaa.

Vierailija
49/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle, hieno aloitus!

Itse olen ollut 17 vuotta ilman alkoholia. En missään vaiheessa ole huomannut lopettamista seuranneen mitään hyvää, mutta en myöskään sitä pahaa, jonka ennen huomasin.

Ehkä hyvä puoli on se, ettei asiaa tarvitse koskaan ajatella. Elämä ei pyöri viinan ympärillä.

Vierailija
50/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt jos joudut vertaamaan ravinnonlähdettä karkkiin ja limuun. Jo voisilmäpulla pesee kaljalla ravinnonlähteenä lattioita.

Sitäpaitsi kalja

Vierailija
51/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kalja ei ole parempi kuin karkit ja limu. Tyhmä huono koodi pätkäisee erikoismerkistä viestin poikki.

Vierailija
52/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 viikkoa ilman alkoholia, eikä mitään muutoksia ulkonäössä.

Tuo 5 viikkoa ilman joka vkloppuista känniin asti ryyppäämistä oli kyllä mielelle ihana kokemus! Masentunut olo helpotti ja tuntui, että olen niin paljon enemmän läsnä läheisilleni ja sain paljon aikaa vkloppuisin.

Sitten viime vkloppuna pienen sosiaalisen paineen vuoksi menin juomaan 5 pientä olutta. Ei paljon, mutta harmittaa! Minulla ei edes ollut mitään tavoitetta, että kuinka kauna pitäisi olla ilman, mutta silti tuntuu, että petin itseni ja läheiseni.

Mutta mikä tärkeintä, opin tuosta lipsahduksesta, etten halua enää ikinä tehdä niin!! Tunne siitä, kuinka ilman alkoa on parempi olla, oli niin vahva!!

Vierailija
53/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sä lopetat juomisen, niin sä huomaat ketkä on sun oikeita ystäviä... Kaikki ne feikit tulee katoomaan hyvin nopeesti. 

Muutama katosi mutta enempi tullut lisää uusia kun örveltäminen loppui.

Toisia vaan ottaa koville, "miksi lopetit, oliko hyvä syy, tulitko uskoon... Ei tuohon mitään uskoja eikä hyvää syytäkään tarvinnut.

Vierailija
54/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sä lopetat juomisen, niin sä huomaat ketkä on sun oikeita ystäviä... Kaikki ne feikit tulee katoomaan hyvin nopeesti. 

Muutama katosi mutta enempi tullut lisää uusia kun örveltäminen loppui.

Toisia vaan ottaa koville, "miksi lopetit, oliko hyvä syy, tulitko uskoon... Ei tuohon mitään uskoja eikä hyvää syytäkään tarvinnut.

En halua on täysin kelpo syy. Lisäselvitystä vaativat ainoastaan ne joilla itsellään on ongelmia.

Vierailija
55/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5kk takana tipatonta. Piti häipyö väsymykset. P.askat, mitään vaikutusta. Päinvastoin ennen jaksoin viinan voimalla tehdä myöhempään töitä. Ihan yliarvostettua tämä raitistelu.

Vierailija
56/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5kk takana tipatonta. Piti häipyö väsymykset. P.askat, mitään vaikutusta. Päinvastoin ennen jaksoin viinan voimalla tehdä myöhempään töitä. Ihan yliarvostettua tämä raitistelu.

No kannattaisiko jo harkita, että olisiko jotain masennusta yms taustalla? Ei välttämättä parane pelkästään juomisen lopettamisella jos mieli on sairastunut pahasti.

Vierailija
57/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti

Ap

Vierailija
58/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt jos joudut vertaamaan ravinnonlähdettä karkkiin ja limuun. Jo voisilmäpulla pesee kaljalla ravinnonlähteenä lattioita.

Sitäpaitsi kalja

Nojaa, miten sen nyt haluaa nähdä. Ei nyt löydy voisilmäpullaa finelistä mutta ainakin dallaspullaan verrattuna oluen vitamiinipitoisuudet näyttäsivät olevan moninkertaiset. Karkeissa ja limppareissa vitamiineja ei ole laisinkaan. Oluesta saan ainakin itse myös pidemmäksi aikaa iloa kuin yhdestä pullasta, siis kaloreihin nähden.

Vierailija
59/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti

Ap

Kai tajuat että rasvamaksan ja sitä myötä kirroosin voi saada muutenkin huonoilla elämäntavoilla. Suurin osa tämän päivän rasvamaksoista ei johdu alkoholista.

Vierailija
60/73 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 4 kuukautta ilman alkoholia. En nähnyt mitään erikoista. En ollut energisempi tai en laihtunut yhtään sinä aikana vaikka poljin kuntopyörää tunnin kuudesti viikossa ja nostin puntteja. Lisäksi poljin fillarilla kalaan 10 km monesti viikossa ja söin terveellisesti. Edelleen painan 90 kilon paikkeilla.