Olen ollut nyt kuukauden juomatta alkoholia
- Iho on kirkastunut ja heleytynyt merkittävästi
- kasvojen turvotus/kaksoisleuka on poissa
- Solisluut näkyy taas
- Mieli on tasaisen positiivinen
- Täydellisessä verenkuvassa ihan kaikki viitearvoissa
Nyt mielenlaatu alkaa olla siinä pisteessä, ettei alkoholi käy enää mielessä, kun suunnittelen vapaa-ajan menoja. En mieti mitä juon ja pitääkö jotain hankkia etukäteen, kylmennys yms.
Toivon, että paino lähtisi tippumaan piakkoin. En ole herkutellut enempää kuin aiemmin, itseasiassa vähemmän.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Olin alkuvuonna 6 viikkoa ilman, enkä huomannut suurta eroa olotilassa.
Se vei ikävä kyllä motivaation.
Eka viikko tai pari on virkeempi olo ja sitten tasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin n. kuukauden juomatta. Alussa oli joku korona mikälie, niin ei viikkoon oikein tehnyt edes mieli. Siitä kun toivuin ja sai taas yskimiseltä nukuttua, niin ajattelin, että menkööt nyt pari yötä vielä, että saa levätä hyvin.
No huvikseen sitten kokeilin elää koko kuukauden ilman viinejä ja oluita. Enkä varmaan toista samanlaista vedä. Tylsää ja illat on jotenkin ihan laimeita. Se on vaan hieno hetki, kun lapset on nukkumassa ja päivän työt tehty, niin ottaa jotain naposteltavaa ja pari viinilasillista. Vaikka mitään kovia kännejä tulee erittäin harvoin juotua, niin tuon viinin poisjättö vei niistä rentoutumishetkistä jotenkin rungon pois. Nousuhumalan tuoma keveys on vaan sellainen, mitä kaipaa eikä sitä saa mistään muualta.
Mitenkään en myöskään huomannut oloani paremmaksi. Tai no, ehkä aamulla jaksoi sängystä nousta vähän aiemmin, mutta parin viinilasin jälkeen taas aamulla sinne sänkyyn jäi jotenkin mielellään muutenkin kuin nukkumaan...
Alkoholi ainakin minulla tuo elämään hyvää. Enkä näe mitään syytä, miksi siitä pitäisi luopua.
Ensimmäinen kutsumaton juomisen puolustaja ilmoittautunut.
Näyttäisit käyttävät alkoholia tunnesäätelyssä sen sijaan, että opit löytämään elämän nautinnon ihan omavaraisesti. Huomioi, että onnellisuus on elämäntaito. Et siis vaan osaa.
Jos alkoholi on sinulle ongelma, ei se tarkoita että se olisi sitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vei ikävä kyllä motivaation.No mitä itse teit asian eteen, vai odotitko samalla asenteella kuin pullosta onnellisuutensa juovat, että joku ulkopuolinen elementti hoitaa tunne-elämän puolestasi?
Kummaa aggressiivisuutta täällä.
Enkä sanonut, että olisin ollut erityisen onneton ennen lopettamistakaan.
Pitäisikö täällä valehdella, vai?
Ihme porukkaa.
No ensinnäkään aiheena ei ole SUN juominen vaan toisten juomattomuus. Miksi te juovat koette itsenne niin tärkeäksi, että pakko tuoda itseään esille? Seuraavaksi menet varmaan elokuvateatteriin huutelemaan että SINÄ luet kirjoja ja kampaajalle sitten soitat, ettet SINÄ värjää hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin n. kuukauden juomatta. Alussa oli joku korona mikälie, niin ei viikkoon oikein tehnyt edes mieli. Siitä kun toivuin ja sai taas yskimiseltä nukuttua, niin ajattelin, että menkööt nyt pari yötä vielä, että saa levätä hyvin.
No huvikseen sitten kokeilin elää koko kuukauden ilman viinejä ja oluita. Enkä varmaan toista samanlaista vedä. Tylsää ja illat on jotenkin ihan laimeita. Se on vaan hieno hetki, kun lapset on nukkumassa ja päivän työt tehty, niin ottaa jotain naposteltavaa ja pari viinilasillista. Vaikka mitään kovia kännejä tulee erittäin harvoin juotua, niin tuon viinin poisjättö vei niistä rentoutumishetkistä jotenkin rungon pois. Nousuhumalan tuoma keveys on vaan sellainen, mitä kaipaa eikä sitä saa mistään muualta.
Mitenkään en myöskään huomannut oloani paremmaksi. Tai no, ehkä aamulla jaksoi sängystä nousta vähän aiemmin, mutta parin viinilasin jälkeen taas aamulla sinne sänkyyn jäi jotenkin mielellään muutenkin kuin nukkumaan...
Alkoholi ainakin minulla tuo elämään hyvää. Enkä näe mitään syytä, miksi siitä pitäisi luopua.
Näyttäisit käyttävät alkoholia tunnesäätelyssä sen sijaan, että opit löytämään elämän nautinnon ihan omavaraisesti. Huomioi, että onnellisuus on elämäntaito. Et siis vaan osaa.
Koko viestisi käsittelee sitä, että sulla on tylsää etkä osaa nauttia elämästä ilman alkoholia. Jos tuo ei ole ongelma, niin mikä on?
Minäpä olen juonut jo yli kuukauden.
Hauskaa on ollut, ei murheita. Miehiä on käynyt ja hupia pidetty.
Todella mukavaa. Nyt täytyy lopettaa, naapurin Reino soittaa ovikelloa ja onhan hänellä pullo Leijona-viinaa ja erektoitunut penis.
Ilman viinaa ei olisi näin hauskaa.
Ajattelin olla tällä viikolla perjantain selvinpäin ensimmäistä kertaa liki vuoteen. Pahana tapana pinttynyt tuo viikonlopun aloittamiseen liittyvä viinin latkiminen ja seuraavan päivän krapula.
Tänä viikonloppuna lepään ja paladun, nukun ja nautin, liikun ja harrastan.
Olin tuossa vähän aikaa sitten kokeeksi 500 päivää ilman alkoholia. Mitään muutosta en huomannut, ihan samalla lailla väsytti ja vtutti.
Oon ollut vuosien aikana pitkiäkin aikoja ilman alkoholia ja taas pitkiä aikoja viikonloppujuoja. Ei mitään eroa olotiloissa. En juo krapulahakuisesti, niin kykenen pyhäaamunakin tekemään asioita ihan normaalisti.
Olen joku luonnonoikku varmaankin. Liikunnasta en saa hyvää oloa koskaan ja alkoholista ei tule huonoa oloa.
Veriarvot on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vei ikävä kyllä motivaation.No mitä itse teit asian eteen, vai odotitko samalla asenteella kuin pullosta onnellisuutensa juovat, että joku ulkopuolinen elementti hoitaa tunne-elämän puolestasi?
Ihme porukkaa.No ensinnäkään aiheena ei ole SUN juominen vaan toisten juomattomuus. Miksi te juovat koette itsenne niin tärkeäksi, että pakko tuoda itseään esille? Seuraavaksi menet varmaan elokuvateatteriin huutelemaan että SINÄ luet kirjoja ja kampaajalle sitten soitat, ettet SINÄ värjää hiuksia?
Ohhoh. Taitaa olla muitakin ongelmia kuin alkoholi. Kuten vihanhallinta.
Aikoinaan, kun lopetin päivittäisen dokaamisen niin meni viikko aloittamisesta, että vain pyöriä sängyssä, että sai edes 5tunnin unet ja ikään kuin normalisoitui 7-8tunnin uniin. Sitten myös tilillä alkoi huomata, että jää se muutama satanen säästöön. Kohta 6vuotta ollut ilman ja näin on hyvä : ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko viestisi käsittelee sitä, että sulla on tylsää etkä osaa nauttia elämästä ilman alkoholia. Jos tuo ei ole ongelma, niin mikä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa.No ensinnäkään aiheena ei ole SUN juominen vaan toisten juomattomuus. Miksi te juovat koette itsenne niin tärkeäksi, että pakko tuoda itseään esille? Seuraavaksi menet varmaan elokuvateatteriin huutelemaan että SINÄ luet kirjoja ja kampaajalle sitten soitat, ettet SINÄ värjää hiuksia?
Ohhoh. Taitaa olla muitakin ongelmia kuin alkoholi. Kuten vihanhallinta.
Hehheh käytätkö samaa argumenttia, jos joku huomauttaa sun jääneen seisoskelemaan liukuportaiden eteen ihmisten tielle? Tai seisot iso reppu selässä täydessä ratikassa? :D Kannattaisi miettiä olisiko nyt ihan vaan itse väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan, kun lopetin päivittäisen dokaamisen niin meni viikko aloittamisesta, että vain pyöriä sängyssä, että sai edes 5tunnin unet ja ikään kuin normalisoitui 7-8tunnin uniin. Sitten myös tilillä alkoi huomata, että jää se muutama satanen säästöön. Kohta 6vuotta ollut ilman ja näin on hyvä : ).
Teen alkoholijuomani itse. Hintaa tulee noin 30cnt per annos. Kilokaloreita saa noin 300-400 eurolla, ei mitään erityisen kallista noin ravinnonkaan kannalta ja muutenkin mukava harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen alkoholijuomani itse. Hintaa tulee noin 30cnt per annos. Kilokaloreita saa noin 300-400 eurolla, ei mitään erityisen kallista noin ravinnonkaan kannalta ja muutenkin mukava harrastus.
Alkoholista saadut kalorit ovat erilaisia kuin ruuasta. Et saa siitä ravintoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista saadut kalorit ovat erilaisia kuin ruuasta. Et saa siitä ravintoaineita.
On oluessa jonkun verran ravintoaineita, maltaasta se valmistetaan.
Hieno juttu, AP! Mulla on sama projekti. Olen ollut ilman alkoholia 17 päivää enkä aio enää palata alkoholin käyttäjäksi. On ihanaa olla vapaa.
Olin viime kesänä juomatta 100 päivää. Aiemmin olin juomatta kolme vuotta. Koko muun aikuisikäni olen tissutellut tai ollut humalassa. Taustalla traumoja ja ongelma tunteiden säätelyssä. Vuoden ajan olen kohdannut kaikkia mieleni mörköjä ja pääsyt siihen pisteeseen, etten enää kaipaa alkoholia. Se on käsittämätöntä.
Ennen heräsin ja ensimmäinen ajatukseni oli, milloin voin juoda. Vaikka määrät eivät olisi olleet isoja, viina oli aina mielessä. Kaikki sen makuvariaatiot kiusasivat vuoropäivinä. Mieliteot olivat loputon kierre. Jos en juonut, ostin mässyä tai palkkioruokaa, nollakaljaa jne. Nyt kaikki ne mieliteot ovat kadonneet. Herään aamulla kiitollisena tästä.
Olen tehnyt juomisella vahinkoa ulkonäölleni mutta onneksi viime kesän hehkeytyminen näyttää toistuvan. Jo parissa viikossa olen saanut omat kasvoni takaisin ja iho hehkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä siis ovat ravintoainearvot vslmistamassasi oluessa?
Itsellä kävi niin, että kun tarpeeksi käsittelin ja kävin läpi pelkoja/traumoja/haitallisia uskomuksia, opin rakastamaan itseäni, käsittelemään ja hallitsemaan tunteitani, sain itsetunnon terveelle pohjalle, poistin elämästäni negatiiviset ihmiset ja asiat, jäi alkoholi pois elämästä ihan automaattisesti.
Aiemmin yritin monta kertaa, mutta nyt se onnistui ihan yrittämättä. Jotenkin luonnollinen jatkumo tapahtuneelle kehitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä siis ovat ravintoainearvot vslmistamassasi oluessa?
Ei minulla tietenkään ole mitään valmiuksia niitä täsmällisesti mitata mutta voisi veikata että samaa luokkaa mitä kaupallisissa täysmallasoluissa. Ehkä hieman paremmat koska hiivaa on suhteessa enemmän ja sehän on ravintorikasta.
Ihme porukkaa.