Mistä ruoasta et pidä mikä on suurimman osan herkku?
Lasagne. Tein taas pitkästä aikaa ja jokin siinä tökkii. Toinen on sushi.
Kommentit (344)
Jäätelö. Ranskikset ja hampurilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rusinamaito, joku siinä tökkii vaikka onkin muiden herkku
Minä pidän kuorittujen maapähkinöiden ja rusinoiden sekoittamisesta keskenään sopivasti napostettaviksi, mutta ei tulisi mieleen laittaa rusinoita kurrin sekaan.
Eihän kurrin sekaan pidä laittaa yhtään mitään, mieluummin edes kevytmaitoon. Ei se sovi edes kahviin.
Mediumpihvi on sanottu jo monta kertaa, mutta sanon myös. Inhottavaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi ja sisäfileet.
Kukaan ei tykkää oikeasti sushista. Syövät sitä vain koska se on niiiiin muotia.
Olet yksinkertaisesti väärässä. Tiedän lähipiiristäni todella monia, jotka syövät mielellään sushia niin usein kuin mahdollista.
Päinvastoin aika vähissä taitavat olla henkilöt, jotka söisivät pahanmakuisena pitämäänsä ruokaa vain muodin vuoksi. Miksi helkkarissa he niin tekisivätkään?
En ymmärrä, miksi chiliä pitää tunkea joka paikkaan, etenkin valmismarinadeihin. Ostin taannoin myös possuleikkelettä, joka oli vahvasti chilimaustettu eikä sitä sanottu pakkauksessa mitenkään. Mielestäni sen voisi merkata pakettiin isolla allergeenien tapaan. Itselläni jää todellakin syömättä kun pienikin chili polttaa sisuskaluja.
Pulla/pullapitko/kanelipulla. Samassa kategoriassa kääretorttu.
Kaikki maistamani lihankorvikkeet. Maistuvat ihan pahville.
Tuosta chilistä tuli mieleen alkoholi, sitäkin lotrataan moneen ruokaan etenkin ravintolassa enkä vaan pidä sen mausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjuusto.
Leipäjuusto voi olla levitteistä, edam ja emmental. Juustoleipä haisee kuselle ja narskuu hampaissa, kuin kumipallo.
Juustoleipä ja leipäjuusto ovat yksi ja sama asia. 😆
Eikös juustoleipä ole vastaava kuin kinkkuleipä tai tonnikalaleipä, eli laitetaan leivän päälle tässä tapauksessa juustoa.
Leipäjuusto on se alunperin kai Kainuusta oleva pyöreä plättynen, mitä voi lämmittää ja syödä vaikka lakkahillon kanssa.
Kainuussa se on nimeltään nimenomaan juustoleipä. Kyllä kuulee jos toisin sanoo.
Totta. "Leipäjuusto" lienee jokin länsisuomalainen kammotus??
Savolaisena minusta leipäjuusto tarkoittaa juuri sitä kainuulaista tuotetta. Juustoleipä taas tarkoittaa mitä tahansa voileipää, jonka päälle laitettu juustoa kuten viipale ruisleipää, jonka päälle on laitettu margariiniä ja edamjuustoa. Oikeaoppisesti leipäjuustoa tulisi syödä lakkahillon kanssa.
Leipäjuustoja ovat kaupassa myytävät valmiiksi siivutetut (esim. Oltermanni, nam!) jne. eli leivänpäällis-juustot. Juustoleipä on sitä kainuulaista (ja nimenomaan hillahillon kera!). Vielä erikseen on aihetta lyhyesti käsitellä ns. tarjotinjuustoja: ne voivat olla mitä tahansa juustoja, mutta ne katetaan tarjottimelle iltaisin punkkupullon kera. Tapa voi koukuttaa; jotkut juovat erästäkin juustotarjotinta useamman vuoden.
Suklaa, en pidä siitä imelästä ja tunkkaisesta mausta. Maitosuklaa liian makeaa, tumma kitkerää. muuten en ole mikään herkkujen karttelija vaan esim. leivokset ja jäätelö maistuu, mutta suklaa inhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maistamani lihankorvikkeet. Maistuvat ihan pahville.
Omat maistamani lihankorvikkeet maistuvat lähinnä kumille / silikonille / meidinhongkongille ja maistuvat edelleen, minkäs teet.
Wikipedian mukaan osterit ovat suosittua ja hienostunutta (?) ruokaa, mutta en suurin surminkaan laittaisi suuhuni varsinkaan elävää limaklönttiä.
Nachopelti. Tämä tuntuu olevan monelle sellainen helppo ja hyvä viikonloppuruoka, mutta en ole ikinä pitänyt vaikka muutamaakin erilaista on tullut maistettua. Se uunissa lötkistyneiden nachojen, rasvaisen jauhelihan tai kanan, juuston ja erilaisten kastikkeiden yhdistelmä on raskas ja epämiellyttävä. Jos pakko on syödä nachoja, niin mieluummin rapsakoina ilman lämmitystä.
Monet keitetyt vihannekset. En sitten tiedä, että ovatko ne kenellekään varsinaisesti herkkua, mutta tietääkseni useimmat ihmiset syövät niitä. Minä syön kasvikset mieluiten raakoina. Aika jännä juttu, että esim. porkkana, keräkaali ja kukkakaali ovat hyviä keittämättöminä, mutta eivät oikein keitettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko, kaalikääryleet, silli yms. ovat kyllä aika vahvasti mielipiteitä jakavia ruokia. Otsikossa kysyttiin ruokaa joka on suurimman osan herkku eli ei ole niin vahvasti mielipiteitä jakava, tai kuule yleensä haukuttavan. Makkara joka oli mainittu on hyvä esimerkki yleensä hyvänä tai neutraalina pidetystä ruoasta.
Sanoisin että myös esim. suklaan suoranainen inhoaminen ei ole kovin yleistä. Itselläni ei tule mieleen omia esimerkkejä, omat inhokit on just näitä tyypillisiä, eli sieniruoat, silli, maksaruoat.
Eikun keksin yhden, kinkkukiusaus. Tuntuu että se on kaikista joko hyvää tai vähintään ok, minua se taas etoo, niinkuin kaikki kiusaukset.
Melko moni tuttuni syö maksaruokia, mutta minä en pidä niistä. Ainoastaan maksamakkara on kohtalaisen hyvää ja ainakin Saarioisen maksalaatikkoa voin syödä vähän, jos on nälkä eikä muuta ruokaa ole, mutta vaikka maksapihvit ja maksakastike eivät maistu minulle, vaikka olen yrittänyt monta kertaa syödä niitä. Olen kyllä melko nirso muutenkin, esimerkiksi sienet, jotkut lihat ja keitetyt kasvikset eivät oikein maistu minulle.
Taas on moni ymmärtänyt otsikon väärin. "Suurimman osan herkku" tuskin kattaa sieniä, anjovista, mätiä ja sinihomejuustoa. Lisäksi ärsyttää ne, jotka laittavat monta eri ruokaa samaan kommenttiin, ja kommentista ei voi sitten tykätä jos ei ole jokaisesta samaa mieltä.