Mistä ruoasta et pidä mikä on suurimman osan herkku?
Lasagne. Tein taas pitkästä aikaa ja jokin siinä tökkii. Toinen on sushi.
Kommentit (344)
Melkein kaikki ruoka menee: kala, sienet, maksa, veriletut, merenelävät, etanat, liha, lihahyytelö, verimakkara, nakkisoppa ja -soosi, mikä tahansa, mutta suklaasta en pidä. Kaikkein kamalin suklaa mitä tiedän on After Eight ja ne pikkuiset Maoam tai jotain. - Varmaan jotain vikaa kun tulee huono olo ja vettä pitää saada, joku verensokeripiikki sen pskan maun lisäksi.
Hyvä kun kysytään sellasia ruokia joista ei pidä, mutta mikä on suurimman osan herkku. Sitten kun niitä postaillaan ni ne joiden mielestä kyseinen ruoka on herkku alanuolittaa :D
Taattua internet-logiikkaa
Suolakaramelli näyttää olevan nykyään suosittu maku. Itse on pidä siitä, koska aivoni niksahtavat suolasta niin että kuvittelen aina syöväni jotakin salmiakin makuista. Joskus söin hyvää suolakaramellin makuista kääretorttua mutta kyllästyin nopeasti sen makuun. Ja mitä järkeä on tunkea suolaa karamelliin, kun siinä on kuitenkin kaikki se sokeri mukana mitä muutenkin?
Toinen on valkosuklaa. Mielestäni sitä ei pitäisi edes kutsua suklaaksi, koska siinä ei ole kaakaota vaan ainoastaan maitojauheella värjättyä kaakaovoita ja vaniljaa. Valkosuklaa ja rubiinisuklaa eivät oikeasti sovi mihinkään muuhun kuin koristeluun, koska ne ovat ällöttävän makuisia ja sokerisia.
Pekoni on aina ällöttänyt. Silloin tällöin teen pastakastiketta, johon laitan pekonia, mutta sellainen oikeaoppinen "rapea" pekoni on vastenmielistä suolaista rasvaa ja jännettä.
Vierailija kirjoitti:
Mämmi. Sanonkin, että Mieto saa syödä munkin edestä.
Öh, siis katetaanko mämmi munkkirinkilän eteen??
Sushi. Kerran olen maistanut sitä, mutta ei se niin kovin hyvältä maistunut vaikka pidänkin kalasta ja riisistä.
Karjalanpiirakka ja piimäkokkeli rusinoilla.
Riisipuuro, valkoista, mautonta ja ällöttävää. Mannapuuro myös.
Juustokakku. Öllöä liivatelöllöä.
Sienet
Vuohenjuusto
Oletan, että nuo ovat suosittuja, koska joistain kahviloista ei muunlaisia kakkuja saa. Myös ravintoloiden vegevaihtoehdoissa on todella usein sieniä tai vuohenjuustoa - kai sitten ovat suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Silakat. Ennen tykkäsin nykyään inhottaa jo paistetun silakan hajukin. Kaikki mihin työnnetään suklaata; suklaabanaanijäätelö - oi miksi tällaisia edes keksitään, suklaajäätelöä tunkkaisemman makuista jäätelöä en tiedä. Mutakakku on kauheaa...
Pihvi, mediumina pyydetty, mutta josta veri valuu, käytetty haalealla pannulla, ja koko köntti nieltävä koska mitään ei siitä irtoa. Pyrkii ylös mutta viinillä huuhdellen pysyy vatsassa.
Hyi, se Bravon suklaabanaanijäätelö 🤢🤮
Sinihomejuusto ja kypsentämätön kala
Vierailija kirjoitti:
Maito. En pysty juomaan.
Minäkään en voi sietää suomalaista maitoa. Jenkeissä käydessäni ihmettelin miten siellä maito oli jotenkin raikasta, eikä siinä ollut sellaista iljettävää sivumakua kuin suomalaisessa maidossa.
Pitsa ei ole pahaa yleensä mutta aivan yliarvostettua.
Kana ja (eli Suomessa yleensä broileri) punainen täysliha kuten jotkut fileet ja pihvit. En ole täysin lihaa syömätön, rakastan mm. kalaa, mutta täysliha ja puiseva kalanmakuinen kana jäävät syömättä.
Olen lähes kaikki ruokanen mutta rusinasoppa ja rusinat yleensäkin sekä kesäkeitto tökkii.
Rahkat, viilit, juustokakut, kesäkeitto ja yksittäisistä raaka-aineista kurkut ja kesäkurpitsat. HYI S***ANA! Yököttää jo kun vieressä joku mussuttaa noita ruokia ja haisee sen hengistyksestä. Meinaa lentää siimat väkisin.
Imelletty perunalaatikko.
Bataatti.
Makkaraperunat tuntuvat olevan yksi ruoka, josta melkein kaikki tykkäävät, mutta minä en ja sitten sitä aidosti ihmetellään, että miksi en tykkää siitä, kun kaikkihan siitä tykkäävät. Aikuiset ja ilmeisesti ihan normaalilla älyllä ja ajattelukyvyllä olevat ihmiset ovat oikeasti ihmeissään, kun joku ei tykkää jostain, mistä he tykkäävät kun minun käsittääkseni jo 3-4 vuotiaan lapsen pitäisi ymmärtää toisen ihmisen ajatuksia ja mieltä niin, että he tietävät, että kaikki eivät tykkää samoista asioista. Makkaraperunat kun on rasvaista ja usein melko suolaistakin hiilihytraattimössöä samoin kuin monet muutkin roskaruoat, joista en tykkää. Sitäkin ihmetellään, että en tykkää vaikka pizzasta, hampurilaisista, ranskanperunoista nakkien kanssa, grillimakkarasta jne.
En nyt tiedä herkusta, mutta minulla on kalakukko fobia. Siis kertakaikkiaan en pysty maistamaan yhtään. Asuin vuosia savossa ja onnistuin sielläkin välttämään kaikkia kukkoja. Siis myös muut kuin kalaa sisältävät kukot, ei kykene ei.
Mämmi. Sanonkin, että Mieto saa syödä munkin edestä.