Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilouutinen! työpaikkamme osaamattomin huseeraaja irtisanoutui ja siirtyy muualle "vaativampiin tehtäviin"

Vierailija
26.10.2022 |

Onnea vaan sinne uuteen työpaikkaan! 🤣

Saadaan omaan työyhteisöön taas rauha ja järjestys.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos duuni on jotain suorittavaa rutiinihommaa niin moni tylsistyy ja aivot menee narikkaan ja keskittymiskyky nollaan. Noista sitten hakeudutaan vaativampiin hommiin ennenkuin aivot sammuu kokonaan.

Vierailija
22/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa on se omasta mielestään "paras työntekijä" jonka irtisanoutuessa muut hurraa ja taputtaa 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes... onnittelut. Työrauha palaa, virheet vähenee ja saatte ehkä tilalle oikean ammattilaisen jolla langat pysyy käsissä.

Vierailija
24/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten yhdessä työpaikassa, jossa oli yksi kiusaaja, jota ei vain saatu sieltä pois millään. 

Nyt tuo kiusaajatyyppi oli antanut mun nimen ja puhelinnumeron jollekin asiakkaalle, joka soitti mulle tänään ja jaaritteli jostain asiasta, joka liittyi hyvin hyvin etäisesti mun yli 8 vuoden takaisiin työtehtäviin. WTF?!!!

Vierailija
25/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on aina ja joka paikassa. Todennäköisesti saatte jonkun muun ongelmatapauksen tilalle.

Vierailija
26/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans tiimissä tällanen härdääjä ja moukkamaisesti käyttäytyvä tyyppi. Saattaisi olla että osaisikin tehdä oman osaamisalansa työt mutta persoona on semmonen, että ei pysty keskittymään, ei kirjoita mitään ylös, unohtelee asioita, sekoilee, suu käy kokoajan, antaa muille vääriä ohjeita vaikka kyseessä olisi asia josta hän ei tiedä mitään, jättää hommat puolitiehen eikä ota vastuuta mistään. Kokoajan menossa jonnekin muualle jotta välttyy fyysiseltä tekemiseltä.

Hänen rekrytointia ko vastuulliseen tehtävään vastustettiin usean henkilön toimesta, mutta joku hänessä kai viehätti kun kuitenkin tuli valituksi, eikä edelleenkään olla päästy eroon....

Vierailija
27/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans tiimissä tällanen härdääjä ja moukkamaisesti käyttäytyvä tyyppi. Saattaisi olla että osaisikin tehdä oman osaamisalansa työt mutta persoona on semmonen, että ei pysty keskittymään, ei kirjoita mitään ylös, unohtelee asioita, sekoilee, suu käy kokoajan, antaa muille vääriä ohjeita vaikka kyseessä olisi asia josta hän ei tiedä mitään, jättää hommat puolitiehen eikä ota vastuuta mistään. Kokoajan menossa jonnekin muualle jotta välttyy fyysiseltä tekemiseltä.

Hänen rekrytointia ko vastuulliseen tehtävään vastustettiin usean henkilön toimesta, mutta joku hänessä kai viehätti kun kuitenkin tuli valituksi, eikä edelleenkään olla päästy eroon....

Huoh. Ollut varmaan työhönottajien mielestä "tiimityöntekijä, dynaaminen, omaa hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, on innostava, aktiivinen, jne..."  --- oikein kävelevä bullshitbingo!

Vierailija
28/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta.

Muita työntekijöitä ärsyttää aina ahkera ja osaava työntekijä.

Sellainen joka toimii, osaa kyseenalsistaa asioita, ehdottaa parannuksia työmenetelmiin.

Semmonen tyyppi on ihan p#rseestä työpaikoilla.

Vetelykset ja laiskat vetävät työpaikoilla aina yhtä köyttä.

Ehei. Sellaista, joka osaa, toimii ja ehdottaa realistisia parannuksia työmenetelmiin ja tekee itse asioita sen toteutumisen eteen arvostetaan. Vielä, jos on avoin, osoittaa muita kohtaan arvostusta ja osaa kuunnella niin tämmöistä ei haluttaisi missään tapauksessa päästää pois omasta työporukasta.

Mutta niitä venkuroita, jotka puhuvat työtapojen "parantamisesta" jättäen samalla työt tekemättä, tekevät kaikesta vaikeaa ja kyseenalaistavat muiden (ei tietenkään omia!) työtavat tarjoamatta mitään realistista parempaa työtapaa tilalle vihaavat suunnilleen kaikki.

Vierailija
29/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap!   Voitte fiilistellä vielä sillä, että todennäköisesti saattaa hankalan tyypin kohtaloksi muodostua 6kk koeaika uudessa firmassa, jolla pääsevät kätevästi eroon virherekrystään :D

Meillä kävi juuri näin! Kyseessä oli ongelmatapaus, joka oli sekoillut ja sählännyt vaikka mitä ja yritti aina heittää jonkun toisen bussin alle tekemistään virheistä, tai jos ei muuta keksinyt, tekeytyi mykäksi. Kun 💩 alkoi osua tuulettimeen, löysi uuden työpaikan, jota hehkutti maasta taivaaseen, miten paljon parempi se on kuin meidän firma. Nyt, lennettyään koeajan puitteissa pihalle uudesta, oli luikerrellut häntä koipien välissä edellisen esimiehensä puheille.

Nyt jännitän lähinnä, ettei aika vaan ole kullannut muistoja ja mennä kaiken jälkeen ottamaan takaisin.

Vierailija
30/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka toimii, osaa kyseenalsistaa asioita, ehdottaa parannuksia työmenetelmiin.

Ehei. Sellaista, joka osaa, toimii ja ehdottaa realistisia parannuksia työmenetelmiin ja tekee itse asioita sen toteutumisen eteen arvostetaan. Vielä, jos on avoin, osoittaa muita kohtaan arvostusta ja osaa kuunnella niin tämmöistä ei haluttaisi missään tapauksessa päästää pois omasta työporukasta.

Mutta niitä venkuroita, jotka puhuvat työtapojen "parantamisesta" jättäen samalla työt tekemättä, tekevät kaikesta vaikeaa ja kyseenalaistavat muiden (ei tietenkään omia!) työtavat tarjoamatta mitään realistista parempaa työtapaa tilalle vihaavat suunnilleen kaikki.

Itse aina ihmettelen että mikä saa nämä venkurat tulemaan päivä toisensa jälkeen töihin jos/kun tietävät ettei heitä haluttaisi työpaikalle aiheuttamaan eri puraa ja myrkyttämään ilmapiiriä?

Tai sitten he ovat yksinkertaisesti niin syvällä omassa täydellisyyskuplassaan etteivät noteeraa tuota asiaa ja pitävät muita syypäinä työpaikan huonoon ilmapiiriin.

Vierailija
31/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ollut kovin huono työntekijä, kun kerran muuallekin töihin.

Nykyisin se työhön pääseminen ei ole yksinkertaista, joka alalla.

Ja kaikkiin työpaikkoihin valitaan haastattelujen jälkeen, vain se parhaimmista paras.

Ei ole aina ihan niinkään. Joskus riittää, että osaa kehua pieniäkin saavutuksiaan riittävästi.

Vierailija
32/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aina ihmettelen että mikä saa nämä venkurat tulemaan päivä toisensa jälkeen töihin jos/kun tietävät ettei heitä haluttaisi työpaikalle aiheuttamaan eri puraa ja myrkyttämään ilmapiiriä?

Tai sitten he ovat yksinkertaisesti niin syvällä omassa täydellisyyskuplassaan etteivät noteeraa tuota asiaa ja pitävät muita syypäinä työpaikan huonoon ilmapiiriin.

Jokaisen on käytävä töissä jossain, siksi. He eivät halua heittäytyä työttömiksi ja elämään työttömyystuella.

Voi myös olla, etteivät he tiedä olevansa ongelma omille työkavereilleen.

Nimittäin luulen, että minuakin ehkä pidetään tällaisena. En ole oikein koskaan ymmärtänyt työpaikkani juttuja ja muita ihmisiä kovin hyvin, mutta jossainhan pitää kuitenkin olla töissä.

Vierailija
33/79 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä oli pahanilmanlintu, joka pilasi työilmapiirin vittuilemalla ja nälvimällä muita. Luulin, että tyyppiä pitää kestää vielä 30 vuotta mutta lopulta lähti toiseen työpaikkaan. Olin niin onnellinen, että toin täytekakun meidän tiimille 👍

Vierailija
34/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla niin että useinkin tälläset huseeraajatyypit (ainakin oman kokemuksen mukaan) on just niitä jotka luulee olevansa tosi pitkän linjan osaajia, kun se suu käy kokoajan niin yleensähän sieltä tule ulos kovasti itsekehua ja mitä kaikkea oon tehny ja saanu aikaan niin töissä ku siviilissäki. He neuvovat mielellään muita....siis ihan missä vaan asiassa.

Ja taas jäi työt tekemättä kun keskittyy vaan leveilyyn ja ees taas pomppimiseen.

Usein tämäntyyppiset ihmiset (ainakin asiantuntijaorganisaatioissa) ovat niitä "kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse" tyyppejä ja asettavat ihan itse itsensä sellaiseen rooliin että alkavat delegoida omia töitään ja vastuitaan muille heti kun vaan suinkin tulee tilaisuus.

Persoonaltaa usein levottomia eivätkä pysty pitkäjänteiseen tarkkuutta ja huolellisuutta vaativiin tehtäviin, saati sitten tuottamaan kirjallista materiaalia, esim raportteja.

Ja jostain ihmeen syystä, ehkä just hyvillä puheenlahjoilla, he saavat sekoilla ja vapaamatkustaa vuosia ilman että kukaan puuttuu ja palkka juoksee vaikka oikeasti tehtyä työtä on n pulet vähemmän kuin kollegoilla.

Vierailija
35/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella ap on isompi ongelma, koska kuka tulee avautumaan näin nettiin? Jos oma työkaveri oikeasti olisi osaamaton huseeraaja, niin ainakaan oma elämäni ei pyörisi sen ympärillä.

Vierailija
36/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on täynnä naisvaltaisten työpaikkojen tyypillisiä ongelmia.

Heh heh, kiittäkää feminismiä ongelmistanne. ;-D

Vierailija
37/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana yhdessä juonessa, jossa saatiin pahin öykkäri pois. Irtisanominen oli mahdotonta.

Palkattiin ns peotetöihin työntekijä, joka ystävystyi tämän kanssa.

Haki muualle töihin, kehui näille tulkaa tänne. Ekana 1 tuli, muut 2 seurasi perässä.

Koeaikana kaikki 3 sai kenkää.

Tämä sopimus tehtiin 2 kilpailijan kerken ja vanha työpaikka ilmoitti maksaa näiden palkkakustannukset. Kilpailija sanoi vuoroin vieraissa ja kaveria pitää auttaa.

Vierailija
38/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla niin että useinkin tälläset huseeraajatyypit (ainakin oman kokemuksen mukaan) on just niitä jotka luulee olevansa tosi pitkän linjan osaajia, kun se suu käy kokoajan niin yleensähän sieltä tule ulos kovasti itsekehua ja mitä kaikkea oon tehny ja saanu aikaan niin töissä ku siviilissäki. He neuvovat mielellään muita....siis ihan missä vaan asiassa.

Ja taas jäi työt tekemättä kun keskittyy vaan leveilyyn ja ees taas pomppimiseen.

Usein tämäntyyppiset ihmiset (ainakin asiantuntijaorganisaatioissa) ovat niitä "kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse" tyyppejä ja asettavat ihan itse itsensä sellaiseen rooliin että alkavat delegoida omia töitään ja vastuitaan muille heti kun vaan suinkin tulee tilaisuus.

Persoonaltaa usein levottomia eivätkä pysty pitkäjänteiseen tarkkuutta ja huolellisuutta vaativiin tehtäviin, saati sitten tuottamaan kirjallista materiaalia, esim raportteja.

Ja jostain ihmeen syystä, ehkä just hyvillä puheenlahjoilla, he saavat sekoilla ja vapaamatkustaa vuosia ilman että kukaan puuttuu ja palkka juoksee vaikka oikeasti tehtyä työtä on n pulet vähemmän kuin kollegoilla.

Kuvailit aika tarkalleen minun entisen työ"kaverin" joka oli yksi suurimmista syistä miksi lähdin. Ihan mahdotonta tehdä töitä tuollaisen kanssa, enkä todellakaan ollut ainoa sitä mieltä oleva. Epäilen että hän ihan oikeasti kuvitteli olevansa mahtava ja tietävänsä enemmän kuin kaikki muut yhteensä, ei tuota oikein muu voi selittää. Kohta sieltä onkin kaikki järkevät ihmiset jo lähteneet, voi sitten kattella kuka tekee työt jatkossa.

Vierailija
39/79 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä nämä ongelmatapaukset on kaikki miehiä.

Vierailija
40/79 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä nämä ongelmatapaukset on kaikki miehiä.

Joo, just.

Sama kokemus, kaikki työpaikan itsensäkehuja- vapaamatkustaja-huseeraajatyypit työelämän varrella on ollu miehiä.

Mutta ei tehdä tästä taas tätä sukupuolikysymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän