Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vuoroviikkovanhempana muuttaa?

Vierailija
26.10.2022 |

Muutimme exän kanssa aikoinaan paikkaan, jonne minulla ei nykyään eron jälkeen ole mahdollista muuttaa hintojen takia. Kyseessä on erittäin kallis alue ja isä rikas. Pian minulla ei ole enää työsuhdeautoa, joten en pääse tuonne kauas lapsia enää viemään päivähoitoon puhumattakaan siitä, että lasten on viimeistään ekalle luokalle vaihdettava johonkin puoliväliin, kun muuten lapsille tulisi kohtuuttoman pitkä koulumatka.

Kyselin exältä vaihtoehtoja, minne hän pääisisi autollisena helpoiten kun lapset ovat vuoroviikoin ja tällaiset pitää yhdessä sopia ja hän sanoikin, että vie asian käräjäoikeuteen, mikäli kahden lapsen päiväkoti vaihtuu ja jos koulu ei ole se hänen alueensa koulu tulevaisuudessa. Katsoin, että yhteen päiväkotiin pääsisi minun kotoa kävellen nopeasti, ja isän luolta 11 minuutin ajomatkan päässä ja nykyiseenkin ajaa 8 minuuttia. Julkiset eivät kulje tuonne järkevästi ja minulle tulisi yhteen suuntaan matkaa kolmella vaihdolla 1h 25 minuuttia.

Onko minun siis pakko yrittää löytää asunto juuri tuolta alueelta, jonne meillä ei oikeasti olisi varaa muuttaa kuin ehkä yksiöön, jos sellaisia edes kalliilta alueelta löytyy. (nyt ei ollut tarjolla ainakaan yhtään) ja muuten exä vie lapset? Meneekö käräjillä huoltajuus, jos vaihdan päiväkodin sellaiseen jonne lapset pääsisi molemmista kodeista kuitenkin eikä tapaamisiin vaikuta (vuoroviikko)? Rankaiseeko käräjäoikeus minua ja menetän lapset vain siksi, että exä haluaa heille ns. hienostoalueen koulun pitää jos vaan vaihdan tarhapaikan ja ilmoitan isälle sen, kun en saa häneltä muitakaan vaihtoehtoja? Hän väittää, että olisi jo juristilta kysynyt asiaa ja juristi sanonut, että jos muutan lasten päiväkotipaikan, teen rikoksen ja lapset viedään minulta enkä tapaa heitä kuin joskus viikonloppuisin. Hän on ennenkin valehdellut tällaisia joten en tiedä uskoako.

Asialla on jo kiire ja olen todella ahdistunut tästä. Menetän työpaikkani, jos joudun alkaa kulkea 1,5h matkan, koska en voi lähteä sieltä edes niin aikaisin. Isän mielestä lasten elämä tuhoutuu jos heille tulee niin iso muutos elämään ja huono tarha, tuomari tulee määräämään lapset hänelle kokonaan jos päätän uuden tarhan. Tarha sijaitsee aivan tavallisen pientaloalueen keskellä, eikä mikään levoton ja huonomaineinen paikka.

Mitä voin tehdä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroviikkovanhemmuus heikentää huomattavasti vuoroviikkovanhemman mahdollisuutta saada parisuhde.

ap: En hae pariutumisneuvoja tällä  hetkellä kiitos.

Saitko sellaisia vai mut tarkoitat?

Vierailija
42/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei voi hoitaa lasten kuljetuksia myös sinun viikolla?

Veikkaanpa, että exä oppinut nauttimaan vapaista viikoistaan eikä hänellä ole mitään haluja alkaa ainoaksi lähivanhemmaksi. Voithan sinä ehdottaa, että hänestä tulee lähivanhempi ja tapaat lapsia joka toinen viikonloppu ja puolet lomista. Veikkaan, että tämän jälkeen alkaa exältäkin löytyä haluja ottaa myös sinun tilanne huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä ei voi hoitaa lasten kuljetuksia myös sinun viikolla?

Veikkaanpa, että exä oppinut nauttimaan vapaista viikoistaan eikä hänellä ole mitään haluja alkaa ainoaksi lähivanhemmaksi. Voithan sinä ehdottaa, että hänestä tulee lähivanhempi ja tapaat lapsia joka toinen viikonloppu ja puolet lomista. Veikkaan, että tämän jälkeen alkaa exältäkin löytyä haluja ottaa myös sinun tilanne huomioon.

ap:Hänhän jo tietää, että mikäli saisi käräjäoikeudessa haluamansa, niin en voisi enää olla vuoroviikkovanhempi. Ei suostu kuljettamaan lapsia minun viikoilla, olen tätäkin jo kysynyt puoliksi huumorilla enkä tähän kyllä oikeasti uskaltaisi luottaakaan, että olisin hänen varassaan. On pettänyt niin monta kertaa lupauksia ja jättänyt pulaan, että haluan tällaisissa asioissa luottaa vain itseeni. Koulupaikkahan tulisi kuitenkin vastaan ongelmana, eli vaikka saisin auton itselleni nyt, jota joku ehdotti, niin ongelma tulisi silti vastaan ja tästäkin isä aikoo mennä oikeuteen, jos se ei ole se hänen lähellä oleva. Tähänkin siis on ratkaisuna sellainen paikka, jonne molemmilta pääsee ihan julkisilla kulkemaan. Se ei kuitenkaan käy vaan minulta lähtee hänen mukaan lapset jos eivät mene siihen hänen haluamaan.

Vierailija
44/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kai vuoroviikovanhemmutta edes harkita, jos lapset ovat vielä päiväkoti-ikäisiä?

Vierailija
45/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Vierailija
46/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei kai vuoroviikovanhemmutta edes harkita, jos lapset ovat vielä päiväkoti-ikäisiä?

ap: tästä olen samaa mieltä, kaduttaa että suostuin uhkailun kautta tähän näin varhain. 

Vierailija
47/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset koko ajan viikko-viikko -systeemillä, kuopus oli juuri täyttänyt kaksi. Toki silloin välit olivat asialliset, nyt ovat niin tulehtuneet ja toinen vanhempi tekee jatkuvaa kiusaa, että koitan keksiä keinoa saada yksinhuoltajuus.

Vierailija
48/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko aloituksen sanaakaan. On joka päiväinen hänen pitkä sepustus,jota ei jaksa edes lukea loppuun asti.. Kirjoittaisi novellin jutuistaan kulloinkin. Veisi kustantajalle.

Vierailija
49/49 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko aloituksen sanaakaan. On joka päiväinen hänen pitkä sepustus,jota ei jaksa edes lukea loppuun asti.. Kirjoittaisi novellin jutuistaan kulloinkin. Veisi kustantajalle.

ap:En ole kyllä edes kommentoinut vauvalla varmaan pariin kuukauteen mihinkään. Miksi olisin tämän keksinyt? Eihän tämä edes ole jännittävä ja ihmeellinen tarina. Keksisin jotain kiinnostavampaa jos viihteen nimissä tekisi mieli trollailla. :D