Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUT LAUANTAIHIN

04.11.2006 |

Huomenta kaikille!

Olenpas aikaisin hereillä!

Ootellaan: toivottavasti jaksat nuo supistelut ja saat epiduraalin jos olet kovin kipeä.

Onnea kaikille uusille vauvan saaneille ja kiva oli kuulla myös ulkomaailmalla asuvista suomalaisäideistä.

Oma napa: Mitä pidemmälle mennään niin sen paremmin voin. Kummaa touhua. Alukuraskaudessa ja keskiraskaudessa kaikenlaista vaivaa.

Me yritämme nyt isänpäiväviikonlopuksi petihommilla ja saunalla vaavin käynnistystä kun paikatkin on ollu kypsät jo elokuusta asti.

Mulla siis neljäs tulossa.Sit olis tuo 39 vko alkamssa ja kokoarvio uudestaan 14.11 et turvallisilla vesillä olis.

Mut nt puuroa keittämään.

Joku tiedusteli miten saa aikansa kulumaan. Tässä 3 lapsen taloudessa ei ainakaan sitä ongelmaa ole.Täytyy vaan pitää huoli et lepää välillä. Meillä mies ja lapset on kummasti alkanu ottaa osaa kotihommiin kun eivät kestä mun marmatusta. Hih!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä odotellaan, vaan eihän viikotkaan ole vielä täynnä. Hermo alkaa olla kireällä. Itkettää ja naurattaa vuorotellen.

Onko teillä muilla mammahousut näihin pakkasiin? Yksi mun hermon kiristymisen syy on juuri se, etten pääse kunnolla ulos. Mulla ei ole toppamammahousuja ja täällä on nytkin 10 astetta pakkasta.

Turvottaa =( Kädet tosi kipeät. Aamulla silmät kun Johannes Virolaisella. Iiiihanaa.....

Saaga rv 38+6

Vierailija
22/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa täältäkin taas

Onnea nyyttinsä jo lunastaneille, siellä taitaa ootellaan olla seuraava synnyttäjä, näin veikkaisin, toivottavasti nyt muistin nikin oikein kellä ne pöksyt on koko ajan märkänä tääl pinossa.

mikäs se tän pvän Gallup nyt olikaan, oliko se toppahousut vaiko se synnytysasento ja puudutukset vai peräti molemmat, no vastaillaan nyt noihin sitten täältä.

Toppahousuja täällä ei ole ostettu ja koitan pärjätä ohkasilla housuilla ja pitkät kalsarit alla tuolla ulkosalla lasten kanssa, tai on toppahousut mutta liian pienet ja vain muutaman vkon tähden en viitsi uusia käydä ostamassa.

Synnytysasennosta on kanssa ollut puhetta ja toivon että saisin tälläkin kertaa ponnistaa jakkaralla lapsen, sain niin hyvän tuntuman jakkaralla ponnistussuuntaan ja vauvakin laskeutui paremmin, puudutuksista olen miettinyt vain sen verran että koitan selvitä ilman, ja jos jotain tarvitsen niin ilokaasu, kaurapussi ja vihonviimesenä sitten spinaalipuudutus, eivät mulle epiä enää laita, sen verran nopea synnytys tulossa.

Joku kyseli siitä sairaalakassistakin, no meillä se on ihan keskeneräinen vielä, ainoastaan vauvan vaatteet olen sinne kerennyt katsomaan mutta omat ja miehen vaatteet sieltä vielä uupuvat kokonaan, tosin meillähän ei haittaa vaikka kaikki unohtuis kotiin, oma äitini sitten ne täältä hakee ja tuo sairaalaan tarvittaessa.

Täälläkin muuten erittäin väsynyt olotila ja tekisi mieli lähinnä vain nukkua nyt ja kerätä voimia tulevaan koitokseen, eihän tässä tiedä milloin se lähtö oikeasti tulee.

Kohta taas pitäisi mennä siivoilemaan keittiötä ruokailun jäljiltä: tänään olikin kunnon poppoo syömässä; 3 lasta ja 5 aikuista eli tietää tuolla olevan tiskiäkin sitten, onneks on se astianpesukone sentään taloudessa.

Tuntuu siltä että vaikka täällä kuinka paljon siivois niin koskaan ei ole puhdasta, pitänee koittaa nyt jaksaa loppuaika siivoilla noita kaappeja täältä ja laittaa vaikkapa huuto.nettiin jotain myytäväksikin, jopa vauvan vaatteita; tuntuu että me hukutaan tähän tavaran ja vaatteiden paljouteen.

Nyt vuoroa taas muille muruille.... Hyvää vkonlopun jatkoa

rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saanneille, haltiapipari, iltatähti, bettyblue tulikohan kaikki oikein...

Sain minäkin eilen oikein todellisen tarmonpuuskan, kaikki matot ja petivaatteet ulos pakkaseen ja suursiivous käyntiin, kyllä yöllä siten vähän paikoissaan tunsi no enää (ehkä) ei tuollaista suursiivousta ennen vauvan tuloa tule tehtyä. Niin ja pakkasen sulatin myös viikolla, nyt voisi leipoa ja laitella ruokia valmiiksi sinne. Eli hyviä pakkasen kestäviä ruokavinkkejä kaivataan myös täällä.

Minua huvitti se ootellaan lähteminen sairaalaan kun siivoili paikkoja ja tiskasi vielä kun olivat melkein menossa, olen varmaan itse ihan samanlainen ja imuroin vielä roskia eteisen lattialta kun mies on kassi kädessä ovella, kivempi lähteä siististä kodista

Tänään vietiin lapsia sealifeen linnanmäelle, ollaan nyt keksitty ohjelmaa viikonlopuiksi kun vauvan syntymän jälkeen ei vähän aikaa tule mihinkään kuitenkaan lähdettyä.

Minullakaan ei ole oikein ulkoiluun sopivia mammahousuja ja se harmittaa, mahtuisikohan miehen topahousut jotenkin jalkaan..

Päivät kuluu sukkelaan, huomenna rv 37 täynnä mitään synnytyksen lähenemiseen viittaavaa ei havaittavissa. Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille muruille

Vierailija
24/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä anoppi kylässä, joten koneella notkuminen on jäänyt vähän vähemmälle. Äskettäin käytiin ulkona syömässä (hankkimassa sopivat turvotukset maanantain neuvolaan) ja ihan kivahan tuo oli päästä vielä käymään. Ei kuitenkaan ihan heti tule ravintolaan vauvan kanssa lähdettyä.

Nyt jotenkin on taas vaan tympee fiilis.

Mutta omista fiiliksistä huolimatta onnea tosi paljon kaikille ihanan nyyttinsä lunastaneille!

Kysynpäs vielä, että miksi erityisesti (en muista nikkiä) välttelette spinaalia? Tiedän, että täällä meillä sitä suositaan tosi paljon toissynnyttäjillä ja itse haluaisin tosiaan tietää vielä mielipiteitä siitä. Tietenkin täytyy yrittää muistaa, että eiköhän nuo puudutteetkin toimi jokaisella omalla tavallaan... vieläpä erilailla eri synnytyksissä. Mietin vain, että tosi paikan tullen suosinko epiduraalia (onnistui ekassa synnytyksessä täydellisesti) vai spinaalia.

Sarafan rv 38+2

Vierailija
25/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan jo aamulla kirjoittelin, mutta eipä tuo haittaa.

Iltatähteä en ole vielä onnitellut, joten onnea uudesta perheenjäsenestä minunkin puolestani!

Täällä oli kirjoiteltu puudutuksista: Aiemmissa synnytyksissä olen saanut vain kertaalleen Paracervikaali puudutuksen ja ottanut ilokaasua. Ilokaasu turvotti vain huulet, enkä koe saaneeni siitä juurikaan apua ;-)

Tämä kolmas menee luultavasti saman kaavan mukaan. Epiduraalia en halua, enkä spinaalipuudutustakaan. Selässäni on rakennevika, myös hermoston osalta, enkä halua mitään lisäongelmia puudutuksen myötä. Tuntuu, että ennen kuin antaisin tuikata selkääni, pitäisi tuikkaajan katsoa kaikki minusta vuosien varrella otetut MRI-kuvat ja päättää sen mukaan mihin voi pistää. En myöskään halua aiheuttaa puudutuksilla ongelmia syntyvälle vauvalle, vaikka tottahan tiedän, että myös Paracervikaaliin liittyy riskejä.

Tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, että tästä kipeästä haarovälistäni vielä pusertaisin ulos vauvan, mutta pakkohan se on...ei se sieltä oikein muutenkaan ulos tule...

Nyt koetan tuon Paracervikaalipuudutuksen ohella keskittyä vain hengittelyyn ja itseni rentouttamiseen. Kipukynnykseni on onneksi korkea ja synnytykset ovat olleet kohdallani ihan siedettäviä kivuiltaan. Sen verran kuitenkin opin kuopuksen synnytyksestä, etten anna puhkaista kalvoja, kuin sitten vasta, jos synnytys todella junnaa paikoillaan. Muistan miltä tauoton supistus tuntui kalvojen puhkaisun jälkeen ja se kipuaalto todellakin oli tajunnan räjäyttävää...

Talvihousuja en ole myöskään hankkinut, eikä minulla ole talvitakkiakaan, minulla on sellainen anorakki, jossa ei ole minkäänlaista vuorta. Mitään kamalan paksua villapaitaakaan ei sinne alle voi laittaa kun vetskari ei mene kiinni ohuenkaan paidan kanssa kunnolla. Kieltämättä on tuntunut hieman kylmältä viime aikoina...kohta saan kääriytyä kunnon talvipomppaan ja vaatevalikoimani kolminkertaistuu muutenkin...vähästä se ilo lähtee :-)

No, nyt pitää lukea iltasatu esikoiselle...

Kanelisokeri 38+0

Vierailija
26/26 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille! Täällä on taas paljon uusia vauvauutisia tänään :)

Täällä yhdessä koossa ja kaikki hyvin. Näin iltaa kohti alkaa aina vähän nipistelemään masussa, mutta helpottuu kun lepää.

t.V&V 38+3 ( 5 yötä sektioon)