Ilmianna kestävä sateenvarjosi!
Sain edellisen hajalle toisen käyttökerran päätteeksi ihan vain sulkemalla sen. Pienikin tuulenpuuska riittää hajottamaan varjot aina lopullisesti.
Onko joku löytänyt sateenvarjon joka kestäisi vähän pidempään? Minkä merkkinen? Haen sellaista joka mahtuu laukkuun eli ei pitkävartista.
Kommentit (33)
Lasessorin sateenvarjossa on vuoden tai kahden takuu. Hinta oli pari kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Lasessorin sateenvarjossa on vuoden tai kahden takuu. Hinta oli pari kymppiä.
Lasessorin varjo mulla oli kädessä Prismassa kun ostin tuon hajonneen varjon, mutta päädyin viime tingassa vaihtamaan kun toinen oli kivamman värinen. Onneksi siinäkin oli vuoden takuu eli sain rahat (15 e) takaisin.
Ap
Mulla on ollut enemmän kuin 5 vuotta Lasessorin Pisara-sateenvarjo. Oli takuutakin 1 tai 2 vuotta.
On kääntynyt joskus tosi kovassa tuulessa ympäri, mutta on kestävä ja edelleen ehjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 40 vuotta vanha sateenvarjo. Se on ihan paras. Merkkiä en tiedä. Ennen vanhaan sateenvarjotkin olivat kestävämpiä.
Niin tosiaan olivat. Mullakin on yksi painava ja pitkävartinen mainosvarjo joka on varmaan itseäni vanhempi. Ei mene ympäri vaikka tuulisi reilustikin.
Se äskettäin hajonnut yksilö oli joku Design from Finland-härpäke Prismasta, ja varjon avaavat tukitikut olivat muoviset. Oikeasti. Ei ihme että napsahti heti poikki.
Ap
Minulla Lasessor on kestänyt joitakin vuosia. Mutta olen rikkonut pari muuta samana aikana.
Yleensä aina kun sataa, myös tuulee niin että repii sen sateenvarjon kuitenkin ihan pas2. Tyypillinen insinöörin kirjoituspöydän takana tekemä keksintö, toimii vain teoriassa muttei oikeassa elämässä.
Jossain ulkomaisessa tapahtumassa näkyi sellaisia läpinäkyviä, joissa varjo ikään kuin kaartaa/laskeutuu jonkin matkaa alaspäin ja näin tuuli ei heti pääse sinne alle, kuten tavallisen/perinteisen varjon kanssa käy.
Onko nämä jo yleisiä ja helposti saatavilla?
Sain 30 vuotta sitten lahjaksi Top Tip -myrskysateenvarjon. Sillä on elinikäinen takuu, ja toimii kyllä edelleen. Se oli silloin kotimainen tuote, nykyään kuulemma valmistetaan nekin ulkomailla. En tiedä mistä niitä saa ja onko valmistuspaikan vaihtuminen vaikuttanut kestävyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmiantaisin viattoman sateenvarjoni? Ja kenelle se pitää ilmiantaa? Stasille vai KGB:lle?
Etkö tiedä mitä se on tehnyt? Yleisen turvallisuuden vuoksi velvollisuutesi on ilmiantaa se niljake suojelupoliisille.
Ap
Ja tosiaan nimenomaan suojelupoliisille, koska heidän vastuullaan ovat kaikki suojelemiseen käytetyt asiat ja tuotteet, myös sateelta suojelemiseen.
Sateenvarjo joka antaa säteilyä ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä aina kun sataa, myös tuulee niin että repii sen sateenvarjon kuitenkin ihan pas2. Tyypillinen insinöörin kirjoituspöydän takana tekemä keksintö, toimii vain teoriassa muttei oikeassa elämässä.
Tämä pitää kyllä paikkansa. Harvemmin on Suomessa sellainen sää että sataa mutta ei tuule.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain 30 vuotta sitten lahjaksi Top Tip -myrskysateenvarjon. Sillä on elinikäinen takuu, ja toimii kyllä edelleen. Se oli silloin kotimainen tuote, nykyään kuulemma valmistetaan nekin ulkomailla. En tiedä mistä niitä saa ja onko valmistuspaikan vaihtuminen vaikuttanut kestävyyteen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/10/myrskynkestavaa-etsimassa
Tuossa Top Tip mainitaankin. Ei taida enää saada koko varjoa muuta kuin Tori.fistä satasella.
Ap
On TipTop tai TopTip, vanha ja vielä hyväkuntoinen. Ostovuotta en muista, ainakin parikymmentä vuotta vanha.
Ostin 1990-luvun alussa Doppler-merkkisen kokoontaittuvan sateenvarjon jolla on erikoisesti muotoiltu takuu: " kestää alkuperäisen omistajan eliniän". On kestänyt, noin kolmekymmentä vuotta olen siis tuota sateenvarjoa käyttänyt. Ei ole kertaakaan kääntynyt nurin kovassakaan tuulessa. Puisessa käsikahvassa näkyy pientä kulumista, muuten on kuin uusi.