Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko salaa viestittely pettämistä?

Vierailija
25.10.2022 |

Jos lähettelee viestejä tai soittelee salassa puolisoltaan jollekin josta pitää enemmän kuin kaverina, onko se kuitenkaan pettämistä?

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pettämistä,mutta ei nyt järin huomaavaistakaan käytöstä.

Vierailija
2/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On etenkin jos asia on puolisolta salattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä minulle myös kysymys ja se ei soitteluja kaipaa vaan ne mikroilmeet. Ylläpito näemmä tuhosi tekemäni ketju7n aiheesta, Ylläpidon mielestä minä olen muka ääriajattelija vaikka se ääri löytyy Hesarista.

Vierailija
4/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä edes suihinotto. Sama onko kanasalaatti kasvisruokaa? NO ON TIETYSTI!

Vierailija
5/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Henkinen pettäminen voi olla paljon pahempaa kuin fyysinen pettäminen. Eikä sitä salaista viestittelyä tehdä siksi, että se vain pelkkään viestittelyyn jäisi. Kyllä se tähtää aina johonkin enempään.

Vierailija
6/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...riippuu myös siitä että millaisia ne viestit on sisällöltään. Minulla lipsahti varatun entisen työkaverin kanssa viestittely liian intensiiviseksi, ensin vaihdettiin vain kuulumisia, mutta pian viestiteltiin pahimmillaan aamulla herättyä, työpaikan kahvitauolla, lounastauolla ja iltapäivän kahvitauolla... ja perään miltei koko ilta. Ja sitten alkoi tulla tunteita ja haluja, ja alettiin lähettelemään alusvaate-ja alastonkuvia ja kuvailtiin millaisia seksifantasioita on toisesta. Tuo oli mielestäni pettämistä, vaikka fyysistä kontaktia ei ollutkaan. Lopetin touhun.

Vierailija
7/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Eli jos puhelimen toisessa päässä vielä vihjataan, että olen hyvännäköinen ja kiinnostava niin se lipsuu kaiketi jo pettämisen puolelle... Ap

Vierailija
8/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli jos puhelimen toisessa päässä vielä vihjataan, että olen hyvännäköinen ja kiinnostava niin se lipsuu kaiketi jo pettämisen puolelle... Ap

Minusta salailu on olennaisempaa kuin viestien sisältö.

Vierailija
9/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh...riippuu myös siitä että millaisia ne viestit on sisällöltään. Minulla lipsahti varatun entisen työkaverin kanssa viestittely liian intensiiviseksi, ensin vaihdettiin vain kuulumisia, mutta pian viestiteltiin pahimmillaan aamulla herättyä, työpaikan kahvitauolla, lounastauolla ja iltapäivän kahvitauolla... ja perään miltei koko ilta. Ja sitten alkoi tulla tunteita ja haluja, ja alettiin lähettelemään alusvaate-ja alastonkuvia ja kuvailtiin millaisia seksifantasioita on toisesta. Tuo oli mielestäni pettämistä, vaikka fyysistä kontaktia ei ollutkaan. Lopetin touhun.

Taisi olla auktoriteettisuhde eikä työkaverisuhde?

Vierailija
10/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pettämistä.

Vierailija
11/48 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapailukaan ole suhde, silloin saa viestitellä muiden kanssa.

Vierailija
12/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä petetään? Petetäänkö sopimus

(siitä, ettei mennä sänkyyn/flirttailla/pidetä miehiä ystävinä/tms) vai luottamus (että toiminta on läpinäkyvää)?

Jos petetään luottamus, niin kaikki selän takana tekeminen on pettämistä.

Vierailija
13/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Sehän on jo otsikossa. Kaikki mikä pitää tehdä salassa on pettämistä. Siihen on syy miksi pitää salailla. Mitään mikä kestää päivänvalon ei tarvi salata.

Vierailija
14/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu parisuhteesta. Kyllähän se on, jos ei ole avoin suhde. Taas toisaalta riippuu niin tapauksestakin. Varsinkin, jos toinen on jo aiemmin pettänyt ihan fyysisestikin niin ei kovin vakavaa. Mutta ei kannata leikitellä, se on tietoista riskin ottamista

Vierailija
15/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pidin miehen salassaviestittelyä varsin epätoivottavana ja minua syvästi loukkaavana käytöksenä. Luottamus karisi lopullisesti. Hän kirjoitteli tuttavansa kanssa muutamassa kuukaudessa kolmisen tuhatta viestiä ja kuvaa. Epäilin asioiden laitaa, mutta hän kielsi ehdottomasti mitään olevan meneillään. Emme asuneet yhdessä.

Vierailija
16/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "salaillut" miespuoleisen ystävän kanssa viestittelyä, ei siksi että siinä olisi jotain hämärää, vaan koska puoliso on typerän mustasukkainen. Hänen mielestään mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, vaan aina on taka-ajatus. 

En halua kuunnella marinaa ja jäkätystä, niin tätä osuutta viestityksistäni en hänelle tule kertomaan. Jonkun mielestä salailua, jätän vain kertomatta. Tosin jätän monia muitakin asioita puhelimestani kertomatta. Missä surffaan, kenelle viimeeksi olen soittanut, ei nekään puheeksi tule. 

Viestit on ihan täysin ystävällisiä ja harmittomia, meillä on yhteinen harrastus josta paljon puhutaan. Mutta pettämiseksi jos joku väittää vain siksi että pidän salassa, niin kasvakaa aikuiseksi. Taidatte olla juuri sitä pimeän mustasukkaista sorttia, jolloin kaikki mahdollinen nähdään pettämisenä. 

Vierailija
17/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin. Sehän on jo otsikossa. Kaikki mikä pitää tehdä salassa on pettämistä. Siihen on syy miksi pitää salailla. Mitään mikä kestää päivänvalon ei tarvi salata.

Eikö tosiaan. Kyllä minulla on paljon asioita joita en puolisolle jaa, on ihan oma elämä irti hänestä. On ne silti päivänvalon kestäviä asioita, vaikka en hänelle kerrokaan. 

Olen aina tykännyt pitää asiat omina. Ja ihmisten päässä liikkuu muitakin yksityisiä juttuja kuin pettämiseen tai seksiin liittyviä. 

Vierailija
18/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestit on ihan täysin ystävällisiä ja harmittomia, meillä on yhteinen harrastus josta paljon puhutaan. Mutta pettämiseksi jos joku väittää vain siksi että pidän salassa, niin kasvakaa aikuiseksi. Taidatte olla juuri sitä pimeän mustasukkaista sorttia, jolloin kaikki mahdollinen nähdään pettämisenä. 

Harrastuksen varjollahan sitä voikin tavata ja uskotella itselleen, että touhussa ei ole mitään eroottista jännitettä. Kun perhosia tulee vatsaan nähdessään toisen laittaneen viestin, kun pitää aamusta iltaan tsekata puhelin vain siksi, jos hän olisi lähettänyt jotain, jos "ystävää" ei koskaan tapaa oman puolison läsnäollessa jne., niin henkistä pettämistä se on. Silloin ihminen viettää aikaansa mieluummin "ystävän" kuin oman puolisonsa kanssa, eikä harrastukseen vetoaminen ole muuta kuin keino pettää omaa omatuntoaan harrastuksen varjolla.

Vierailija
19/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin pettämistä. Kaikki, mikä on valehtelua tai salaa merkittävää asiaa niin on pettämistä.

Vierailija
20/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää niiden viestien aiheuttavan kumppanille mielipahaa mikäli ne paljastuisi niin eiköhän tuo ole itsestään selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi