Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

34-vuotias kaveri on alkanut lukemaan lastenkirjoja

Vierailija
25.10.2022 |

Siis itsekseen ei lapselleen. Pitäisikö olla huolissaan?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä kirjoja ja lukeeko muutenkin. Ehkä lukee läpi ennen kuin antaa lahjaksi lapsiperheeesen, tai vaikkapa arvostelee niitä nettiin? Vai lasketko esim. Harry Potterit lastenkirjoiksi; niitä lukevat aikuisetkin.

Syötkö myös samalla kun luet, annat sitten vahingon kiertää viedessäsi lahjasi lapselle. Yök! Selityksesi kuulosti keksityltä, tykkäät selvästi itse korkata ensin lastenkirjat.

Vierailija
82/84 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta...

Lastenkirjoja lukee aikuisen silmin eri tavalla.

Osa lastenkirjoiksi mielletyistä myös vähemmän sitä ovat tai niissä on useita tasoja, jotka kaikki eivät avaudu lapsille. Hyvänä esimerkkinä Muumi-kirjat, erityisesti sarjan edetessä, pari viimeistä eivät enää olleet lastenkirjoja ensinkään.

Muumeissa on enemmän merkityksiä kuin luulisi. Onhan tiedossa että Tove, joka oli suuntautunut seksuaalisesti naisiin, halusi muumien päänmuodon näyttävän rinnoilta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtynyt/ruvennut lukemaan tahi alkanut lukea. Ala sinäkin niin kielioppisi kehittyy

Vierailija
84/84 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hinkunut jo pidemmän aikaa lukevani uudelleen L.M. Montgomeryn runotyttökirjat: Pieni runotyttö, Runotyttö maineen polulla ja Runotyttö etsii tähteään. Muistan niissä esiintyneet henkilöt vieläkin aivan hyvin. Sitä en tiedä, olisinko heistä samaa mieltä kuin lapsena. Mutta Teddy Kent oli kyllä ihana ja on varmaan vieläkin.

Olen lukenut ensi kerran vasta aikuisena. Nyt luen aika ajoin uudelleen.

Kanadalainen tv-sarja aikoinaan herätti kiinnostuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan