Onko Dacia kelvollinen auto Suomen talvessa? Onko tietoa ja kokemuksia Dacioista? Tämä uudi malli kiinnodtaisi.
https://www.dacia.fi/mallisto/jogger/?utm_source=alma&utm_medium=displa…
Tarvitsen auton. Käytetyn auton osto pelottaa. Jo kerran ostin vikoja sisältävän käytetyn.
Tarvitsen normaalin tavaratilan. Muuten ostaisin Toyota yariksen, mutta sen tavaratila on ihan olematon.
En haluaisi käyttää autoon kuin noin 20 000 euroa.
Tässä Daciassa on kunnon tavaratila, mutta mulle ihan uusi merkki tuo Dacia. Mitä mieltä siitä olette?
Kommentit (48)
Millä tahansa ehjällä autolla pääsee paikasta a paikkaan b. Sitten on makuasia, kuinka mukava haluaa sen siirtymän olevan. Jos ei sillä ole mitään merkitystä, niin Dacia on aivan mainio peli. Halvalla ei saa parasta laatua. Mutta halvalla voi saada aivan toimivan peruslaitteen.
Vierailija kirjoitti:
Jäätyykö lukot. Kestääkö välttämätön elektroniikka useita pakkastalvia
Kun takuu loppuu, vaihtaa uuteen?
Vierailija kirjoitti:
Onko niin huono moottori, että on hankalaa moottoritieliittymissä. (Niissä olen hiukan huono)
Harva niissä osaa laittaa lättänää pohjaan. Joten ei hätää.
Osta pois. En omista mutta olen varmaan lukenut enemmän kuin länkyttäjät yhteensä. Asanut miljuuna kilometriä ja omistanut puolen sataa autoa.
Vielä houkuttelevampi on Dacia vähän käytettyn. Hintahan siinä putoaakin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko käynnistysvarma kovilla pakkasilla?
Nimenomaan siitä on nuo vanhatkin mallit saaneet kiitosta. TM varmaan, en muista, oli muutamassa testissä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin huono moottori, että on hankalaa moottoritieliittymissä. (Niissä olen hiukan huono)
Höpötilöpöti. Useinkaantalvikelissä kiihtyvyyttä ei rajoita teho vaan pito. Liittyväthän rekatkin ongelmitta.
Eikä se ole muita huomompi
Yleisesti ottaen eri merkkiset uudet autot ovat hyvin samanlaisia,samat suuret alihankkijat suunnittelevat montaa merkkiä ja mallia ja itse valmistus tehtaissa on pitkälle automatisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uusikaan ole tae, ettei ole vikoja. Onhan mäitä juttuja Teslan vioista jne. Veljeni on ostanut tuliterän Bmw maasturin ( jotain 70te) ja uuden Volvon citymaasturin ja kumpikin ihan paskoja. Jäänyt tien päälle milloin minnekin; Lappiin ja Mikonkadulle Helsinkiin. Kaverin Opel oli samanlainen.
Tuo on totta! Mutta veljesi ja kaverisi varmaan myivät vielliset autot jonnekin käytettyjä myyvään liikkeeseen.
Eli jälleen lisääntyivät virallisesti käytetyt autot myynnissä.
Myös serkkuni täysin uusi Volvo oli maanantaikappale. Koko ajan pikkuvikoja ja suurempia vikoja
Naapurin Renault olo vikoja täynnä, myivät juuri pois.
Kaverini pojan (en muista merkkiä) autossa virta hävisi, jos auto seisoi pari päivää. Hän ja isänsä on koneinsinöörejä. Eivät löytäneet syytä. Myyntiin sekin meni.
Harva luopuu ehjästä autosta liikkeeseen. Ne kiertää sukulaisissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten esim kiihtyvyys. Joudun liittyilemään moottoriteihin usein.
Vauhti riittää hyvin Suomen oloihin, jossa madellaan moottoritiellä. Minä pärjään Dusterillani Autobahnillakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uusikaan ole tae, ettei ole vikoja. Onhan mäitä juttuja Teslan vioista jne. Veljeni on ostanut tuliterän Bmw maasturin ( jotain 70te) ja uuden Volvon citymaasturin ja kumpikin ihan paskoja. Jäänyt tien päälle milloin minnekin; Lappiin ja Mikonkadulle Helsinkiin. Kaverin Opel oli samanlainen.
Mitä vikoja BMW:ssä ja Volvossa? BMW on siinä mielessä saksalainen, että haluaa huoltonsa täsmällisesti, ei silloin kun huvittaa. Ja joo, mulla on alla toinen BMW ja pohdinnassa sähkö-BMW. Koskaan ei ole kumpikaan bemu jättänyt tien päälle. Myöskin uusina ostetut kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä mitään puutu, riippuu mitä omistaja vaatii. Sisustus on pääosin kovaa muovia ja moottorit kaikki mallia ruohonleikkuri, mutta kyllä normiliikenteen vauhdissa pysyy.
Jaa? Rellukan kone. On se kone kelvannut mersuunkin.
Älä puhu asiasta ilman tietoa ja ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Osta pois. En omista mutta olen varmaan lukenut enemmän kuin länkyttäjät yhteensä. Asanut miljuuna kilometriä ja omistanut puolen sataa autoa.
Vielä houkuttelevampi on Dacia vähän käytettyn. Hintahan siinä putoaakin nopeasti.
Miksi Dacian hinta putoaa nopeasti?
Viittaako se siihen, että Dacia ei ole kovin pitkäikäinen.
Tätä aiempaa autoani (Toyota corolla) Olen käyttänyt nyt 30 vuotta. Se on lopussa. Hyvin kesti tähän asti. Mutta ei enää.
Hyvin sillä pärjää
3 vuoden takuu, huoletonta ajoa, ei yllättäviä korjauskuluja
Pieniruokainenkin.
Kolmessa vuodessa ei hintakaan voi hirveästi laskea kun sitä hintaa on vain 20t€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt
Varmaan tarkoittaa sitä, että osa suomalaisista on huonoja ryhmittymään muutenkin moottoritieliittymissä. Niihin ajetaan ihan liian hiljaa (60 km/h tai 80 km/h, kun pitäisi olla jo 100 km/h), ei ennakoida ja katsota, mihin väliin kannattaisi ryhmittyä ja sitten kun pitäisi olla jo liittymässä niin vasta siinä vaiheessa alkaa pää (ehkä) kääntymään.
Arggh! N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aiempaa autoani (Toyota corolla) Olen käyttänyt nyt 30 vuotta. Se on lopussa. Hyvin kesti tähän asti. Mutta ei enää.
Miten voi nyt jo olla lopussa? Vanhemmilla vanha 315 vuodelta 1983 ja edelleen ajamisen iloa-bmw
20 000 eurolla saa ihan kunnollisen, luotettavan ja turvallisen vähän käytetyn auton. Ei tarvitse eikä kannata todellakaan sortua mihinkään itäautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta vanha Corolla on luotettavampi investointi kuin uusi Dacia.
Dacia kan väl vara ett bra val för en som inte är intresserad av bilar. Enligt teknikens värd är rostskyddet bland de sämsta, men inget hindrar väl en köpare från att föra den på rostskyddsbehandling?
Dacian är gammal och därmed beprövad Renault teknik. Det borde inte bli så mycket (dyra och tidskrävande) överraskningar med det?
Skulle inte själv köpa en Dacia, men förstår väl folk som gör det. Ett rationellt val.