Missä Turussa asuisitte jos saisitte valita?
Ei omakotitaloa, kaikki palvelut yms. lyhyen kävelymatkan päässä, jokin asemakin mieluusti.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäinen keskusta on kiva. Aikoinaan asuimme Sirkkalankadulla, ja olen miettinyt, että eläkeläisenä voisin muuttaa takaisin sille suunnalle. Nyt asun Naantalissa, mikä on kyllä ihan ykköspaikka koko Suomessa.
Miksi se on itäinen keskusta? Katselin just sieltä yhtä ihanaa asuntoa.
ap
Ilmansuunta. Ruutukaava-alue. Itä, länsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäinen keskusta on kiva. Aikoinaan asuimme Sirkkalankadulla, ja olen miettinyt, että eläkeläisenä voisin muuttaa takaisin sille suunnalle. Nyt asun Naantalissa, mikä on kyllä ihan ykköspaikka koko Suomessa.
ap
No kun siellä on Itäinen Pitkäkatu ja Itäinen Rantakatu ja se sijaitsee kartalla idässä.
Itäinen puoli on se "täl pual jokke".
Siellä on sivistyslaitokset ja kirkollinen keskus.
Paitsi että "Piruntorjuntapatteri" on länsipuolella, mutta likimain Tuomiokirkkoa vastapäätä.
Asun 100m tuomikirkosta yliopistollepäin. 5v täällä pikku kaksiossa puutalossa. En oo muuttamassa.
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No kun siellä on Itäinen Pitkäkatu ja Itäinen Rantakatu ja se sijaitsee kartalla idässä.
Paitsi että "Piruntorjuntapatteri" on länsipuolella, mutta likimain Tuomiokirkkoa vastapäätä.
Lähinnä siis ihmettelin sitä wttä miksi siellä on keskusta ja itäinen keskusta.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lähinnä siis ihmettelin sitä wttä miksi siellä on keskusta ja itäinen keskusta.
Siis mikä tuossa oikein on mielestäsi outoa??
Ei-turkulaisena en tiedä Turusta paljoakaan, mutta tuntuisi, että jossakin Aurajoen lähellä. Muistan kaukaa menneisyydestä kesäillan. Olin Turussa varmaan lähes eka kertaa. Kävelin Aurajoen rantaa hämärtyvässä illassa. Joessa oli useita ravintolalaivoja valoineen. Tunnelma oli hieno. Turussa on ylipäätään erityistä lumoa.
Mikä asema? Eihän täällä ole kuin pari juna-asemaa.
Keskusta ja itäinen keskusta. On oikeastaan ihan sama missä asuu jos asuu jossain lähiössä, mutta jos lähiö pitäisi valita niin meren läheisyyden takia uittamo tai katariina.
Eiköhän keskustan liepeillä ole kaikki paikat aika samanlaisia asua. Jos on auto, niin autopaikat on keskustassa aika tiukassa. Yliopistonmäellä on ärsyttävä hässäkkä koko ajan päällä. Scootit ja pyörät suhaa kuin päättömät kanat. Inhoan kun täytyy kuljettaa lapsia harrastuksiin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Varissuolla on rauhallista. Tiedän kokemuksesta.
Kansainvälinen ja värikäs ilmapiiri kuuleman mukaan.
Noilla kriteereillä en osaa sanoa, itse muuttaisin ainakin kesäaikaan Ruissaloon puuhuvilaan, jos olisi pakko asua Turun alueella ja jos saisi valita ihan minkä tahansa. Mutta se ei taida täyttää kriteerejä "ei omakotitaloon" tai "palvelut lähellä". Aiemmin asuin kaupungissa, ja inhotti se, kun yksi kerrallaan kaikki vapaat vihreät tontit korvattiin lähiympäristöstä taloilla niin, että lopulta oli vain yksi lenkkipolku, jonne sitten tunkivat kaikki ko. alueen asukkaat samaan aikaan lenkittämään koiriaan. Saatiin omalle asunnolle 50% arvonnousu vähän alle 10 vuodessa ja se lohdutti edes vähän, mutta kyllä sileät silti harmitti joutua lähtemään pois, jotta saisi taas asua sellaisissa maisemissa, joihin oli aikanaan muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varissuolla on rauhallista. Tiedän kokemuksesta.
Kansainvälinen ja värikäs ilmapiiri kuuleman mukaan.
Mikä vain Helsingin metroasema tai keskustan aukio on pelottavampi paikka kuin Varissuo.
Tietysti jos samassa talossa asuu jotain häirikköjä, niin se on ikävää. Niitä voi kyllä asua missä vain. Usein jos talossa on pieniä ahdistavia yksiöitä, joissa huono pohja, niin niihin muuttavat vain ne, jotka eivät muuta asuntoa saa. Kun asuin keskustassa hyvässä rauhallisessa yhtiössä hyvällä paikalla, niin kuulin juttuja mitä kaikkea aiemmin sattunut, kun häirikköjä osunut vuokralaisiksi. Lisäksi talon vieressä myytiin huumeita. Taas minun toisessa entisessä kotitalossani, rauhallisessa lapsiperhelähiössä asuu nykyään useampi narkkari. Jotain tukiasuntoja laitettu sinne. Ja Hepokullan hyvälle lapsiperhealueelle perustettiin Sininauhasäätiön tukikoti, ja jo alkoi tapahtua.
Täällä, missä asun. Asemien lähelle en kuitenkaan haluaisi asumaan. Tuosta vierestä kulkee pari bussia, millä pääsee asemien lähettyville, yhdelle tosin aika harvaan ja rajoitettuina aikoina päivää. Tosin jos viitsii vähän kävellä, niin pääsee yhdellä bussilinjalla sinne useamminkin.
Itäinen keskusta, ja varsinkin Martti.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Turussa.
Joo, tätä olin tulossa sanomaan. En edes tiennyt että Turkuja on muuallakin!
Aurajoesta itään, siksi. Itäkeskus on eri asia, se on Vakkella (Varissu). Turussa Itäinen keskusta on oikein arvostettua aluetta.